hirdetés
hirdetés
hirdetés

Weber Shandwick - publikus az idei Ország Márka Index

A Weber Shandwick kutatása szerint újra Ausztrália a legnépszerűbb ország-márka az idei Ország Márka Index (Country Brand Index, CBI) rangsora alapján. Magyarország Thaiföld után a második a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában.
hirdetés
A CBI ranglistán Ausztrália után az Egyesült Államok a második, míg az Egyesült Királyság feljött a harmadik helyre. A legnépszerűbb tíz ország között Franciaország, Olaszország, Kanada, Spanyolország, Új-Zéland, Görögország és Japán következik.

2006-ban az első két helyezés megegyezett az ideivel, majd a harmadik Olaszország, Franciaország, Görögország, az Egyesült Királyság, Spanyolország, Új-Zéland, Maldív-szigetek és India volt.

Idén Horvátország, Kína és az Egyesült Arab Emirátusok nyerték el az első három helyet a feltörekvő csillagok kategóriában, mivel az elkövetkező öt évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok.

„Egy ország-márkát leginkább maguk a turisták népszerűsítik, és „márka-evangelistákként” fontos szerepet játszanak az országok iránti elkötelezettség kiépítésében is. A gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, és így gyorsan képesek befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a lojalitást az ország-márkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát.” – mondta a kutatás kapcsán Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.

A CBI indexet idén harmadik alkalommal állították össze egy 2600 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás alapján. Az indexet a vezető nemzetközi márkaügynökség, a FutureBrand készítette el a Weber Shandwick pr-ügynökség globális utazás és életvitel szakcsoportjával együttműködve. A CBI kulcsjellemzők alapján vizsgálja és rangsorolja az ország-márkákat. Az idei index egyesíti magában az ország-márkák már meglévő sorrendjét, a piaci trendeket, az utazók motivációit, valamint a turizmus, az utazás, és az ország-márkák terén megfigyelhető kihívásokat és lehetőségeket.

Vezető ország-márkák 2007-ben a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Kanada

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Nagy-Britannia

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Görögország

5.

Olaszország

10.

Japán



Vezető ország-márkák 2006-ban a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Nagy-Britannia

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Olaszország

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Maldív-szigetek

5.

Görögország

10.

India



Ország-márka Rangsorok 2007

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország

A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Írország, Franciaország

Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Ausztrália, Olaszország, Japán, Thaiföld

Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Svájc, Németország, Szingapúr, Egyesült Arab Emirátusok

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Egyiptom, India, Nagy-Britannia

A leghitelesebb ország-márkák

Új-Zéland, Kína, Dél-Afrika, Japán, Thaiföld

A legjobb tengerparti strandokkal rendelkező ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Ausztrália, Dominikai Köztársaság

A leginkább családbarát ország-márkák

Dánia, Kanada, Ausztrália, Egyesült Államok, Svédország

A legjobb történelmi ország-márkák

Egyiptom, Olaszország, Kína, Görögország, Franciaország

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

Egyesült Arab Emirátusok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Tahiti, Kanada

A természeti értékekben leggazdagabb ország-márkák

Új-Zéland, Ausztrália, Maldív Szigetek, Kanada, Dél-Afrika

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

Spanyolország, Egyesült Államok, Brazília, Thaiföld, Szingapúr

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

Franciaország, Olaszország, Szingapúr, Japán, Egyesült Államok

A szabadidős sportokra legideálisabb ország-márka

Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Dél-Afrika, Egyesült Államok

A legbarátságosabb helybeliekkel rendelkező ország-márkák

Ausztrália, Kanada, Új-Zéland, Írország, Thaiföld

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Jamaica, Új-Zéland

A legbiztonságosabb ország-márkák

Új-Zéland, Kanada, Svédország, Dánia, Svájc

A bevásárló turizmus legkedveltebb ország-márkái

Egyesült Államok, Egyesült Arab Emirátusok, Szingapúr, Olaszország, Japán

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

Thaiföld, Magyarország, Csehország, Mexikó, Vietnam

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

Kanada, Új-Zéland, Ausztrália, Svédország, Szingapúr

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A négy év után újraindított szakmai elismerést Rényi Pál Dániel kapta.

Ügynökségi meg médiás arcokkal, marketingesekkel és startupperekkel fogunk fröccsözni munka címén. Nyitott dolog!

Minden ügynökségénél lekapcsolták a gépeket az Ukrajnából indult vírus miatt.  

Az Ablak, a Hol-Mi?, a Főtér műsorvezetője 64 éves volt.

Később a vállalat munkalehetőséget is ajánl a sportolóknak.

hirdetés

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Díjátadó: július 5., Premier KultCafé

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés