hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszaveszi a zászlót vezércikkében a Magyar Nemzetként újrainduló Magyar Idők

A címlapi, egész oldalas hitvallást a fideszes médiaholding apológiája és a „liberális véleménydiktatúra" elleni kirohanás követi egy újabb teljes oldalon. A 2015 és 18 közötti időszakot a lap eltörölte.

hirdetés

Február 6-án, azaz a Simicska Lajos és Orbán Viktor közti konfliktus kirobbanásának negyedik évfordulóján indult újra a Magyar Nemzet, a Magyar Idők átnevezésével. A Magyar Idők úgy jött amúgy létre, hogy 2015-ben többen, élükön Liszkay Gáborral eljöttek az immár az Orbán-ellenes Simicska befolyása alatt lévő médiaorgánumoktól, Liszkay pedig a kormányerők által megszerzett Napi Gazdaság vezetője lett, amelyet Magyar Időkre neveztek át ugyanazon év őszén. 2015-től a Magyar Nemzet a kormánytól függetlenedett, ellenzéki lap lett, ám Simicska Lajos a 2018-as választások után bezáratta. A Magyar Nemzet szerkesztősége azután indította el a Magyar Hang nevű lapot. Kérték Simicskától a Magyar Nemzet nevének használati jogát, de nem adta oda nekik.

Visszatérve az újraindult Magyar Nemzetre: a lap egy teljes oldalas vezércikkel indul, amelynek címe Négy év után. Ezzel pedig lényegében eltörli a 2015 utáni ellenzéki történetét az újságnak, mindezt egy olyan narratívába helyezve, miszerint harmadszor indul újra a lap: 1944-ben tiltották be először, 1956-ban másodszor. „A mai napon, amikor a lap harmadszor megindulva visszaveszi a zászlót, ismételten elkötelezi magát a konzervetív értékrend mellett" - írja a cikk, amelyet a Magyar Nemzetet 1938-ban alapító Pethő Sándor fotója illusztrál.

A cikk visszautal egy 1939. január 14-ei vezércikkre is. „Amikor a magyar miniszterelnök egy új, céljában az egész nemzetet átfogó mozgalmat indít útnak s programul azt tűzi ki, hogy új magyar életet akar teremteni a régi magyar rögökön, akkor (…) a cél tisztaságában, s választott új irányában s a nemzetnek, a magyarságnak odaadó szolgálatában a Magyar Nemzet programja, a Magyar Nemzetnek a magyar nemzet számára kitűzött életcélja jutott elismeréshez. (…) …a Magyar Nemzet beleharsogta a lelkekbe programját, hogy magyarok vagyunk és magyarok akarunk maradni s minden idegen törekvéssel, eszközzel, céllal és áfiummal szemben kell, hogy megvédjen bennünket magyarságunk és magyar hűségünk” - állt abban, a hivatkozott magyar miniszterelnök pedig Teleki Pál, aki éppan akkor kezdte második miniszterelnökségét Imrédy Béla lemondása után.

A vezércikket követően a címlap alján kezdődik egy írás a Kesma, azaz kormánypárti, központosított médiaholdingként működő Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány küldetéséről és céljairól - Együtt erő vagyunk, szerteszét gyöngeség címmel. Ezt Szánthó Miklós írta, ő az Alapjogokért Központ igazgatója. A cikk a 11. oldalon folytatódik Egyesült erővel cím alatt, és szintén egészoldalas.

Utóbbi lényegében a "liberális, polkorrekt véleménydiktatúra" elleni kiállás, amely az elején azzal a gyakran használt retorikai fordulattal támasztja alá azon állítását, miszerint az elmúlt években a "korábbiakhoz képest a magyar nyilvánosság szerkezete általánosságban kiegyensúlyozottabbá vált", hogy a mondatot azzal indítja: "természetesen tény."

Szánthó szerint „a jó újságírás nem egyenlő a vágyvezérelt gondolatok bepötyögésével", továbbá azt is írja, egyebek mellett, hogy a balliberális média nem híve a médiapluralizmusnak és kettős mércét alkalmaz, amikor a Kesma alapítványiságát megkérdőjelezi, hiszen a Guardian- és a Bertelsmann-csoport alapítványiságát nem bírálja. Szánthó nem említi, hogy a bírálatok tárgya nem feltétlenül az alapítványi forma, hanem a kormánypárti, hatalmi háttér, dominancia.

Szánthó végül hitvallást tesz a „valódi médiapluralizmus" mellett, hozzátéve, hogy  „az eszközök, formák persze fontosak ugyan, de nem keverendők össze a céllal". A cél pedig, mint írja, „a progresszív gyökerű hírhamisítás, dezinformálás, a politikai korrektség elleni fellépés."

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Pont Itt magazin tematikus online különszámában külföldi jó példákból, a vírushelyzetre adott kreatív megoldásokból is szemezgetnek, ingyenesen letölthető!

Olyan kültérre tervezett alkotásokat várnak, amelyek szabadon, de reflektálnak az elmúlt hónapok helyzetére.

A gála augusztus 30-án, 20 órakor indul a New York-i Barclays Centerben.

A Topo Chico Hard Seltzerrel erősít az üdítőgyártó.

A Facebookot és a Google-t pedig fel kell darabolni, különben egyre nagyobb lesz a hatalmuk.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés