hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vírusmarketing - új piaci szereplővel

Vírusmarketing kampányokra specializált ügynökség jelent meg a magyar piacon. Bence Domonkos, az e-bola média ügyvezetője szerint tevékenységük abban egyedülálló, hogy a kreatív- és a produkciós munkák mellett a terjesztést is házon belül intézik. Az ügynökség csapatát erősíti a McCann Erickson egyik idén távozott kreatívigazgatója és a Team volt head of art-ja, a produkciókat pedig a Starfilmmel együtt készítik.
hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Rendesen megdolgoztatták a kisípolásért felelős munkatársakat.

A magyar tervezőmárka egy, a Szárnyas fejvadász 2049-et idéző ruhával lepi meg a Thirty Seconds to Mars-sal érkező sztárt.

A Baskin Robbins étteremlánc nem csak megépítette sorozatban fontos szereet kapó fagyizót, de már tévéreklámot is készített a Scoops Ahoy-nak.

Papp-Váry Árpáddal új könyvéről, az országmárkáról, reklámoktatásról és a Magyar Marketing Szövetségről is beszélgettünk.

Csuklóból meg tudod mondani, melyik élethelyzetre, melyik Youtube-os fail videó a legjobb? Akkor valószínűleg új munkahelyet kéne keresned – üzeni a Kelly Services új kampánya.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (41 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
http://index.hu/homar/index.php?title=minden_szentnek_maga_fele_porog_a_szamla_1&more=1&c=1&tb=1&pb=1

"A megújult Freemail kilépõoldalán lenne videóajánlat, és tényleg. Innen már nem kellett hozzá sok ész, a kódból kiderült, hogy az oldal minden freemailes
kilépéskor 5 videó közül tölt be egyet véletlenszerûen, és mit ad isten, a "T-vírusfilm" is közte van."
#
példaértékű! amint kikerült, be is kerültek a rádióműsoromba. szurkoltam, hogy elérje ezt a számot. Ha még pár ilyen lesz, lassan révbe érünk :-)
#
és ehhez mit szóltok? 2 millió felett jár, ha igaz...
http://videa.hu/main.php?page=play&v=4Xo92E116cUcthFu
#
http://www.youtube.com/watch?v=mAJXNWHwxGo


#
: )
#
Kedves chimie,

A WOMMA-linkeket küldöm, de mostanság egy kissé el voltam havazva, az EB-pályázattal kapcsolatban kerestek sokan.

u.i.: még nem is gratuláltam, hogy a márciusi Kreatív a Márkaszövetség kampányát övező szakmai polémiákból téged hozott ki győztesen. A főszerkesztő által írt
beveztő hasábokon citálta az általad elmondottakat. GRATULÁLOK!

A WOMMA- konferencia linkjei pedig ígérem jönni fognak.

Üdv:

Bery
#
http://index.hu/sport/foci/eb12dontes/
#
http://www.youtube.com/watch?v=l9ayRLrq_aY
#
No akkor próbálom még 1x leírni, mit kifogásolok.

Állítás 1.
Egy kutatás szerint a magasabb felnőttek több kakaót isznak, egy cm magasságkülönség átlagosan 2 cl kakaófogyasztás-növekedéssel jár együtt.

Állítás 2.
A felnőttek egy cm-es növesztése 2 cl kakófogyasztás növekedést generál.

A különbség "csak" annyi, hogy a második állítás alapján úgy tűnik, csak úgy növeszteni lehet az embereket... pont 1 százalékkal.

Ettöl függetlenül WOMMás linkek jöhetnek, ha vannak.

Ami a Bravo spotot illeti, loremispummal kell egyetértenem, ez a "repülj rá" egy minden koncepciót nélkülöző olcsó szójáték. Azt nem is teljesen értem, hogy egy
kreativ.hu-s, fizetős cikkről elérhető spotról egyáltalán hogy lehet azt gondolni, hogy gerilla ... mail-ekben kiment? 2 MB spam-ként? ezzel azért nem dicsekednék.
Félreértés ne essék: nem a legrosszabb a világon a spot, "csak" nem kellene szakmai topikokon pörgetni. Illetve a PR és sales csapatot dicséretet illeti, gondolom volt
egy pár kész Bp 2050 látványterv valahol elfekvőben, nem lehetett ezt könnyű rávarrni bármire is.
Gyorsan belinkelem www.smsbandi.hu - t hogy látni lehessen a különbséget. Azt már kaptam is meg ismerőstől, pedig nem bízták a véletlenre, tele van vele a város.
#
Gerillák a gorillák ellen!


A word of mouth %-os emelése, ahogy láthattad nem tőlem származik. Paul Marsden és hasonló, a memetika terén igazi guruként kezelt szakemberek álláspontja ez.

Egyébként, ha jól emlékszem, éppen Marsden járt hazánkban az elmált év elején, s többek között ő mondta, hogy pozitív üzenet (buzz) esetén 10-30 százalékos
bevétel-növekedés is reális lehet egy gerillakampány esetében, bizonyos piaci szegmensekben, amelyekről egyébként a citált cikkben
(http://www.lse.ac.uk/collections/pressAndInformationOffice/PDF/AdvocacyDrivesGrowth_5-9-05.pdf) szó is van.

Üdv:

Bery
#
Kedves Chimie,

Kösz, hogy feltüntetted a linket, nekem is megvan az anyag.
(gratulálok, nem túl könnyű rátalálni)

Én csupán idézgettem a hosszabb tanulmányból. Az alábbi sorokat.
Belátom, hogy nem túl cizellált a fordítás, de az angol szöveget látva, úgy érzem, hogy tartalmilag nem kőttem túlságosan mellé.

In cash terms, for the average business in our analysis, every 1 point increase in word of mouth advocacy (net-promoter score) correlated with an £8.82 million increase in
sales.

• In terms of percentage growth, a 7 point increase in word of mouth advocacy (net-promoter score) correlated with a 1% increase in growth (1 point increase = .147% more
growth).

• A 1% reduction in negative word of mouth would lead to £24.84m additional revenues; every 2% reduction in negative word of mouth correlated to just under 1% growth (a 1%
reduction = .414% more growth).


Akiket mélyebben érdekel a téma - nemrég volt a WOMMA konferenciája, mely a gerillamarketing hatékonyságával, mérhetőségével foglalkozott. Csupa érdekes előadások
hangzottak el!

Üdv:

Bery
#
a rauchról írtak itt is: http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=16209 a mellékletben megnézheted a filmeket. attól nem lesz valami víruskampány, mert az interneten terjesztgetik.
ez a film nekem továbbra is egy közepes promó film (különösen a "repülj rá a nyereményekre" felszólítás tetszk az űrhajó száguldása közben...).
ez csak a roa pr-es loren szerint emlékezetes és ütős vírus/gerilla/akármi kampány.
#
Szerintem jó irányban puhatolózik az új T-Online cucc is (lásd a mai cikket ezzel kapcoslatban itt a kreatívon) http://meg-mindig-faj-ahogy-elmentel.com/nyito.html

. Viszont ehhez a Rauch-hoz nem volt szerencsém, rákeresve is csak szakami cikkek jönnek ki, valaki be tudná linkelni?

Ami a LSE elemzést illeti, itt van egy eredeti összefoglaló: http://www.lse.ac.uk/collections/pressAndInformationOffice/PDF/AdvocacyDrivesGrowth_5-9-05.pdf

csak azért kerestem rá, mert önmagában elég baromságnak tűnt a "word of mouth 1 %-kal történő emelése". itt meg lehet nézni, hogy azért nem teljesen erről van szó.
#
őszintén: egyik kampány sem volt teljes mértékben ütős. de ha már jó példákat kellene mondanom: a pannonos headhunterz és smsbandi ötletek jók (az időkapszula
viszont nagyon nem), jó volt a topmodelles csajok főpolgármester hackje, meg ez a legutóbbi t-s film is jó (persze itt is sikerült elbaszni apróságokat). a rauch nekem se
nem jó ötlet, se nem jó megvalósítás, és a legkevésbé sem vírus. nekem az a vírus, amit szívesen továbbküldök, hogy más is lássa. a rauchot esetleg azért küldtem
tovább, hogy ilyet ne.
#
Loremipsum,

Szerinted mi volt kellően ütős gerill-kampány a közelmúltban, mondjuk az elmúlt két évben hazánkban!?

A Rauch-on kívül én is tudnék egy párat felsorolni, de kíváncsi lennék a TE véleményedre is. (...) Szerintem azért a Rauch "Budapest 2050" stratégia koncepciója
azért ütött!


