hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vodafone - megbírságolták a mobilinternet reklámokért

A Vodafone-t ötmillió forintra büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azért, mert a szélessávú mobilinternet tavalyi népszerűsítése során a reklámokból nem derültek ki a szolgáltatás részletei. A fogyasztó számára ugyanis nem volt világos, hogy a kedvezményes mobilinternetért hűségnyilatkozatot kell tenni és az sem, hogy a szolgáltatás nem mindenhol használható.
hirdetés
A Vodafone tavaly június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő  3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását, amit széles körű reklámkampány támogatott. A GVH vizsgálta a tavalyi reklámokat és megállapította, hogy azokban több alkalommal a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.

A Vodafone-nak voltak olyan reklámjai, amelyekben például nem szerepelt, hogy a havi ötezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság úgy véli, hogy a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen az így megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A GVH szerint a hűségnyilatkozat alkalmas a fogyasztó időszakos fogva tartására, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.

A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél öt gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra.

A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.

A GVH ezeket figyelembe véve döntött úgy, hogy a társaságot ötmillió forintos büntetéssel sújtja. Az összeg megállapításakor enyhítő körülmény volt, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést.

A mobiltársaság azt is vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja, ez a lépés pedig szintén bírságcsökkentő volt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés