hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vannak még félénk hirdetők, de látni a fejlődést

Homofób fitneszterem, sokszínűséget támogató edző, Spanyolország és a több szabadidőre költhető pénzzel rendelkező melegek. Erdei Zsolttal, a hazai LMBTQ-közösséget [leszbikusok, melegek, biszexuálisok, transzneműek és queerek – a szerk.] célzó Humen Media vezetőjével beszélgettünk.

hirdetés

Az interjú jelentősen rövidített változata eredetileg a nyomtatott Kreatív magazinban jelent meg.

Erdei Zsolt - Fotó: Sin Olivér/Humen Media
Erdei Zsolt - Fotó: Sin Olivér/Humen Media
Nem volt könnyű összehozni az interjút, mivel többnyire Spanyolországban vagy. Hogyan oszlik meg az időd a két ország között?

Változó, de általában három hetet vagyok ott, egyet itt. Az év első hónapjaiban több időt töltök Magyarországon, az éves projektek elindítása miatt. Három éve költöztem, akkor még Barcelonába, viszont mindent megtartottam itthon, emiatt be kell vállalnom az ingázást, de nem bántam meg. Rengeteg ötletet lehet meríteni egy másik országból, és Spanyolország ilyen szempontból különösen izgalmas, teljesen más kultúra, nyitottabb emberekkel. De közben vannak olyan dolgok is, amiket innen lehet oda kivinni. Számomra mindig nagyon fontos volt, hogy nyitott szemmel járjak a világban, mert az új lehetőségek ott vannak a szemünk előtt, csak észre kell venni őket.

Hogyan és mikor született meg a Humen magazin ötlete?

A Humen magazin 2011. októberében indult, akkor még csak szerkesztője voltam, majd 2013-ban döntött úgy az akkori tulajdonos, hogy nem csinálja tovább az újságot gazdasági megfontolásból. Adódott egy lehetőség, hogy én vigyem tovább, és belevágtam. 2015 nyarán alakult ki a Humen Media koncepciója, amikor a magazin mellett már létezett a Humen Online és egy city map is tartozott hozzánk. Ennek a koncepciónak a lényege az volt, hogy létrehozzunk egy ernyőmárkát, amely alá a négy fő üzletágunkat (print, online, travel, event) soroljuk, amelyek szorosan összefüggnek egymással.

Mennyire tűnt jó biznisznek, amikor belevágtál?

Ha csak a pénz miatt tettem volna, nem biztos, hogy elkezdem. 2013-ban az ország még nagyon nem volt felnőve ehhez a dologhoz. Számomra iszonyatosan fontos, hogy amit csinálok, azt minimum száz százalékkal csináljam, teljes beleéléssel és szeretettel, másképp nálam nem működik, abbahagyom, vagy bele se fogok. A Humen kapcsán pedig nagyon fontos az a társadalmi felelősségvállalás, amivel képviseljük a mai magyar LMBTQ-társadalmat.

Mostanra már szerinted felnőtt a társadalom ehhez?

Ha csak azt nézem, milyen fejlődésen ment keresztül az újság, hogy kezdetben egy kiadványunk volt, most pedig már négy van, hogy egy weboldallal indultunk, most van három, és vannak további terveink, akkor úgy gondolom, hogy van fejlődés. Ez a hirdetői körünkön is jól látszik: eleinte kizárólag a legkisebb cégekből tevődött össze, mostanra rengeteg nagy cég nyitott felénk. Ennek ellenére kell még edukálni a vezetőket, mert nem ismerik igazán jól ezt a célcsoportot. Például el kell néha magyaráznom egy-egy marketingesnek, hogy azért van több, szabadidőre elkölthető pénzük a melegeknek, mert náluk általában nincs gyerek.

Gondolom, azért ma is akad, hogy falakba ütköztök.

Persze, előfordul. Volt olyan fitneszterem, ahol azt mondták, hogy azért nem hirdetnek nálunk, mert félnek attól, hogy a többi vendégüket elriasztaná és megbélyegeznénk a termet. Erre az volt a válaszunk, hogy ha egy dedikáltan a meleg célcsoport által olvasott lapban hirdetnek, csak ez a célcsoport fog találkozni vele, nem pedig azok, akiket ez esetleg zavarhat. Eközben ők is elismerték, hogy a vendégkörüknek jelentős részét melegek teszik ki. De a velünk végül partnerségre lépő hirdetők felől sosem érkezett még negatív visszajelzés.

Van kedvenc, melegekkel kapcsolatos hazai marketingpéldád?

Az egyik nagy kedvencem a Sport szelet tavaly előtti Facebook-posztja, amelyben az Edző nyilvánosan állt ki az LMBTQ emberek elfogadása mellett, azzal a szöveggel, hogy neki teljesen mindegy, ki melyik pályán játszik. De ha a saját házunk tájáról kell példát mondani, akkor a MagNet bank idei kreatívját tudom említeni, amelyet a mi javaslatunkra állítottak össze, és az üzenete – amely egyszerű, de teljesen egyértelmű –megegyezik a Sport szeletével.

Már szó esett róla, hogy kétlaki életet élsz. Egy ideig Barcelona volt a spanyol otthonod, most Madrid az. Miért költöztél?

Októberben váltottam Madridra, mert bár nagyon szerettem Barcelonát, de sokkal több lehetőséget láttam a fővárosban, és Madrid LMBTQ-élete is teljesen más, mint Barcelonáé. Ott van Chueca, a város híres melegnegyede, és a madridi Pride, ami a világ harmadik legnagyobb Pride fesztiválja. Úgy érzem, jól döntöttem, mert már az azóta eltelt idő alatt több sikeres projektben sikerült együttműködni különböző madridi szervezetekkel és vállalkozásokkal, de folyamatban vannak még újak is Madriban.

A Humen Media a printen és az online-on kívül egy event és travel üzletággal is foglalkozik. Utóbbi elég aktív volt idén, a tavaszi Utazás kiállításon megszerveztétek a Gay Travelt Dayt. Mik a céljaid vele?

A travel üzletágban kezdetben csak egy city map volt, amit leváltottunk a Pink Budapest Guide-dal, melyhez készült egy weboldal is. A Pink Budapest az ide beutazóknak szólt, most úgy gondoltuk, hogy az innen utazni akaróknak is készítünk egy kiadványt. Ez lett a Humen Travel különszám, amely március elején jelent meg. Igyekeztünk összerakni a hasznos infókat a célcsoportunknak a legjobb melegbarát desztinációkról. Erre épült tulajdonképpen a Gay Travel Day. Most Európára koncentráltunk, kiegészülve Izraellel, nagyjából azok a helyek kerültek bele, amelyek Budapestről 5-6 órás utazással elérhetők. Eredetileg évi egy ilyet terveztünk, de már most azon gondolkodunk, hogy elkészítsük a téli párját, amelyben leginkább ázsiai, dél-amerikai célpontok szerepelnek majd.

K&V kérdések

Mi volt a legutóbbi film-/koncert-/könyvélményed?

A Szépség és a Szörnyeteg, de sajnos a szinkronizált változatra ültem be a moziba.

Mi a legtöbbet hallgatott zene a telefonodon?

A Spotify statisztika szerint úgy tudom, hogy idén még Jess Glynne - Don’t be so hard című dala vezet, de nem tudom pontosan, melyiket hallgatom a legtöbbet, mert egész nap zenét hallgatok.

Mi a kedvenc ételed?

Nincs kifejezetten kedvenc ételem. A mediterrán konyha (olasz, spanyol) áll hozzám a legközelebb és mostanában az ázsiai gasztronómia.

Hová utaztál eddig a legmesszebbre az otthonodtól?

Indonéziába.

Melyik történelmi személyiséggel tudsz a legjobban azonosulni?

Hm, jó kérdés. Talán Margaret Thatcher.

Mi a kedvenc állatod?

Kutya, de ha lehetne, tartanék otthon oroszlánt vagy tigrist is.

Mikor írtál utoljára kézzel levelet?

Ha a napi feladatlista annak számít, akkor tegnap, egyébként fogalmam sincs. Talán tavaly nyáron emlékképeslapra egy mondatot.

Milyen rádiót hallgatsz?

Nem hallgatok rádiót, maximum Spotify lejátszási listákat.

Mit szeretsz az emberekben?

Elsősorban az életvidámságot, felszabadultságot és azt, akinek nem ér véget a nap délután 6 órakor.

És mit nem?

Aki csak siránkozni tud, mindenben a rosszat keresi, és aki állandóan irigykedik másokra.

Cukor vagy édesítő?

Cukor, de nádcukor.

Ha lenne egy saját üzleted, mit lehetne ott kapni?

Férfi fehérneműt (alsónadrágot, úszónadrágot, stb.).

Elalvás előtt internet, tévé, vagy könyv?

Internet

Ios vagy Android?

Ez nem kérdés, kizárólag iOS.

 

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Legalábbis a Synetiq kutatócég vizsgálata szerint.

A holland sajtmárka aktivitásáért a Kraftwork reklámmanufaktúra felelt.

29 országot irányít júliustól Budapestről Nick Kós. A magyar szervezet élén Lőcsei Tamás lesz az utódja.

A magyar Schweppes megint híres embereket bújtatott egymás bőrébe.

A Lorántffy Zsuzsannáról szóló, letölthető füzettel búcsúzik a reformáció 500. évfordulójának hazai emlékéve.

hirdetés
hirdetés

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Díjátadó: 2018.06.20. szerda 18:30 Kukkants bele, hogy melyek lettek a legjobb turisztikai kommunikációs projektek!

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.