Üdv:

Bery
#
loren,

olyan jól becsomagolod mindig a roa pr-anyagokat áltudományos köntösbe. ilyen olyan tanulmányokat citálsz, amelyeknek semmi közük a magyar példákhoz. ráadásul az
egyik legszarabb hazai kampányt (az már tényleg részletkérdés, hogy mi volt abban a gerilla, meg vírus) fényezed.

uff
#
Azt, hogy egy zacskó ajándékrizzsel is meg lehet győzni embereket, és jópofa (nevezzük csak így) dolgokkal is, amelyekből egyszer szintén elege lesz mindenkinek. De, van
mit kiszedni belőle, amíg tart, és főleg felfele. Szeretném, ha mindenki, szinte pánik szerűen átállna a vírusmarketingre. És vírusmarketingesen is lehessen tejfölt
nyerni! - ezeket kívánom, mint vásárló. Most. Hadd szóljon, mi ez a sok szarozás meg okoskodás, előre! Törjön ki a totális káosz, ahogy Garfield is megmondta.
#
Üdv gerillázók,

Ez a bejegyzés egyébként egy másik topic alatt született, ám az itt kialakult szakmai poléma, valamint a gerillamarketing téma számára érdemi mondanivalót okán
gondoltam úgy, hogy beillesztem.

Az értékesítési vezetők, marketing és kommunikációs szakemberek fokozatosan megtapasztalják a piac működéséből, vagy éppen a kínálat általi telítődésből
fakadó értékesítési, kommunikációs nehézségeket. A versenytársak árstratégiája, az értékesítési lehetőségek szűkülése egyre inkább arra inspirálja a
vállalatok vezetőit, hogy új metódusokat, perszonalizáltabb kommunikációs csatornákat (pl: gerillamarketing) találjanak és nyissanak meg a marketingüzeneteik célba
juttatásához. A fogyasztói magatartás eredményes befolyásolása új kommunikációs módszerek és eszközök csatasorba állítását feltételezi. Úgy gondolom, hogy a
márka alapú kommunikációban, ahol elsősorban életérzéseket kommunikálnak a brand válik a legfőbb differenciáló tényezővé. Ennek megfelelően a hirdetők a
márkaértékben (brand equity) vélik felfedezni az univerzális hosszú távú hatást kifejező mutatót. Az integrált kommunikáción alapuló „multifunkcionális
brandépítés” a multinacionális cégek számára ma már megkerülhetetlen. A jövőt az alternatív utak jelenthetik. Az alternatív eszközök, megjelenésével magasabban
rezeg tehát az a bizonyos léc a klasszikus médiatípusok számára.

Eklatáns példa volt szerintem a tavalyi Rauch-kampány, miszerint mára már Magyarországon sem lehet (az FMCG-piaci szegmensben sem) alternatív eszközök nélkül
versenyelőnyt realizálni, természetesen a kreatív koncepció alapos kidolgozása, a hagyományos médiumokban való költséghatékony médiatervezés és vásárlás után. A
Rauch többéves tudatos márkastratégiát követően a legújabb gerillamarketing - vírusmarketinggel, teaser-errel megspékelt - promóciós kampány története szakmai
szemmel figyelve izgalmas, promóciós kampányokra vetítve ritkán előforduló tüneteket mutatott. A magyar reklámpiacot szemlélve az a benyomásom, hogy ritkán születik
olyan hirdetés (a Rauch- beveztő teaser kampányát, virális marketinget követő promóciós szpot-ja üdítő kivétel), amely emlékezetes marad. Az FMCG-piacon a legtöbb
esetben egyhangú promóciók, ár alapú kommunikáció követik egymást, amelyek nemhogy nem segítik, de meg is nehezítik a márkaidentitás kialakulását, a márkaüzenetek
eljuttatását és rögzülésé

Mérlegen a valóság - avagy a siker felé vezető út küszöbén...

Álljon itt a gerillamarketing hatásosságának bizonyítékául néhány tanulmány fontosabb megállapítása:

Justin Kirby (Digital Media Communications), illetve a London School of Economics („Advocacy Drives Growth" c. tanulmánya – 1256 főt kérdeztek meg, CATI-teszt). A kutatás
megpróbálta a word of mouth és az eladási mutatók között valamilyen korrelcáiót kimutatni, melyet „Net Promoter Score”-nak nevezett.

A London School of Economics tanulmánya a „word of mouth” kvantifikálásával próbálkozott.

Érdekes részeredményeket is publikáltak a kutatásból:

- a word of mouth 1 %-kal történő emelése az eladások terén 8.82 millió fontot jelentett;
- a word of mouth terén elért 7%-os növekmény az eladás terén 1%os eredményjavulást produkált;
- a negatív word of mouth 1%-os csökkentése 24.84 millió font addícionális jövedelmebővülést okozott;

Paul Marsden, a memetika marketingguruja még tovább megy, hiszen a pozitív üzenet esetén 10-30 százalékos bevétel-növekedést is reálisnak tart.

Mit szólsz!?

Üdv:

Bery

"egy intellektuális szárnysegéd"
#
A vírusmarketing tulajdonképpen mindig is létezett, mert sőt, a jó reklámokat már régen is szájukra vették az emberek (meg a rosszakat is). Eredetileg ez lett volna a
reklámszlogen szerepe (legyen szállóige, mert akkor üt), illetve ez volt, csak még nem volt internet, ahol konkrétan hozzáférhetővé (bármikor megnézhetővé) is vált a
reklám. Szóval akarom ezzel mondani, hogy erős misztikfikáció és áltudományosság van már megint. Egy vírusmarketingre specializálódott ügynökség azt is mondhatná:
Mi olyan ügynökség vagyunk, aki csak jó reklámokat csinál, amit az emberek szeretnek és szájukra vesznek, a kocsmában, buszon, bizonyos szitukban (fel)idéznek, stb...
Nyilván a tankönyvek alapján lehet mindezzel vitatkozni, akár, de végeredményben akkor is nekem van igazam.
#
Ez a saját ismerettségi körben történő felmérés az, amit az első pillanatban igyekszem irtani a marketingel foglalkozók fejéből. Aki ez alapján dönt, az nagyon
csúnya tévedésekbe fog esni.
#
Azért azt hiszem, ha ilyet olvas az ember, hogy "a saját ismerősi körében végzett felmérés szerint" akkor élből töröl vagy visszakérdez, ez szerintem egyértelmű.
Sőt, az ismerőseim szerint is az :-)
#
ezzel tökéletesen egyetértek. a helyén kell kezelni. ez most a finomhangolás időszaka. majd beáll a sorba (jó értelemben).

a filmmel kapcsolatban: a magyar reklám élni fog:-) Gratula a T-nek és az ügynökségének (Team?) hogy megalkották ezt a csemegét!
#
ez most kicsit a dotkom-lufira emlékeztet engem. miért mindenki a vírus/gerilla/wom/stb. eszközöktől várja a csodát? feladatok vannak, ötletek vannak, megoldások vannak.
csak egyetlen eszközre kampányt vagy ügynökséget építeni szerintem reménytelen. majd ez a lufi is jól kipukkad, és akkor megtanuljuk mindannyian értelmesen használni
ezeket, ahogyan az internetnek is megtaláltuk a helyét a kommunikációban.
#
Ha már vírus, ezt ma kaptam el. Végre egy spot, ami nem ahhoz képest jó, hogy magyar, nem tudom ki készítette, de biztos ők is egyedülállóak...

http://www.videa.hu/main.php?page=play&v=4Xo92E116cUcthFu
#
Szerintem nincs, de nincs is értelme. Mondjuk olyat el tudnék képzelni, amelyik a womm teljes folyamatát "kínálja", benne vírus megoldásokkal.
De szerintem még ilyen sincs. Nyereséges legalábbis.
#
Oké, mostmár értem. Azt reméltem, hogy erre az ügynökségtipológiára kapok valami független forrást. Nincs más hátra, jónéhányunknak még picit gyúrni kell Domonkos
ismerőshálójára, hogy máskor ne infomálják félre :-)
Egy szakmai kérdés: szerintetek van olyan ügynökség Magyarországon, amely abból megél, hogy csak ún. vírusmarketinget árul?
#
Rengeteget kapok. Fülest is, infót is. A Kreatív Online anyagainak a döntő többsége (a nem papír újságból származóak jelentős része) eljut hozzám más csatornán
is.
Ráadásul a napi 10-nél kevesebb hír szánalmasan kevés. Főleg, hogy elvileg az egész piacról és némi külföldi kitekintésről is szól ez az online változat.
#
Idemásolom az anyagból, hogy mire hivatkozik a nyilatkozó: "Bence Domonkos úgy látja, hogy az utóbbi egy-két évben történt előrelépés a magyar víruskampányok
tekintetében, de a saját ismerősi körében végzett felmérés szerint a gerillamegoldásokat csak kiegészítő eszközként ajánlják az ATL-, BTL- és online
ügynökségek."
#
Rengeteg sajtóközleményt kaphatsz, ha tudod, melyik hírünk alapja az. Vajon honnan tudod megítélni? Gondolod, hogy pl. a megbízó, aki tender ír ki, nagydobra veri, hogy
tendereztet? Tévedsz, az újságíró jár utána, ha kap egy fülest. Ugyanígy a győzelmeknél. Miért szemezgetünk a Kreatívból? Mert külön előfizetés is tartozik
hozzá. Nem mindenkinek jár, aki online előfizető.
#
"(HÍRsite vagyunk)"
Kac-kac. Sajtóközlemény-site vagytok... És a havilap cikkei közül szemezgettek.
Egy hírsite normálisan utánnamegy a dolgoknak.
#
Kinga, Domonkos! Kérlek, linkeljétek be a hivatkozott felmérést, meg arról is szívesen olvasnék, mi alapján definiálható az "igazán elterjedt" vírus? Mondjuk a mi (ha
már mindenki tolja a szekeret itt a fórumban :-)) Topmodell teaserünk, amelynek a műsor napján kellett ütnie, 3 óra alatt kb 20 ezres videómegosztós letöltésszáma már
annak számít az e-bolaméter szerint?
#
Azt írtam, hogy "akkor bocs". most van akkor. tehát bocsánat!


#
Chimie, ezt olvastad? http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=18836
Az MTV-s prezinél több infót is tartalmaz.
A konferencián bemutatott magyar kampányokról mind beszámolt az Online (Próbakő projektek pl., vagy az Ark Group Viva akciója), akkor írtunk róluk, amikor futottak.
(HÍRsite vagyunk)
kár, hogy nem olvastad!
#
és magáról a konferenciáról nem jelent meg egy sor se itt (vagy csak én nem láttam? akkor bocs), pedig hát kint volt a kreatív is. nem túl user friendly.

nekem amúgy már a homár cikk is gyanús volt, már amennyiben (szokásukhoz nem híven) megértően viselkedtek egy céggel szemben. Bence Domonkos szerint ők mindig mérik a
letöltéseket, a homárba viszont nem egy youtube videót linkeltek be, hanem egy indexes linkra pakolták fel a cuccost - amiből az következik, hogy megkapják a homártól a
statisztikát, nyilván nem ingyen. (lehetne még ez véletlen, de ennyire ostobák meg csak nem lehetnek, eleve a youtube felpakolás mellett szól minden, hacsak nem akarják
külön mérni a homár teljesítményét).
és aztán a kreatívban pont sikerül kiemelni a (homárjoz képest) benyaló cikk legbenyalóbb mondatát. mit ad isten.

persze azt is mondhatnám erre: ügyes. mert hát nekik aztán tökmindegy, hogy utána reklámlapnak aposztrofálják a kreatívot reklámmal foglalkozó szaklap helyett.
de hogy miért nem ciki ez a kreatívnak?

#
Érdekes lett volna ebből a szempontból beszélgetni Chris Clarke-kal a vírusmarketingről (a terjesztés mint központi sikertényező?, specializált ügynökség?), a tegnapi
IMA üzleti reggelin. Rövid, kommentelhető összefoglaló itt: blog.interaktivmarketing.hu / Nincs vírus (márc. 29.)
#
én azért nem lennék ennyire sarkos. piaci információ ez is, csak valóban picit elnagyolt. A hivatkozott kutatás bemutatása megnyugtatná a lelkemet :-)
#
Egy ilyen cikk így gerilla konferencia után... Erőssen gáz. És minősíti az az újságot, amelyik kritika nélkül - visszakérdezés nélkül! - megjelenteti. Egyértelműen
reklámriport, de akkor miért kulcsos?
Lassan reklámlappá silányul teljesen ez az oldal...
#
Hát ilyen ez a gerilla marketing nevű új irányzat: alternatív csatornákon keresztül hatékony kommunikációt és magas reachet generál szokatlan, meglepő módszerekkel.
:)))
#
csak elegánsan ;-)
#
Én is ismerek párat... :)
www.virus-marketing.hu | www.gerilla-marketing.hu | www.gerilla-marketing.lap.hu | www.revision.co.hu/blog
#
„A felmérés alapján megtudtam, hogy a magyar piacon nincs olyan ügynökség, amely komplex megoldásokat kínálna a vírusmarketing kampányokra, ezért tavaly novemberben
elindítottam az e-bola média reklámügynökséget”
ÉN ISMEREK AZÉRT NÉHÁNYAT :-) GONDOLOM MÁSOK IS. A HIVATKOZOTT FELMÉRÉSHEZ HOL LEHET HOZZÁFÉRNI?
ÜDV. CSABA

„Kapd el, ha tudsz!” címen indul az új műsor, most kezdődnek a felvételei.

A Viastein térköves sétány ötletét a White Rabbit reklámügynökség szállította.

Az IndieWire grandiózus listában összegzi az elmúlt 10 év filmtermését. Van meglepetés és borítékolható választás is bőven.

Silvia Lagnado 2015 után távozik a cégtől, eddig szerepkörét két pozícióra osztja a McDonald's.

Elsősorban okos megoldásokat bemutató pályaműveket várnak a sajtópályázatra.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés