hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszaesett a magyar országmárka

Zsinórban harmadszor is Ausztrália a világ legerősebb turisztikai országmárkája a Weber Shandwick és a FutureBrands Country Brand Index felmérése szerint. A nem túl markáns arcélű Magyarország egyedül az ár/érték kategóriában emelkedik ki – tavaly második volt, idén épphogy befért a tízbe.
hirdetés

Nincs markáns arculata Magyarországnak – ez az egyik tanulsága a Weber Shandwick és a FutureBrands idén negyedszer elkészített Country Brand Index (CBI) felmérésének. A kutatás olyan paramétereket vizsgál, amelyek üzleti, gazdasági vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy országot, 2700 nemzetközi – üzleti és szabadidős – utazó, illetve turisztikai szakemberek megkérdezésével.

Ahogy a korábbi években, Magyarország idén is csak az ár/érték kategóriában került a legjobb tíz közé. Azonban míg tavaly megszerezte a stabil első Thaiföld mögötti második helyet, idén a tizedikre esett vissza, miközben többek között Csehország és Lengyelország is elénk került.

Az angolszász országoknak nagyon megy
Az összességében legerősebb országmárka – sorban harmadszor – Ausztrália lett, amelyet Kanada és az Egyesült Államok követ. A feltörekvő kategóriát a pekingi olimpiával rivaldafénybe került Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország vezeti – a kutatás értékelői szerint ez azt jelenti, hogy ezek az országok lesznek a következő évek legnépszerűbb célpontjai.

A felmérés még számtalan szempontot vizsgált, a tízes élmezőny pedig több kategóriában is első ránézésre váratlan helyezetteket szül. Művészeti-kulturális szempontból Németország a tizedik legérdekesebb ország, Írországban kedvesek a helyiek, Japán a legjobb éjszakai szórakozásra, Svájc és Monaco erős gasztronómiában, az Egyesült Államok jól áll ár/érték arányban és sokan költöznének például Skóciába egy látogatás után.
 

CBI országmárka rangsorok, 2008
Vezető országmárkák: 1. Ausztrália 2. Kanada 3. Egyesült Államok 4. Olaszország 5. Svájc 6. Franciaország 7. Új-Zéland 8. Nagy-Britannia 9. Japán 10. Svédország

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák: Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Ausztrália, Kína, Ausztria, Kanada, Japán
 
Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák: Japán, Egyesült Államok, Szingapúr, Németország, Kanada, Svájc, Egyesült Arab Emirátusok, Nagy Britannia, Qatar, Svédország

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Egyiptom, Japán, Görögország, Nagy Britannia, Izrael, India, Kína, Németország

A leginkább családbarát ország-márkák: Kanada, Spanyolország, Dánia, Ausztrália, Új-Zéland, Svédország, Ausztria, Egyesült Államok, Írország, Olaszország

A legjobb történelmi ország-márkák: Egyiptom, Olaszország, Franciaország, Görögország, Izrael, Nagy Britannia, Kína, India, Peru, Japán

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák: Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Államok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Svájc, Kanada, Bahamák, Monaco, Szingapúr, Tahiti

A legkedvesebb helyiekkel bíró ország-márkák: Új-Zéland, Írország, Thaiföld, Kanada, Ausztrália, Skócia, Svédország, Fiji, Bahamák, Olaszország

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák: Japán, Brazília, Spanyolország, Thaiföld, Egyesült Államok, Ausztrália, Szingapúr, Hollandia, Nagy Britannia, Franciaország

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Japán, Szingapúr, Svájc, Ausztria, Spanyolország, Monaco, Belgium, Egyesült Arab Emirátusok

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák: Maldív-szigetek, Tahiti, Új-Zéland, Fiji, Bahamák, Bermudák, Aruba, Jamaica, Svájc, Írország

A legbiztonságosabb ország-márkák: Norvégia, Svájc, Új-Zéland, Svédország, Dánia, Kanada, Monaco, Belgium, Ausztria, Ausztrália

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák: Thaiföld, India, Mexikó, Csehország, Lengyelország, Egyesült Államok, Malajzia, Törökország, Észak-Afrika, Magyarország

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák: Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Svájc, Skócia, Svédország, Egyesült Államok, Írország, Németország, Nagy Britannia

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

A MyTime-mal akár egyik hónapról a másikra lehet váltani a csomagok között.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés