hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszaesett a magyar országmárka

Zsinórban harmadszor is Ausztrália a világ legerősebb turisztikai országmárkája a Weber Shandwick és a FutureBrands Country Brand Index felmérése szerint. A nem túl markáns arcélű Magyarország egyedül az ár/érték kategóriában emelkedik ki – tavaly második volt, idén épphogy befért a tízbe.
hirdetés

Nincs markáns arculata Magyarországnak – ez az egyik tanulsága a Weber Shandwick és a FutureBrands idén negyedszer elkészített Country Brand Index (CBI) felmérésének. A kutatás olyan paramétereket vizsgál, amelyek üzleti, gazdasági vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy országot, 2700 nemzetközi – üzleti és szabadidős – utazó, illetve turisztikai szakemberek megkérdezésével.

Ahogy a korábbi években, Magyarország idén is csak az ár/érték kategóriában került a legjobb tíz közé. Azonban míg tavaly megszerezte a stabil első Thaiföld mögötti második helyet, idén a tizedikre esett vissza, miközben többek között Csehország és Lengyelország is elénk került.

Az angolszász országoknak nagyon megy
Az összességében legerősebb országmárka – sorban harmadszor – Ausztrália lett, amelyet Kanada és az Egyesült Államok követ. A feltörekvő kategóriát a pekingi olimpiával rivaldafénybe került Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország vezeti – a kutatás értékelői szerint ez azt jelenti, hogy ezek az országok lesznek a következő évek legnépszerűbb célpontjai.

A felmérés még számtalan szempontot vizsgált, a tízes élmezőny pedig több kategóriában is első ránézésre váratlan helyezetteket szül. Művészeti-kulturális szempontból Németország a tizedik legérdekesebb ország, Írországban kedvesek a helyiek, Japán a legjobb éjszakai szórakozásra, Svájc és Monaco erős gasztronómiában, az Egyesült Államok jól áll ár/érték arányban és sokan költöznének például Skóciába egy látogatás után.
 

CBI országmárka rangsorok, 2008
Vezető országmárkák: 1. Ausztrália 2. Kanada 3. Egyesült Államok 4. Olaszország 5. Svájc 6. Franciaország 7. Új-Zéland 8. Nagy-Britannia 9. Japán 10. Svédország

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák: Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Ausztrália, Kína, Ausztria, Kanada, Japán
 
Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák: Japán, Egyesült Államok, Szingapúr, Németország, Kanada, Svájc, Egyesült Arab Emirátusok, Nagy Britannia, Qatar, Svédország

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Egyiptom, Japán, Görögország, Nagy Britannia, Izrael, India, Kína, Németország

A leginkább családbarát ország-márkák: Kanada, Spanyolország, Dánia, Ausztrália, Új-Zéland, Svédország, Ausztria, Egyesült Államok, Írország, Olaszország

A legjobb történelmi ország-márkák: Egyiptom, Olaszország, Franciaország, Görögország, Izrael, Nagy Britannia, Kína, India, Peru, Japán

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák: Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Államok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Svájc, Kanada, Bahamák, Monaco, Szingapúr, Tahiti

A legkedvesebb helyiekkel bíró ország-márkák: Új-Zéland, Írország, Thaiföld, Kanada, Ausztrália, Skócia, Svédország, Fiji, Bahamák, Olaszország

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák: Japán, Brazília, Spanyolország, Thaiföld, Egyesült Államok, Ausztrália, Szingapúr, Hollandia, Nagy Britannia, Franciaország

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Japán, Szingapúr, Svájc, Ausztria, Spanyolország, Monaco, Belgium, Egyesült Arab Emirátusok

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák: Maldív-szigetek, Tahiti, Új-Zéland, Fiji, Bahamák, Bermudák, Aruba, Jamaica, Svájc, Írország

A legbiztonságosabb ország-márkák: Norvégia, Svájc, Új-Zéland, Svédország, Dánia, Kanada, Monaco, Belgium, Ausztria, Ausztrália

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák: Thaiföld, India, Mexikó, Csehország, Lengyelország, Egyesült Államok, Malajzia, Törökország, Észak-Afrika, Magyarország

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák: Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Svájc, Skócia, Svédország, Egyesült Államok, Írország, Németország, Nagy Britannia

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés