hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

hirdetés

Pár hete kihirdették a Google minőségi újságírást az innováció és technológia révén támogató Digital News Initiative (DNI) program hatodik fordulójának nyertes pályázatait. Ami pedig meglepő volt benne, hogy bár a program 2015-ös indulása óta rendszeresen jut támogatás magyar médiavállalatoknak, most az Origót kiadó New Wave Media Groupnak is odaítéltek 50 ezer eurót az új fejlesztéseket támogató Prototype kategóriában. (Ezen kívül a Centrál, a Magyar Jeti és az Index kapott még ebben a körben.)

A New Wave Media támogatását azonban most visszavonták, miután - ahogy az Index megírta - a Nieman Lab április 3-án egy cikkben szembesítette a Google-t azzal, hogy egy propagandaoldalt támogat, amelyről többek között a New York Times írt A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó címmel cikket.

Az Egyesült Államok kulcsfontosságú újságírói intézményéhez köthető Nieman Lab megkeresésére a Google azt válaszolta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és visszavonják. Azaz, lényegében, hogy nem nem néztek korábban utána az Origo hátterének, vagy nem érezték akkor problémásnak egy olyan kormánypropagandát és álhíreket terjesztő oldal támogatását, amely a Center of Attention nevű projekttel indult: ennek a lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját, azaz lehetővé teszi, hogy a weboldalon a látogatók számára relevánsabb tartalmakat írjanak, vagyis olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat - írta korábban a Media1.

Ez a leírás nem tűnik olyasminek, ami ne a propaganda kezébe adott volna még hatékonyabb eszközt.

A Google azóta eltávolította az oldalán a nyertesek közül a New Wave Media Groupot.

A címlapi illusztrációnk a Nieman Lab grafikája, amely Philippe De Kemmeter munkája alapján készült.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

A MyTime-mal akár egyik hónapról a másikra lehet váltani a csomagok között.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés