hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

hirdetés

Pár hete kihirdették a Google minőségi újságírást az innováció és technológia révén támogató Digital News Initiative (DNI) program hatodik fordulójának nyertes pályázatait. Ami pedig meglepő volt benne, hogy bár a program 2015-ös indulása óta rendszeresen jut támogatás magyar médiavállalatoknak, most az Origót kiadó New Wave Media Groupnak is odaítéltek 50 ezer eurót az új fejlesztéseket támogató Prototype kategóriában. (Ezen kívül a Centrál, a Magyar Jeti és az Index kapott még ebben a körben.)

A New Wave Media támogatását azonban most visszavonták, miután - ahogy az Index megírta - a Nieman Lab április 3-án egy cikkben szembesítette a Google-t azzal, hogy egy propagandaoldalt támogat, amelyről többek között a New York Times írt A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó címmel cikket.

Az Egyesült Államok kulcsfontosságú újságírói intézményéhez köthető Nieman Lab megkeresésére a Google azt válaszolta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és visszavonják. Azaz, lényegében, hogy nem nem néztek korábban utána az Origo hátterének, vagy nem érezték akkor problémásnak egy olyan kormánypropagandát és álhíreket terjesztő oldal támogatását, amely a Center of Attention nevű projekttel indult: ennek a lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját, azaz lehetővé teszi, hogy a weboldalon a látogatók számára relevánsabb tartalmakat írjanak, vagyis olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat - írta korábban a Media1.

Ez a leírás nem tűnik olyasminek, ami ne a propaganda kezébe adott volna még hatékonyabb eszközt.

A Google azóta eltávolította az oldalán a nyertesek közül a New Wave Media Groupot.

A címlapi illusztrációnk a Nieman Lab grafikája, amely Philippe De Kemmeter munkája alapján készült.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés