2008. január 30. 17:41
Weber Shandwick - a kommunikációs vezetők szerepéről
A világ legelismertebb vállalatainak kommunikációs vezetői sokkal előkelőbb helyen szerepelnek a vállalati struktúrában és tovább töltik be posztjukat, mint a feltörekvő cégeknél dolgozó kollégáik – derül ki egy felmérésből, amelyet a Weber Shandwick nemzetközi pr-ügynökség közösen végzett a Spencer Stuart HR tanácsadó céggel és a KRC Research-csel. A kutatást Amerikában és Európában végezték el.
A felmérésben a Fortune magazinban közzétett „A világ legelismertebb vállalatai” című 500-as listáról kérdezték meg 141 amerikai és európai cég kommunikációs vezetőjét. A tanulmány  kimutatta, hogy a világ legelismertebb vállalatainak kommunikációs vezetői sokkal előkelőbb helyen szerepelnek a vállalati struktúrában és tovább töltik be posztjukat, mint az iparág alsó felében elhelyezkedő vállalatoknál dolgozó kollégáik.

Az elismert vállalatok első számú kommunikációs vezetőinek mintegy egyharmada a vállalati hírnév építését nevezte meg elsődleges prioritásként az idei évre, míg a többi vállalatnál ez az arány nem éri el a válaszadók egynegyedét. A feltörekvő vállalatok kommunikációs vezetői több időt töltenek termék- és kríziskommunikációval, míg a legelismertebb vállalatok első számú kommunikációs vezetői a legtöbb időt társadalmi felelősségvállalásra, és a vállalati hírnév építésére szánják.

„A felmérésből kiderül, hogy a vállalati kommunikációs szerepkör a vállalati hírnév alakításának kulcseleme, sikeres és válságos időszakokban egyaránt – mondta el Dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick közép-kelet európai régiójának ügyvezető igazgatója és hozzátette: ha a vállalat vezetői együttműködnek, és megfelelő a szervezet struktúrája, a legjobb kommunikációs vezetők nagy mértékben hozzá tudnak járulni a részvényesi érték és a hírnév növeléséhez.

A kutatás további eredménye, hogy a kommunikációs vezetők felelőssége a taktikai szintről egyre inkább a stratégiai szintre tevődik át és az is kiderült, hogy a szakemberek eszköztára bővülőben van a blogolásnak, a közösségi médiumoknak, valamint a vállalati honlapok növekvő jelentőségének köszönhetően.

A világ legelismertebb vállalatainál az első számú kommunikációs vezetők prominens szerepet töltenek be a vállalaton belül, hiszen a megkérdezettek mintegy fele közvetlenül a vezérigazgatónak jelent és kapcsolatban áll az igazgatósággal is.

A felmérést a Weber Shandwick a Spencer Stuart HR tanácsadó céggel és a KRC Research-csel közösen végezte el.