hirdetés
hirdetés
hirdetés

Will Rust és az Ogilvy a hátukon vitték a PIAF-ot

Sok jó és számos rossz dolgot tapasztaltunk a Prague International Advertising Festivalon. Elmondjuk, mi tetszett, és azt is, hogy mi nem. Alternatív Prága-guide a jövőbe vetett tekintettel.

hirdetés

Először jártunk a Prague International Advertising Festivalon. Voltak várakozásaink, voltak sejtéseink, egy részük bejött, más viszont nagyon nem. Pontokba szedjük a jövő PIAF-turistái számára, hogy mire számíthatnak.

 

Az Ogilvy bronzát az iroda helyi képviselője vette át

 

Will Rust vicces magánakcióval átvette a HPS díját

- A PIAF-ra szerintünk fesztiválfüggőknek érdemes elmenniük, illetve azoknak, akik még sohasem jártak Prágában, és össze akarják kötni az emberi igényeiket a szakmai kíváncsiságukkal. Így a Prága-szüzeknek a város izgalmas lehet PIAF nélkül is, míg akik már voltak Prágában, azoknak PIAF-fal együtt sem biztos, hogy az..

- Titkon abban is reménykedtem, hogy a Golden Drum egy tökös kihívóra talált, de egyrészt ezt benéztem, másrészt a fesztivál szervezői sem pályáznak a Golden Drum helyére. Háromszor voltam a Golden Drumon, legutóbb épp alkonyán láttam, lehet, hogy tévedtem akkor. Nem arra gondoltam, hogy a Golden Drum helyét átveszi, hanem arra, hogy Prága vonzóbb lesz ezentúl nekünk is.

- A PIAF lehetne jó reklámfesztivál, ha a fesztivál mögé lenne téve a város és a vendégek azon kívül is fesztivállátogatóknak érezhetnék magukat, hogy napközben két emeleten előadásokat hallgathatnak meg egy óriási modernista térben és az épület alagsorában. Magyarán: egy reklámfesztivál sorsa mindig a városban és főként éjjel dől el, sohasem a konferencia helyszínén. Mely helyszín, a Cseh Nemzeti Galéria modern épületének egy szárnya amúgy a lehetőségekhez képest jól be volt rendezve, elég jó hangulata volt. Viszont azt is gyanítom, hogy Prága ezen környéke amúgy a város egyben legunalmasabb kerülete is este nyolc után.

- Nem tudom, hogy ez milyen minőséget árul el, de a fesztivál legemlékezetesebb momentuma nekem Will Rust szereplése volt a díjátadón. Mivel korábban a Milka az Ogilvy ügyfele volt, ezért Rust arra hivatkozva szedte le a színpadról a magát nem képviseltető HPS-díját, hogy ez a revans érte.

- A díjátadó másik vicces jelenete az az öblös röhögés volt, amit az Ogilvy Gladiátor-plakátja váltott ki a közönségből. Ilyen jóízűen groteszk nevetést legutoljára a 2008-as Golden Drumon láttunk a Planet Terror Rodriguez-film vírusvideójánál.

- Végigültem a díjátadót és sajnos nagyon kevés reklámra emlékszem. Az AlmapBBDO reklámjaira is talán azért, mert azokra készültem, különösen a Volkswagennek készítettekre  Illetve még arra, hogy a Hupikék törpikék 3D film kedvéért átfestettek egy spanyol falut. Jó volt még a csak napfényre láthatóvá váló írás az Austria Solar napenergiával foglalkozó vállalat éves jelentésében, illetve a fődíjas Star Wars Lego alkotás.

- Sok volt a cseh nyelvű előadás, az angol fordítást pedig nehezen értettük.

- Itt szeretnék leszámolni egy mítosszal, illetve muníciót adni egy nyaklevesre arra az esetre, ha egy ismerősünk azt mondaná, hogy bezzeg Prágában fillérekért vágják hozzánk a kiváló sört. Ez egy ordas hazugság. Prágában a sör ugyanott olcsó, ahol Budapesten is, illetve Prága belvárosában mi egyáltalán nem találtunk olcsó sört, ellenben Budapesttel. És így tovább, aki úgy készül, hogy Prágában valami olcsó lesz, az nagyot fog csalódni. Prága ugyanis drága hely, ami azt jelenti, hogy minden áru komolyan drágább, mint Budapesten. Lehet, hogy mi is mehettünk volna felkészültebben, és akkor kijövünk kevesebb pénzből is, de ilyen árakra nem számítottunk.

- A város nagyon szép, egy csomó olyan látnivalója van, ami történelmi okok miatt sajnos nemcsak Budapestnek nincs, de egész Magyarországnak sem. Van például egy hatalmas gótikus katedrálisa, ezernyi középkori és korareneszánsz épülete, és még a barokk is monumentálisabbra sikerült náluk. Ezért cserébe kondenzáltan van annyi turista, mint a szemét.

- Az éjszakai élet gusztus dolga. Idegenbe mi nem megyünk sohasem nagy igényekkel, találomra bele is futottunk a helyi Morrisons 2-be, a James Deanbe, ami új helynek számít és ha valaki slágerdiszkóra szavaz, akkor annak tökéletes választás. Az N11 klubba szerdán tévedtünk le és hullaszag terjengett, ellenben belefutottunk egy szlovák jogászba, aki mindenáron meg akarta tőlünk tudni, hogy szerintünk mit kellene ahhoz tennie, hogy meg tudja fektetni a pultnál álló két lány legalább egyikét. Jártunk még a helyi szinten undergroundnak számító, egy volt színházból átalakított Roxyban, ahol borzasztó drum & bass szólt, így elmenekültünk. Megjártuk a háromszintes Chapeau Rouge-t is, aminek legfelső szintje elviselhető, a mínusz 1-en viszont már kellett volna egy lángszóró a legszégyenteljesebb latinpop kiirtásához. A mínusz 2-n valami alternatív folkdubstep ment három főnyi közönséggel.

- Prágában nagyon sok a hipster. Szintén ízlés dolga, hogy valaki ennek örül-e, vagy látványukra összeomlik-e, mint Michael Douglas, minket nem zavartak annyira. Láttunk sok szép férfit, és még több szép nőt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés