hirdetés
hirdetés
hirdetés

Világos sötétség

Többször használt jó ötlet a bocitól

Nem új, de hatásos eszközt használ a Boci étcsokoládé reklámfilmje.
hirdetés

  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés?
  7. Eléri-e a reklám, hogy kedvem legyen vele üzletelni?

Miután hetekig néztem a teljesen középszerű januári szürkeséghez passzoló, érdektelen reklámokat, az utolsó pillanatban elsötétült a képernyő. Megjelent a Boci étcsokoládét népszerűsítő szpot. Aztán nemsokára találkoztam a többi mutációval is, és a boldogság kissé alábbhagyott. A négy reklámfilm közül csak az elsőben volt helyén a kép és a szöveg. A többi produktum „a futottak még” kategória.

Beszéljünk a jobban sikerült darabról. A szpotban először csak fekete képernyőt látunk, és ezt követően tűnik fel a termék, alatta egy hangkommentárral. A fősor így szól: „Ezt látod, amikor behunyod a szemed. És biztosan behunyod a szemed, ha megkóstolod a....”

Forradalmian új ötletről nincs szó, a fekete képernyő nem nagy újdonság. Legutóbb például az egyik 2005-ös Epica-film, az olaszországi Ikea szpotjának készítői operáltak ezzel: a sötét képernyő egy sötét szobát rejtett, ahol a csendben hazatérő férj a bútorokban botladozott (minden egyes botláskor egy fehér felirattal megjelent a termék neve és ára). A UPC is használt hasonló minimál megoldást nemrég, annyi különbséggel, hogy nem fekete képernyőt, hanem egy „sistergő
hangyafocit” láthattunk azt szemléltetve, hogy milyen az, ha nincs jó műsor a dobozban.

Ennek ellenére a sötét képernyő valóban erős hatást tud kiváltani, ehhez azonban a sötétség után elhangzó szövegnek is jónak kell lennie. A hirdetés elrugaszkodik a csokoládéreklámok megszokott sémáitól, ráadásul biztosan nagyon olcsó is volt az elkészítése, ami ugyan önmagában nem érték ugyan, de ha figyelembe vesszük, hogy mennyi pénzt képesek elkölteni egyes márkák csapnivaló filmekre, akkor akár pozitívumnak is tekinthető. Akit a fekete csoki (csokis tej) témakör érdekel, nézze meg a www.epica-awards.com-on a 2005-ös filmek között a tejtermékek kategória győztesét (a brit Spot Thompson Total Com. ügynökségnek a Delta chocolate milk számára készített Blues című filmjét).

Osztályzata: 4

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés