hirdetés
hirdetés
hirdetés

Viszályszítás és etikátlan üzletszerzés volt a Médiatükör 2010?

A „szakmai feszültség-szítókhoz” írt nyílt levelet az MPRSZ elnöksége, miután a Médiatükör 2010. kutatás kapcsán felháborodott. A szervezet nem a felmérését eredményét vitatja, hanem annak felhasználási módját.
hirdetés

A Kreatív Online beszámolt arról, hogy az Uniomedia és a Nézpont Intézet Médiatükör 2010. címmel készített egy kutatást. Az online kérdőívet 1500 újságírónak küldték ki, és 500 fő válasza alapján lesújtó eredmény született a pr-esekről, miszerint nem ismerik a hazai médiát, és gőzük sincs, minek van hírértéke. Mindezt egy zártkörű konferencián vitatta meg közel hatvan résztvevő (a legnagyobb vállalatok kommunikációs vezetői és a hazai médiumok főszerkesztői vagy helyettesei).

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöksége a felmérés kapcsán nyílt levelet fogalmazott meg, amit változtatás nélkül közlünk.
 

Nyílt levél a szakmai feszültség-szítókhoz

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöksége felháborítónak tarja és elítéli az Uniomedia és a Nézőpont Intézet Médiatükör 2010. kutatásának utólagos interpretációját és a szervetek azon kommunikációs tevékenységét, amellyel látványosan és szándékosan mélyítik az újságírás és a pr szakma közötti nézeteltéréseket.
 
Míg a kutatás első közreadása még az újságíró szakmán belüli korrupcióra helyezte a hangsúlyt, addig az „utómunka” már a pr szakmával való viszony irányába "keni el" a felmérés eredményeinek publikálását és hasznosítását. Mi az irányváltás oka? Vajon a túl merészre és az újságíró társadalom számára irritálóra sikeredett kutatási tapasztalás?
 
Az MPRSZ számára úgy tűnik, hogy a pr és az újságíró szakma egymásnak ugrasztási kísérlete tulajdonképpen a felmérés elsődleges eredményeiről kívánja elterelni a figyelmet, és levezetni a felhergelt zsurnaliszta indulatokat. A bátor kutatók megrettentek felmérésük következményeitől, gyorsan visszakoztak, majd egy periférikus jelenséget felfújva - és egy külön rendezvénnyel még nyomatékot is adva az irányváltásnak - próbálnak más jelentőséget és következményeket teremteni.
 
Az MPRSZ elnöksége értetlenül áll azon tény előtt is, hogy a kutatás értelmezéséről szóló konferenciára csak a megbízói oldal képviselői kaptak meghívást, a szervezők sem a szövetség képviselőit, sem pedig - az Uniomédián kívül - egyetlen pr-ügynökség képviselőjét nem hívták meg. Ráadásul a szervezők a pr szakma értelmét a sajtópublicitás generálásában deklarálják, holott szakmánk – amelynek spektruma a reputáció menedzsmenttől a Public Affairs tevékenyégen és krízis kommunikáción át a CSR kommunikációjáig terjed, ennél sokkal szélesebb és mélyebb!
 
Nem a kutatás eredményeit vagy annak aktualitását, jogosságát vitatjuk, hanem a kutatási eredmények felhasználásának módját és a két cég által alkalmazott interpretációkat. Szükség van a hazai média vizsgálatára, minden „tükörbe nézés” hasznos információkkal járulhat hozzá a bajok, a meglévő problémák felszámolásához vagy enyhítéséhez. Akkor, ha a kutatókat a konstruktivitás és a jobbító szándék vezérli. A MPRSZ szerint méltatlan a kutatóhoz és a pr ügynökséghez is az, hogy nem a bajok csökkentésére törekednek, nem a megoldást segítik, hanem a viszály-szítás és az etikátlan üzletszerzés jegyében cselekednek.

A Magyar Public Relations Szövetség értetlenül áll az utóbbi időben fel-felbukkanó, a pr szakma gyakorlóit, illetve az újságírók és a pr szakemberek kapcsolatát kritizáló, a szakmák közötti viszályt fejleszteni, elmélyíteni kívánó törekvések és megnyilatkozások előtt. Minden szakmának vannak kevéssé felkészült gyakorlói, műveletlen, néha etikátlan szakemberei, de nyilván egyetlen szakmát sem a kontárok alapján ítélünk meg. Ismerünk tehetségtelen újságírót, fontoskodó szerkesztőt, etikátlan kutatót és álságos elemzőt is, mint ahogy a pr szakmában is találhatunk ilyen szakembereket. Miként azonban sem az újságíró szakmát, sem a kutatóintézeteket, sem az elemzőket vagy politológusokat a tudatlanok és a kontárok alapján ítélünk meg, így a pr szakmát sem lehet azonosítani a jogosan kritizálható gyakorlatokkal vagy személyekkel.

A Magyar Public Relations Szövetség felszólítja az Uniomédiát és a Nézőpont Intézetet, hagyjon fel a pr szakma lejáratásával, ne terjesszen valótlanságokat a szakmáról!

Mivel a kutatás és mostani utóélete is arról tanúskodik, hogy a testvérháború gerjesztőinek nincs teljes képük a pr szakma mibenlétéről, ezért a Magyar Public Relations Szövetség készséggel felajánlja szakmai segítségét, oktatását, szakértői közreműködését az Uniomédia és a Nézőpont Intézet munkatársai számára.

MPRSZ Elnökség

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés