VR-rel kombinált világtérképet fejlesztett egy startup

Egy mobil, néhány 360 fokos videó és egy világatlasz kell mindössze ahhoz az igazán low budget utazási élményhez, amelyet egy kanadai startup kínál. A lényege azonban mégiscsak a kartonból összehajtogatott VR-szemüveg, amellyel a térképen pásztázva, virtuálisan bármikor a gízai piramisok lábához teleportálhatjuk az egész családot.

Egy fiatal programozókból álló kanadai cég lefejlesztette az első olyan interaktív térképet, amelyen a kiterjesztett valóság segítségével juttatja el a felhasználót a világ bármely turisztikai látványosságához. A WorldMapPortal a földrajzórák kiegészítőjeként is használható, mindössze egy egyszerű Cardboard és egy applikáció kell hozzá – írja a VRfocus.

Mert utána már csak rá kell zoomolni a kiválasztott országra a kétdimenziós térképen, a telefonra letöltött app pedig kiválasztja a hozzá tartozó, jelenleg elérhető 360 fokos videókat a legfontosabb látnivalóiról. A vizuális élményhez mindössze azt a két műanyaglencsét egyetlen kartondobozban összefogó virtuális valóság szemüveget kell használni, mint amilyennel néhány éve a Google is bejelentkezett a VR-piacra. Az okostelefont is ebbe, a VR-szemüveggé átlényegült, összehajtogatott papírdobozba kell becsúsztatni, hogy aztán megmutassa mindazt, amit a YouTube 360 fokos videói és a Google Street View tudnak.

 

Néhány kattintással körbenézhetünk a Tádzs Mahal belsejében vagy a nyolcszáz éves wieliczkai sóbánya földalatti katedrálisában, de bármikor elszédülhetünk a Grand Canyon szakadékvölgyében és túrázhatunk az Antarktiszon is, miközben egy narrátor mesél az adott látnivaló történetéről és az ország kultúrájáról. És hiába beszélünk csak párszáz forintos kartonszemüvegről, a VR-élmény minősége tényleg inkább a telefonunkon és a mellé fejlesztett alkalmazáson múlik. A projekt gazdái arra azonban figyeltek, hogy térképészkedés közben a gyengébb okostelefonokon is lenyűgöző hatást érjenek el az appnak köszönhetően.

„Sokan pénz, mások idő hiányában nem jutnak el olyan helyekre, ahova egész életükben vágytak. Ezzel az egyszerűen kezelhető, interaktív térképpel azonban az egész világ felfedezhető, miközben használója számos információt begyűjthet virtuális utazása közben” – fogalmazott David Yang, a cég alapítója, miközben hozzátette, a főleg gyerekes családoknak és iskoláknak szánt - posztertérképből, cardboardból és letölthető alkalmazásból álló - szettet, éppen ezért egy elérhető, nagyjából 40 dolláros áron tervezi nyártól piacra dobni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók