hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

hirdetés

Pár hete kihirdették a Google minőségi újságírást az innováció és technológia révén támogató Digital News Initiative (DNI) program hatodik fordulójának nyertes pályázatait. Ami pedig meglepő volt benne, hogy bár a program 2015-ös indulása óta rendszeresen jut támogatás magyar médiavállalatoknak, most az Origót kiadó New Wave Media Groupnak is odaítéltek 50 ezer eurót az új fejlesztéseket támogató Prototype kategóriában. (Ezen kívül a Centrál, a Magyar Jeti és az Index kapott még ebben a körben.)

A New Wave Media támogatását azonban most visszavonták, miután - ahogy az Index megírta - a Nieman Lab április 3-án egy cikkben szembesítette a Google-t azzal, hogy egy propagandaoldalt támogat, amelyről többek között a New York Times írt A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó címmel cikket.

Az Egyesült Államok kulcsfontosságú újságírói intézményéhez köthető Nieman Lab megkeresésére a Google azt válaszolta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és visszavonják. Azaz, lényegében, hogy nem nem néztek korábban utána az Origo hátterének, vagy nem érezték akkor problémásnak egy olyan kormánypropagandát és álhíreket terjesztő oldal támogatását, amely a Center of Attention nevű projekttel indult: ennek a lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját, azaz lehetővé teszi, hogy a weboldalon a látogatók számára relevánsabb tartalmakat írjanak, vagyis olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat - írta korábban a Media1.

Ez a leírás nem tűnik olyasminek, ami ne a propaganda kezébe adott volna még hatékonyabb eszközt.

A Google azóta eltávolította az oldalán a nyertesek közül a New Wave Media Groupot.

A címlapi illusztrációnk a Nieman Lab grafikája, amely Philippe De Kemmeter munkája alapján készült.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A szeptember 15-17. között megrendezett fesztivál streamjeit ingyenesen lehet majd követni.

Lajkó Dániel a médiaszolgáltatások fejlesztéséért felel.

A  pick-upok nagyon kelendőek Amerikában, de a Cybertruck esetében nem végeztek semmilyen fogyasztói felmérést, hogy volna-e rá igény. 

Korrupció, féltve őrzött monopol-helyzet - többek között ezzel vádolja Kjersti Flaa a Hollywoodban élő külföldi újságírókat tömörítő szervezetet.

A szerencséseknek érkezik az egyedi dizájnnal ellátott ülőhely.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés