hirdetés
hirdetés
hirdetés
Share on Tumblr

WC-zési szokásainkat monitorozta az Unilever

A remek content marketingből az is kiderül, hogy a nagydolog közben inkább papíron olvasunk újságot, mint okostelefonon.

hirdetés

Kimaxolta a Domestos a jó content marketing fogalmát, mert például nagyon érzékenyen és jól tájékozottan azt írják a közlemény leadjében, hogy "a WC-n még nem tört meg a nyomtatott sajtó hegemóniája".

A hír pedig a következő: 1000 fős országosan reprezentatív kutatást végzett januárban a Domestos megbízásából a Kutatópont a magyar lakosság otthoni higiéniai szokásairól.

Nemcsak az olyan részletekre tértek ki, hogy hányszor tiszítja a magyar a WC-t (válaszadók 54 százaléka hetente tisztítja), meg mivel (ez milyen kedves sor: "a megkérdezettek 69 százaléka a vegyi fertőtlenítőszerekre esküszik, de 57 százalékuk a tablettáknak, kapszuláknak és zseléknek is esélyt ad a WC felületén lerakódó baktériumok elleni küzdelemben"), de szociális, népegészségügyi, sőt médiás dimenziója is volt a felmérésnek.

Így például már azt is tudjuk, hogy "a magyar otthonok túlnyomó többségében (63 százalék), külön helyiségben található a WC, 49 százalékukban pedig a fürdőszobában. Ugyanakkor 100 magyar háztartásból 4-ben ­­ az illemhely a lakáson kívül, például a közös folyosón található". Ahogy olyan kérdéseket is feltettek, hogy milyen anyagból van a WC ülőkéje (80 százalékkal a műanyag nyert a fával szemben), meg, hogy 10-ből 1 honfitársuk elblicceli a kézmosást a WC-zés után. Előbbi okos döntés is, mert a fából készült ülőkénél jobban túlélnek a kórokozók, baktériumok.

A mostani felméréshez készült egy ügyes infógrafika is, mindenki egészsége érdekében érdemes tanulmányozni:

Vicces részlet, hogy a regionális szemle is készült: a Dél-Dunántúl régióban azonban szignifikánsan magasabb az ülve vizelő férfiak aránya (53 százalék). Ez helyes is, mert mint a Domestos megkérdezett szakértője, Dr. Ócsai Lajos közegészségügyi és járványügyi szakorvos elmondja:

„Bár a vizelettel általában nem távozik kórokozó vagy baktérium, célszerű, hogy a vizelet a WC-csészébe jusson és ne mellé. Ezért otthon szerencsésebb az ülve vizelés, ugyanakkor nyilvános helyen, amelynek higiéniájáról nem győződtünk meg, a férfiak a piszoár használatával kerülhetik a közvetlen érintkezést a deszkával” – mondja .

Sőt, talán sokaknak új infót is rejt a szakorvos hozzászólása, miszerint bár hatékonyabbnak tűnik az erős vízsugarú öblítés, hatékonysága a székletszétszóródás, így a baktériumok terjesztése során is megmarad. „Szerencsésebb kisebb erővel öblíteni a WC-t, esetleg ha szükséges, WC-kefét is használni”.

A felmérésnek ránk, a médiásokra vonatkozó része is volt. Bár a válaszadók több mint kétharmada (69 százalék) nem végez egyéb tevékenységet, miközben a WC-n időzik, azok közül, akik egyszerre több dologra is képesek a WC-n ülve, a legnagyobb arányban újságot olvasnak (51 százalék). Igaz, ez szorosan követi az elektronikus eszközön történő olvasás (44 százalék) - teszik hozzá. Itt is van regionális kielemzés is: az Észak-Alföldön élőknél az újság- és könyvolvasási kedv is magas, míg "arányaiban a legtöbben a városokban élők választják az okoseszközöket a WC-n töltött idő alternatív tartalommal történő kitöltésére". Utóbbi is jó, frappáns megfogalmazás!

Noha, figyelmeztet a felkért szakértő bármilyen tárgy szállítása a WC és a többi helység között azzal jár, hogy a tárggyal együtt kivisszük a WC mikroflóráját is. Ahogy a kreatív lakberendezők kedvét is elveheti az egyik, záró gondolat: „A WC-t érdemes csak a funkciójának megfelelően berendezni, a barátságos környezetet teremtő kisszekrények, faliképek és szőnyegek csak felületet adnak a baktériumoknak” – mondja Ócsai Lajos. 

Az egész marketing és pr-akciót érdemes onnan olvasni, hogy nem ez az első alkalom, hogy az Unilever összeköti a hasznos infót az értékesítéssel: immár 3. évét kezdi meg a Domestos iskolai mosdófelújítási programja. A Unimedia által kampányolt A fertőtlenítés csodái cím alatt futó kampány a Kreatív Content+Marketing 2016 versenyén is fődíjas lett.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Ipsos a 8-14 éves gyerekek médiahasználati szokásait vizsgálta.

A német EDEKA szupermarketlánc egy groteszk és egyben nagyon szép reklámot készített. 

Vizuális, márkakommunikációs tervezési feladatokkal bízták meg az ügynökséget.

 

Bekker Balázs a hajléktalanok helyzetét bemutató cikksorozat tervével nyert.

Müller Mihály elmenetele a cég friss tulajdonosváltásával lehet összefüggésben - értesült a 24.hu.

hirdetés

Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny nevezési határideje: február 24. 18 óra

Február 28-án ismét gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a jövő betegei és médiafogyasztási szokásaik lesznek.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. március 8-án.

A Kreatív és a Republic Group által közösen szervezett konferencia március 9-én várja a reklámipar jövője iránt érdeklődőket.

Indul a nevezés az idei Hipnózisra, amely Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Nevezési határidő: március 10.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 17.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

hirdetés
hirdetés