hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

hirdetés

Pár hete kihirdették a Google minőségi újságírást az innováció és technológia révén támogató Digital News Initiative (DNI) program hatodik fordulójának nyertes pályázatait. Ami pedig meglepő volt benne, hogy bár a program 2015-ös indulása óta rendszeresen jut támogatás magyar médiavállalatoknak, most az Origót kiadó New Wave Media Groupnak is odaítéltek 50 ezer eurót az új fejlesztéseket támogató Prototype kategóriában. (Ezen kívül a Centrál, a Magyar Jeti és az Index kapott még ebben a körben.)

A New Wave Media támogatását azonban most visszavonták, miután - ahogy az Index megírta - a Nieman Lab április 3-án egy cikkben szembesítette a Google-t azzal, hogy egy propagandaoldalt támogat, amelyről többek között a New York Times írt A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó címmel cikket.

Az Egyesült Államok kulcsfontosságú újságírói intézményéhez köthető Nieman Lab megkeresésére a Google azt válaszolta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és visszavonják. Azaz, lényegében, hogy nem nem néztek korábban utána az Origo hátterének, vagy nem érezték akkor problémásnak egy olyan kormánypropagandát és álhíreket terjesztő oldal támogatását, amely a Center of Attention nevű projekttel indult: ennek a lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját, azaz lehetővé teszi, hogy a weboldalon a látogatók számára relevánsabb tartalmakat írjanak, vagyis olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat - írta korábban a Media1.

Ez a leírás nem tűnik olyasminek, ami ne a propaganda kezébe adott volna még hatékonyabb eszközt.

A Google azóta eltávolította az oldalán a nyertesek közül a New Wave Media Groupot.

A címlapi illusztrációnk a Nieman Lab grafikája, amely Philippe De Kemmeter munkája alapján készült.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés