hirdetés
hirdetés
hirdetés

Webkettes konferenciapiac - osztódás

Idén már nem csak a harmadik Web 2.0 Symposiumon találkoztak a webkettes fejlesztők és befektetők: a szakma egy részének önszerveződése nyomán ugyanis egy nappal később megrendezték a Startup nevű konferenciát is. Az új fórum szervezéséről és a két rendezvény viszonyáról szóló blogbejegyzések, valamint a Kreatív Online által megkérdezett szakemberek véleménye szerint a két esemény közötti különbségek rámutattak azokra az érdekkülönbségekre, amelyek a webes fejlesztők és az online ipar nagyobb szereplői között megvannak.
hirdetés
Az első két Web 2.0 Symposiumon a technológiával foglalkozó fejlesztők, társadalomkutatók és befektetők találkoztak egymással, a mostani, március 4-i rendezvényt viszont a nagy befektetők kisajátították maguknak – foglalható össze azoknak a panasza, akik a Symposium átpozícionálására reagálva spontán módon Startup konferenciát szerveztek másnapra.

A harmadik kiadását megélő web2 konferencia programjának nyilvánosságra kerülésekor a bloggerek azzal szembesültek, hogy a programot már nem az ő szakmai érdeklődésüknek és pénztárcájuknak megfelelően alakították ki. Berényi Konrád, az Onlinemarketing tanácsadójának és Dobó Mátyás, a Blogter tartalomfejlesztésért felelős igazgatójának blogbejegyzéseinek hozzászólásai nyomán a fejlesztői közösségen belül elkezdett érlelődni a gondolat, hogy maguk is meg tudnának-e szervezni egy konferenciát, ahol az őket érdeklő témák szerepelnének.

A Web 2.3 Symposiumot szervező Agria Produkció vezetője, Molnár Rita érdeklődésünkre elmondta, idén szándékosan el akartak térni a korábbi évek hagyományaitól és a rendezvényt az üzleti konferenciák elvárásainak megfelelően szervezték meg. Molnár szerint a rendezvénynek éppen ez volt a vonzereje, mivel a cél a nagyvállalati szereplők bevonása volt, nemcsak a szponzorok, hanem a résztvevők tekintetében is.

„Úgy éreztük, hogy a korábbi években elmondottakhoz képest, amikor a felhasználók álltak a középpontban, most inkább a web2-es jelenség üzleti vonatkozásairól kellene beszélni. Az idei konferencia olyan volt, mintha először rendeztük volna meg a web2-es konferenciát, mivel sok résztvevő most volt először olyan rendezvényen, ahol ilyesmiről szó esett.” – monda Molnár.

A Startup konferencia ezzel szemben elsősorban az induló fejlesztéseket kívánta bemutatni. Az alternatív rendezvényen az átlagéletkor ennek megfelelően jóval alacsonyabb volt.

Berényi Konrád a Kreatív Online-nak elmondta, a konferencia teljesen alulról, spontán módon szerveződött, népszerűsítésére nem költöttek semmit, mert még azelőtt lezárták a regisztrációt 252 főnél, mielőtt azon kellett volna gondolkodniuk, hogy költsenek-e hirdetésre. Az ingyenességnek ára is volt ugyanakkor: a résztvevőknek be kellett érniük pizzával és becsületkasszás italválasztékkal. Ezt azonban senki nem kifogásolta.

Berényi úgy látja, nyilvánvalóvá vált, hogy van igény egy olyan típusú szakmai összejövetelre, ahol a valóban induló online vállalkozások és a potenciális szakmai befektetők találkozhatnak egymással, információt cserélhetnek arról, hogy a feleknek milyen elvárásaik vannak egymással szemben.

Amikor a szervezőket arról kérdeztük, mi lesz a folytatás, Molnár azt a választ adta, még nem lehet előre tudni, hogy hogyan alakulnak a trendek, a következő konferencia tematikáját majd csak decemberben állítják össze. Berényi ezzel szemben azt nyilatkozta a Kreatív Online-nak, hogy csak abban az esetben szerveznek újabb konferenciát, ha arra ismét olyan igény lesz, mint a mostani rendezvény előtt. Két nappal a rendezvény után azt az információt kaptuk, hogy a fejlesztői közösség már várja a következő Startup konferenciát, így valószínűleg meg fogják rendezni.

Mivel többen csak korai Internet Hungary-ként emlegették az újrapozícionált Web 2.3 Symposiumot, ezért megkerestük az ügyben a rendezvény szervezőjét, Csermely Ákost, aki diplomatikusan csak annyit mondott, hogy egyrészt örül, mert ezzel mindannyian rá lesznek kényszerítve, hogy jobbat, érdekesebbet nyújtsanak, másrészt nem örül, mert ez valamennyire önismétléshez vezet majd.

A Kreatív Online mindkét konferencián jelen volt: a résztvevőkkel folytatott beszélgetésekből az derült ki, hogy jelenleg nagyrészt az határozza meg a hazai webkettes piaci folyamatokat, hogy a nagy médiavállalatok már felvásárolták azokat a vállalkozásokat, amelyek sikeresebbek, így alapvetően más érdekeik és céljaik vannak mint másfél éve voltak, így nem véletlen, hogy megváltozott a témával foglalkozó rendezvény irányultsága is.

A Millenárison tartott Web 2.3 Symposiumon az online piac nagy szereplői, az Origo, az Index, és a Sanoma képviselői beszéltek arról, hogy miképpen tudják alkalmazni üzleti sikereik érdekében a webkettes fejlesztéseket. Ahogy azt Dobó Mátyás – aki egyébként mindkét rendezvényen részt vett– kérdésünkre elmondta, a nagy cégek integrálták a korábban indult és nagy látogatottságot elérő fejlesztéseket, és most már nem csak az a céljuk, hogy hogyan lehet fejleszteni, hanem az is, hogy hogyan lehet kiaknázni az oldalakban rejlő üzleti lehetőségeket.

Ennek megfelelően alakultak a kerekasztal beszélgetések közé illesztett előadások is. A Sanoma, az IBM és a Microsoft képviselői fejlesztéseikről tartottak bemutató prezentációkat. Szávuly Krisztián az Fn.hu  több platformon alapuló tartalomfejlesztéséről, Szabó János, az IBM üzletágvezetője a közösségi hálózat intranetes alkalmazásáról, Bátorfi Zsolt, a Microsoft fejlesztője pedig egy újfajta, a számítógépek hardverét használó képfeldolgozási módszerről prezentált, amelyet még 2007-ben vásárolt fel a cég anyavállalata.

A hazai online piac nehézsége, hogy a nagyok nélkül nehéz sikereket elérnie a kicsiknek. Ennek a felismerésére a Startup konferencia szervezői elsősorban arra keresték a választ, hogy milyen lehetőségeik vannak a fejlesztők, hogy pénzt vonjanak be vállalkozásukba, addig, ameddig a szakmai befektetők fel nem figyelnek rájuk.

Az inkubátor cégek és a piacon jelenlévő egy-két kockázati tőkebefektető társaság valamint a témával foglalkozó állami hivatalok képviselőinek bevonásával arról beszéltek a fiatal informatikusoknak, hogy jó ötletek helyett elsősorban jól végiggondolt üzleti stratégiával kell rendelkezniük ahhoz, hogy egy befektetőcég pénzt tegyen egy induló internetes vállalkozásba.

Az állami pályáztatási rendszerrel kapcsolatban azt feszegették a közönség soraiban ülők, hogy a rendszer nem megfelelő, fix összegre lehet pályázni függetlenül attól, hogy mennyire van szükség a nyertes projekt megvalósításához. Ez azt eredményezi a megszólalók szerint, hogy cégek, amelyek a piacról is élnek elszipkázzák ezeket a pályázati pénzeket és ezzel méltatlan előnyhöz jutnak azokhoz a versenytársaikhoz képest, amelyek csak a piacró élnek.

Több szakember – például Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője, Bruckner Zoltán a Primus Capital ügyvezetője, vagy a korábban említett Dobó Mátyás fejlesztő, blogger – mindkét konferencián jelen volt, és a két konferencia utóhangjait elemző bejegyzések Doransky blogján és a Webisztánon úgy vélik: mindkét közegnek megvan a maga helye és szerepe a magyar piacon.

A témával részletesebben a Kreatív áprilisi számában foglalkozunk.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés