VR-rel kombinált világtérképet fejlesztett egy startup

Egy mobil, néhány 360 fokos videó és egy világatlasz kell mindössze ahhoz az igazán low budget utazási élményhez, amelyet egy kanadai startup kínál. A lényege azonban mégiscsak a kartonból összehajtogatott VR-szemüveg, amellyel a térképen pásztázva, virtuálisan bármikor a gízai piramisok lábához teleportálhatjuk az egész családot.

Egy fiatal programozókból álló kanadai cég lefejlesztette az első olyan interaktív térképet, amelyen a kiterjesztett valóság segítségével juttatja el a felhasználót a világ bármely turisztikai látványosságához. A WorldMapPortal a földrajzórák kiegészítőjeként is használható, mindössze egy egyszerű Cardboard és egy applikáció kell hozzá – írja a VRfocus.

Mert utána már csak rá kell zoomolni a kiválasztott országra a kétdimenziós térképen, a telefonra letöltött app pedig kiválasztja a hozzá tartozó, jelenleg elérhető 360 fokos videókat a legfontosabb látnivalóiról. A vizuális élményhez mindössze azt a két műanyaglencsét egyetlen kartondobozban összefogó virtuális valóság szemüveget kell használni, mint amilyennel néhány éve a Google is bejelentkezett a VR-piacra. Az okostelefont is ebbe, a VR-szemüveggé átlényegült, összehajtogatott papírdobozba kell becsúsztatni, hogy aztán megmutassa mindazt, amit a YouTube 360 fokos videói és a Google Street View tudnak.

 

Néhány kattintással körbenézhetünk a Tádzs Mahal belsejében vagy a nyolcszáz éves wieliczkai sóbánya földalatti katedrálisában, de bármikor elszédülhetünk a Grand Canyon szakadékvölgyében és túrázhatunk az Antarktiszon is, miközben egy narrátor mesél az adott látnivaló történetéről és az ország kultúrájáról. És hiába beszélünk csak párszáz forintos kartonszemüvegről, a VR-élmény minősége tényleg inkább a telefonunkon és a mellé fejlesztett alkalmazáson múlik. A projekt gazdái arra azonban figyeltek, hogy térképészkedés közben a gyengébb okostelefonokon is lenyűgöző hatást érjenek el az appnak köszönhetően.

„Sokan pénz, mások idő hiányában nem jutnak el olyan helyekre, ahova egész életükben vágytak. Ezzel az egyszerűen kezelhető, interaktív térképpel azonban az egész világ felfedezhető, miközben használója számos információt begyűjthet virtuális utazása közben” – fogalmazott David Yang, a cég alapítója, miközben hozzátette, a főleg gyerekes családoknak és iskoláknak szánt - posztertérképből, cardboardból és letölthető alkalmazásból álló - szettet, éppen ezért egy elérhető, nagyjából 40 dolláros áron tervezi nyártól piacra dobni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.