hirdetés
hirdetés
hirdetés

Várakozáson felül teljesít a globális reklámpiac

Sokkal jobban teljesít a globális reklámpiac, mint ahogy azt a ZenithOptimedia előzetesen jósolta. A növekedés szokás szerint egyenetlen, az USA-ban 2,4 százalék, Dél-Amerikában közel 17 százalék.

hirdetés

Gyorsabban regenerálódik, így a várakozáson felül teljesít eddig a globális reklámpiac a ZenithOptimedia jelentése szerint. Az idei évi növekedés ugyanis szerintük 4,8 százalékos lesz (449,5 milliárd dollár), szemben a három hónapja kiadott előző jóslattal, amiben még csak 3,5 százalékos növekedést prognosztizáltak. Ez alapján a globális médiaügynökségi hálózat úgy látja, hogy a következő két évben évente 4 százalékkal nőhet majd a reklámpiac.

Egyenetlen gyógyulás

Természetesen a világ régiói nem egyenlő mértékben teljesítenek. Míg Amerikában 2,4 százalékos a növekedés, amit elsősorban – ahogy egy hónapja a Kantar Media is elmondta  - a politikai hirdetéseknek, az autóipar újraéledésének és a pénzügyi intézetek erőre kapásának tud be a médiaügynökség. Nem tűnik ugyan nagynak a növekedés, de a Zenith korábban 1,1 százalékot jósolt, amit 1,3 százalékkal sikerült megfejelni.

Dél-Amerikában viszont – úgy tűnik – továbbra is prosperál a reklámpiac, igaz, egészen más piaci környezetben és más alapokról indulva. A Zenith 16,8 százalékos növekedést jegyzett a régióban, Brazília 32 százalékkal jelenleg a mért országok között a leglátványosabb ugrást produkálta.

Európáról csak nagyon keveset mond a jelentés, azt is csak a nyári labdarúgó világbajnokság miatt jobban teljesítő nyári időszak okán. Annyit jegyeznek meg, hogy Belgiumban, Franciaországban, Finnországban, Norvégiában és Svédországban némi javulást tapasztaltak, míg Görögországról, Lettországról és Magyarországról megjegyzik, hogy komoly kihívásokkal kell még szembesülniük.

A televíziós költések 9 százalékkal teljesítettek jobban az előző év azonos időszakához képest, míg az online 13 százalékkal. A Zenith szerint 2012-re a tévé részesedése a reklámtortából 41,6 százalék lesz szemben a 2009-ben mért 39,2 százalékkal. Az online részesedését 16,5 százalékra várják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés