hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vodafone - megbírságolták a mobilinternet reklámokért

A Vodafone-t ötmillió forintra büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azért, mert a szélessávú mobilinternet tavalyi népszerűsítése során a reklámokból nem derültek ki a szolgáltatás részletei. A fogyasztó számára ugyanis nem volt világos, hogy a kedvezményes mobilinternetért hűségnyilatkozatot kell tenni és az sem, hogy a szolgáltatás nem mindenhol használható.
hirdetés
A Vodafone tavaly június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő  3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását, amit széles körű reklámkampány támogatott. A GVH vizsgálta a tavalyi reklámokat és megállapította, hogy azokban több alkalommal a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.

A Vodafone-nak voltak olyan reklámjai, amelyekben például nem szerepelt, hogy a havi ötezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság úgy véli, hogy a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen az így megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A GVH szerint a hűségnyilatkozat alkalmas a fogyasztó időszakos fogva tartására, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.

A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél öt gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra.

A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.

A GVH ezeket figyelembe véve döntött úgy, hogy a társaságot ötmillió forintos büntetéssel sújtja. Az összeg megállapításakor enyhítő körülmény volt, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést.

A mobiltársaság azt is vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja, ez a lépés pedig szintén bírságcsökkentő volt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés