hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vége lett az Unikornisnak

Alig több mint fél évet élt az Origo kulturális és életmód magazinja. Az oldalnál dolgozó újságírók távoznak a kiadótól.

hirdetés

Augusztus elején nyolc fővel indult el az Origo égisze alatt, de attól dizájnban elváló Unikornis. A szerkesztőség tagjai zömében ex-Vs.hu-s újságírók voltak, magának az oldalnak az ötlete még tavasszal, a Vs-bomba idején született meg. Utóbbi áprilisban robbant, mikor egyértelműen bebizonyosodott, hogy a portál is sikeresen pályázott az MNB-alapítványoknál (közel 600 millió forintot nyertek), mire a szerkesztőség több rovatvezetője és újságírója, a főszerkesztő Lebhardt Olivérrel együtt közösen felmondott.

Az életmód-kulturális rovat újságírói viszont szerettek volna átmenteni valamit a korábbi magazinrovat szellemiségéből, a vezetőség pedig támogatta az ötletüket, így született meg az Unikornis. (Az Origo Media Zrt.-t 2015 végén vette meg a New Wave Media, a cég testvére a Vs.hu kiadója, a New Wave Production). Az oldal célkitűzéseiről, Vándor Éva főszerkesztő mesélt a Kreatívnak az induláskor

Önálló műhelyként definiálták magukat, az együttműködés legfontosabb eleme az volt, hogy az Origo felületet biztosított a cikkeiknek, azok nem egyszer a hírportál főoldalán is megjelentek. Időközben apadt az újságírók száma, Jankovics Mártonnak az Origo maga mondott fel március elején. A megszűnéssel most a főszerkesztővel együtt, három alkalmazott és egy külsős újságíró távozik a kiadótól. Ezt György Bence, az Origo-New Wave tartalomigazgatója is megerősítette nekünk: 

„Az Unikornis szerkesztősége úgy tudom, új vizekre evez, a három alkalmazott újságíró hamarosan távozik a cégtől. Munkájukat ezúton is szeretném megköszönni, a jövőbeli tervekhez pedig a cégcsoport nevében sok sikert kívánok." - mondta György Bence.

A közleményben a megszűnés okaként a cégcsoport új fejlesztési irányvonalait és az oldallal kapcsolatos fenntartási problémákat nevezték meg. „A 2017-re kitűzött tervek szerint elsősorban sport és turisztikai szegmensekben kívánunk erősödni, valamint olyan fejlesztésekbe fogtunk, amelyek egyedülállónak számítanak a hazai piacon. Egy kevésbé rentábilis oldal üzemeltetése nem fér bele ebbe az üzleti modellbe – fogalmazott György Bence. „A portál vártnál alacsonyabb látogatottsága is indokolja a változást, de a cégvezetés és a szerkesztőség jövőbeni üzleti elképzelései és lehetőségei sem egy irányba mutattak" – tette még hozzá.

A pontos megszűnés időpontjáról nem kaptunk információt, de az biztos, hogy az Unikornis önálló oldalként nem megy tovább. Az itt megjelenő életmód és kulturális tartalmak „a jövőben a portfólió egyéb oldalain és az Origo rovataiban lesznek olvashatók” - írták még nekünk.

Az Origo szerkesztőségét ebben a hónapban bő egy tucatnyian hagyták el. Első hullámban négy újságírónak azonnali hatállyal mondtak fel, az így kirakott sportrovatos Mártha Bence nyílt levelet is írt a napokban egykori főnökeinek címezve. A levélben a hírportál jelenlegi, „hitelességét és karakterét vesztett" működéséről mesélt. Ezután még további négy munkatárstól váltak meg az oldalnál, az Origo a leépítést munkafolyamat optimalizással magyarázta. Nem sokra rá, a techrovat teljes létszámában maga mondott fel: ők, Márthához hasonlóan szintén nem értettek egyet a portál új irányvonalával.

Az Origo sportrovatának megújulásáról itt írtunk.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 8-12 éves diákok jelentkezését várja a csatorna gyerekműsora.

Átadták a Glamour Women of the Year díjakat. 

A Roland Berger azt vizsgálta, hogy a digitalizáció hogyan segíti a nők karrierjét.

A Viberen gyíkemberes matricacsomag és publikus chat is lesz.

14 főkategóriában várják a pályamunkákat.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 24.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

A Kreatív ismét meghirdeti content marketing versenyét, amelyre várja az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait. Nevezési határidő: április 14.

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

hirdetés
hirdetés