hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonták a SAS reklámját, ami durván nekiment a tipikusan skandináv dolgoknak

Csavartak egyet a „mi a tipikusan…?” formátumon, és nagyon nem jött be.

hirdetés

A Magyar Telekomtól kezdve a Budweiserig bevett hirdetési forma felsorolni egy reklámban az adott országra tipikusan jellemző dolgokat, az ezzel kiváltott büszkeségérzettel pedig ösztönözni a vásárlókedvet. Nos, a skandináv légitársaság, az SAS is ehhez a sablonhoz nyúlt, ám csavartak rajta egyet, amivel akkora botrányt okoztak, hogy szinte azonnal vissza is kellett hívni a reklámot.

A SAS verziója ugyanis több mint két percen keresztül azt sorolja, hogy a tipikusan skandinávnak tartott dolgok valójában mind más nemzetektől, külföldről származnak. Az üzenet pedig az lenne, hogy ezzel nincs is baj, hiszen az északiak nagy utazók, akik szeretnek külföldről hazahozni dolgokat és kis változtatásokkal a saját igényeikre formálni, ezzel is színesítve a kultúrájukat.

Ám a kisfilm üzenetét sokan zokon vették, és a skandináv identitás elleni támadásnak élték meg. A dán és svéd bevándorlásellenes, populista pártok tagjai az interneten szólaltak fel a reklám ellen és jelentették ki, hogy többé nem utaznak a légitársaság járatain. A nézeteiket pedig annyian osztották, hogy a SAS végül arra hivatkozva tette elérhetetlenné a kisfilmet a felületein, hogy nem akarnak olyan nézetek platformjává válni, amikkel nem értenek egyet.  

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online, Reuters, BBC)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az új megállapodás értelmében a csatorna marad a Tour de France és a Vuelta otthona is.

Néhány üzletben már nem kell többször a papírtörlőt kérni a pultnál.

A teljes kampányköltés fele a milliárdos demokrata elnökjelölt-aspiránstól származik. A jelöltek összesen 6,5 milliárd dollárt is elkölthetnek a Kantar szerint.

Ezúttal is a Budapest Music Center lesz a gála helyszíne.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés