hirdetés
hirdetés
hirdetés

Viszályszítás és etikátlan üzletszerzés volt a Médiatükör 2010?

A „szakmai feszültség-szítókhoz” írt nyílt levelet az MPRSZ elnöksége, miután a Médiatükör 2010. kutatás kapcsán felháborodott. A szervezet nem a felmérését eredményét vitatja, hanem annak felhasználási módját.
hirdetés

A Kreatív Online beszámolt arról, hogy az Uniomedia és a Nézpont Intézet Médiatükör 2010. címmel készített egy kutatást. Az online kérdőívet 1500 újságírónak küldték ki, és 500 fő válasza alapján lesújtó eredmény született a pr-esekről, miszerint nem ismerik a hazai médiát, és gőzük sincs, minek van hírértéke. Mindezt egy zártkörű konferencián vitatta meg közel hatvan résztvevő (a legnagyobb vállalatok kommunikációs vezetői és a hazai médiumok főszerkesztői vagy helyettesei).

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöksége a felmérés kapcsán nyílt levelet fogalmazott meg, amit változtatás nélkül közlünk.
 

Nyílt levél a szakmai feszültség-szítókhoz

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöksége felháborítónak tarja és elítéli az Uniomedia és a Nézőpont Intézet Médiatükör 2010. kutatásának utólagos interpretációját és a szervetek azon kommunikációs tevékenységét, amellyel látványosan és szándékosan mélyítik az újságírás és a pr szakma közötti nézeteltéréseket.
 
Míg a kutatás első közreadása még az újságíró szakmán belüli korrupcióra helyezte a hangsúlyt, addig az „utómunka” már a pr szakmával való viszony irányába "keni el" a felmérés eredményeinek publikálását és hasznosítását. Mi az irányváltás oka? Vajon a túl merészre és az újságíró társadalom számára irritálóra sikeredett kutatási tapasztalás?
 
Az MPRSZ számára úgy tűnik, hogy a pr és az újságíró szakma egymásnak ugrasztási kísérlete tulajdonképpen a felmérés elsődleges eredményeiről kívánja elterelni a figyelmet, és levezetni a felhergelt zsurnaliszta indulatokat. A bátor kutatók megrettentek felmérésük következményeitől, gyorsan visszakoztak, majd egy periférikus jelenséget felfújva - és egy külön rendezvénnyel még nyomatékot is adva az irányváltásnak - próbálnak más jelentőséget és következményeket teremteni.
 
Az MPRSZ elnöksége értetlenül áll azon tény előtt is, hogy a kutatás értelmezéséről szóló konferenciára csak a megbízói oldal képviselői kaptak meghívást, a szervezők sem a szövetség képviselőit, sem pedig - az Uniomédián kívül - egyetlen pr-ügynökség képviselőjét nem hívták meg. Ráadásul a szervezők a pr szakma értelmét a sajtópublicitás generálásában deklarálják, holott szakmánk – amelynek spektruma a reputáció menedzsmenttől a Public Affairs tevékenyégen és krízis kommunikáción át a CSR kommunikációjáig terjed, ennél sokkal szélesebb és mélyebb!
 
Nem a kutatás eredményeit vagy annak aktualitását, jogosságát vitatjuk, hanem a kutatási eredmények felhasználásának módját és a két cég által alkalmazott interpretációkat. Szükség van a hazai média vizsgálatára, minden „tükörbe nézés” hasznos információkkal járulhat hozzá a bajok, a meglévő problémák felszámolásához vagy enyhítéséhez. Akkor, ha a kutatókat a konstruktivitás és a jobbító szándék vezérli. A MPRSZ szerint méltatlan a kutatóhoz és a pr ügynökséghez is az, hogy nem a bajok csökkentésére törekednek, nem a megoldást segítik, hanem a viszály-szítás és az etikátlan üzletszerzés jegyében cselekednek.

A Magyar Public Relations Szövetség értetlenül áll az utóbbi időben fel-felbukkanó, a pr szakma gyakorlóit, illetve az újságírók és a pr szakemberek kapcsolatát kritizáló, a szakmák közötti viszályt fejleszteni, elmélyíteni kívánó törekvések és megnyilatkozások előtt. Minden szakmának vannak kevéssé felkészült gyakorlói, műveletlen, néha etikátlan szakemberei, de nyilván egyetlen szakmát sem a kontárok alapján ítélünk meg. Ismerünk tehetségtelen újságírót, fontoskodó szerkesztőt, etikátlan kutatót és álságos elemzőt is, mint ahogy a pr szakmában is találhatunk ilyen szakembereket. Miként azonban sem az újságíró szakmát, sem a kutatóintézeteket, sem az elemzőket vagy politológusokat a tudatlanok és a kontárok alapján ítélünk meg, így a pr szakmát sem lehet azonosítani a jogosan kritizálható gyakorlatokkal vagy személyekkel.

A Magyar Public Relations Szövetség felszólítja az Uniomédiát és a Nézőpont Intézetet, hagyjon fel a pr szakma lejáratásával, ne terjesszen valótlanságokat a szakmáról!

Mivel a kutatás és mostani utóélete is arról tanúskodik, hogy a testvérháború gerjesztőinek nincs teljes képük a pr szakma mibenlétéről, ezért a Magyar Public Relations Szövetség készséggel felajánlja szakmai segítségét, oktatását, szakértői közreműködését az Uniomédia és a Nézőpont Intézet munkatársai számára.

MPRSZ Elnökség

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés