hirdetés
hirdetés
hirdetés

Várakozáson felül teljesít a globális reklámpiac

Sokkal jobban teljesít a globális reklámpiac, mint ahogy azt a ZenithOptimedia előzetesen jósolta. A növekedés szokás szerint egyenetlen, az USA-ban 2,4 százalék, Dél-Amerikában közel 17 százalék.

hirdetés

Gyorsabban regenerálódik, így a várakozáson felül teljesít eddig a globális reklámpiac a ZenithOptimedia jelentése szerint. Az idei évi növekedés ugyanis szerintük 4,8 százalékos lesz (449,5 milliárd dollár), szemben a három hónapja kiadott előző jóslattal, amiben még csak 3,5 százalékos növekedést prognosztizáltak. Ez alapján a globális médiaügynökségi hálózat úgy látja, hogy a következő két évben évente 4 százalékkal nőhet majd a reklámpiac.

Egyenetlen gyógyulás

Természetesen a világ régiói nem egyenlő mértékben teljesítenek. Míg Amerikában 2,4 százalékos a növekedés, amit elsősorban – ahogy egy hónapja a Kantar Media is elmondta  - a politikai hirdetéseknek, az autóipar újraéledésének és a pénzügyi intézetek erőre kapásának tud be a médiaügynökség. Nem tűnik ugyan nagynak a növekedés, de a Zenith korábban 1,1 százalékot jósolt, amit 1,3 százalékkal sikerült megfejelni.

Dél-Amerikában viszont – úgy tűnik – továbbra is prosperál a reklámpiac, igaz, egészen más piaci környezetben és más alapokról indulva. A Zenith 16,8 százalékos növekedést jegyzett a régióban, Brazília 32 százalékkal jelenleg a mért országok között a leglátványosabb ugrást produkálta.

Európáról csak nagyon keveset mond a jelentés, azt is csak a nyári labdarúgó világbajnokság miatt jobban teljesítő nyári időszak okán. Annyit jegyeznek meg, hogy Belgiumban, Franciaországban, Finnországban, Norvégiában és Svédországban némi javulást tapasztaltak, míg Görögországról, Lettországról és Magyarországról megjegyzik, hogy komoly kihívásokkal kell még szembesülniük.

A televíziós költések 9 százalékkal teljesítettek jobban az előző év azonos időszakához képest, míg az online 13 százalékkal. A Zenith szerint 2012-re a tévé részesedése a reklámtortából 41,6 százalék lesz szemben a 2009-ben mért 39,2 százalékkal. Az online részesedését 16,5 százalékra várják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az idén 30. évfolyamába lépett lap súlyos anyagi gondokkal küzd.

2016-17-ben tévesztették meg a fogyasztókat akciós készülékajánlataikkal. A Telekom nem ismeri el a jogsértést.

Bár igazán nem lehet látni a palackot a plakátokon, a jelenlétét tapintani lehet.

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés