hirdetés
hirdetés
hirdetés

Will Rust és az Ogilvy a hátukon vitték a PIAF-ot

Sok jó és számos rossz dolgot tapasztaltunk a Prague International Advertising Festivalon. Elmondjuk, mi tetszett, és azt is, hogy mi nem. Alternatív Prága-guide a jövőbe vetett tekintettel.

hirdetés

Először jártunk a Prague International Advertising Festivalon. Voltak várakozásaink, voltak sejtéseink, egy részük bejött, más viszont nagyon nem. Pontokba szedjük a jövő PIAF-turistái számára, hogy mire számíthatnak.

 

Az Ogilvy bronzát az iroda helyi képviselője vette át

 

Will Rust vicces magánakcióval átvette a HPS díját

- A PIAF-ra szerintünk fesztiválfüggőknek érdemes elmenniük, illetve azoknak, akik még sohasem jártak Prágában, és össze akarják kötni az emberi igényeiket a szakmai kíváncsiságukkal. Így a Prága-szüzeknek a város izgalmas lehet PIAF nélkül is, míg akik már voltak Prágában, azoknak PIAF-fal együtt sem biztos, hogy az..

- Titkon abban is reménykedtem, hogy a Golden Drum egy tökös kihívóra talált, de egyrészt ezt benéztem, másrészt a fesztivál szervezői sem pályáznak a Golden Drum helyére. Háromszor voltam a Golden Drumon, legutóbb épp alkonyán láttam, lehet, hogy tévedtem akkor. Nem arra gondoltam, hogy a Golden Drum helyét átveszi, hanem arra, hogy Prága vonzóbb lesz ezentúl nekünk is.

- A PIAF lehetne jó reklámfesztivál, ha a fesztivál mögé lenne téve a város és a vendégek azon kívül is fesztivállátogatóknak érezhetnék magukat, hogy napközben két emeleten előadásokat hallgathatnak meg egy óriási modernista térben és az épület alagsorában. Magyarán: egy reklámfesztivál sorsa mindig a városban és főként éjjel dől el, sohasem a konferencia helyszínén. Mely helyszín, a Cseh Nemzeti Galéria modern épületének egy szárnya amúgy a lehetőségekhez képest jól be volt rendezve, elég jó hangulata volt. Viszont azt is gyanítom, hogy Prága ezen környéke amúgy a város egyben legunalmasabb kerülete is este nyolc után.

- Nem tudom, hogy ez milyen minőséget árul el, de a fesztivál legemlékezetesebb momentuma nekem Will Rust szereplése volt a díjátadón. Mivel korábban a Milka az Ogilvy ügyfele volt, ezért Rust arra hivatkozva szedte le a színpadról a magát nem képviseltető HPS-díját, hogy ez a revans érte.

- A díjátadó másik vicces jelenete az az öblös röhögés volt, amit az Ogilvy Gladiátor-plakátja váltott ki a közönségből. Ilyen jóízűen groteszk nevetést legutoljára a 2008-as Golden Drumon láttunk a Planet Terror Rodriguez-film vírusvideójánál.

- Végigültem a díjátadót és sajnos nagyon kevés reklámra emlékszem. Az AlmapBBDO reklámjaira is talán azért, mert azokra készültem, különösen a Volkswagennek készítettekre  Illetve még arra, hogy a Hupikék törpikék 3D film kedvéért átfestettek egy spanyol falut. Jó volt még a csak napfényre láthatóvá váló írás az Austria Solar napenergiával foglalkozó vállalat éves jelentésében, illetve a fődíjas Star Wars Lego alkotás.

- Sok volt a cseh nyelvű előadás, az angol fordítást pedig nehezen értettük.

- Itt szeretnék leszámolni egy mítosszal, illetve muníciót adni egy nyaklevesre arra az esetre, ha egy ismerősünk azt mondaná, hogy bezzeg Prágában fillérekért vágják hozzánk a kiváló sört. Ez egy ordas hazugság. Prágában a sör ugyanott olcsó, ahol Budapesten is, illetve Prága belvárosában mi egyáltalán nem találtunk olcsó sört, ellenben Budapesttel. És így tovább, aki úgy készül, hogy Prágában valami olcsó lesz, az nagyot fog csalódni. Prága ugyanis drága hely, ami azt jelenti, hogy minden áru komolyan drágább, mint Budapesten. Lehet, hogy mi is mehettünk volna felkészültebben, és akkor kijövünk kevesebb pénzből is, de ilyen árakra nem számítottunk.

- A város nagyon szép, egy csomó olyan látnivalója van, ami történelmi okok miatt sajnos nemcsak Budapestnek nincs, de egész Magyarországnak sem. Van például egy hatalmas gótikus katedrálisa, ezernyi középkori és korareneszánsz épülete, és még a barokk is monumentálisabbra sikerült náluk. Ezért cserébe kondenzáltan van annyi turista, mint a szemét.

- Az éjszakai élet gusztus dolga. Idegenbe mi nem megyünk sohasem nagy igényekkel, találomra bele is futottunk a helyi Morrisons 2-be, a James Deanbe, ami új helynek számít és ha valaki slágerdiszkóra szavaz, akkor annak tökéletes választás. Az N11 klubba szerdán tévedtünk le és hullaszag terjengett, ellenben belefutottunk egy szlovák jogászba, aki mindenáron meg akarta tőlünk tudni, hogy szerintünk mit kellene ahhoz tennie, hogy meg tudja fektetni a pultnál álló két lány legalább egyikét. Jártunk még a helyi szinten undergroundnak számító, egy volt színházból átalakított Roxyban, ahol borzasztó drum & bass szólt, így elmenekültünk. Megjártuk a háromszintes Chapeau Rouge-t is, aminek legfelső szintje elviselhető, a mínusz 1-en viszont már kellett volna egy lángszóró a legszégyenteljesebb latinpop kiirtásához. A mínusz 2-n valami alternatív folkdubstep ment három főnyi közönséggel.

- Prágában nagyon sok a hipster. Szintén ízlés dolga, hogy valaki ennek örül-e, vagy látványukra összeomlik-e, mint Michael Douglas, minket nem zavartak annyira. Láttunk sok szép férfit, és még több szép nőt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Október 20-án indult el a Social Design Network (SDN) nyolc országban, tizenegy partneregyetem bevonásával.

Pastyik Renáta irányítja tovább a kiadó minden értékesítési csatornáját, Kovács Anita tanácsadóként marad "közel a céghez". A nyomtatott Éva magazin "szünetelni" fog.

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés