hirdetés
hirdetés
hirdetés

Van mítoszod?

Milyen történetet vagy mítoszt közvetítenek a magyar Vodafone reklámok és milyen társadalmi, kulturális jelenségre reagált például a K&H bank új márkáját bevezető kommunikáció? Az Oxfordban tanító Douglas B. Holt szerint a márkák valódi sikere ezen múlik.
hirdetés

Nincsen hatékony márka és azt népszerűsítő reklám anélkül, hogy az otthon-kocsi-iroda háromszögében élő márkamenedzserek ne vizsgálnák meg saját társadalmukat, kultúrájukat. Többről van itt szó, mint mélyreható Target Group Index (TGI)-adatokról, vagy akár a márka értékét, pozícióját vizsgáló felmérésekről, fókuszcsoportokról. Átfogó, éveket meghatározó életérzéseket, vágyakat, és igen, félelmeket kell felismerniük a márkák guruinak. Ezekhez igazodva lehet történeteket – mítoszokat – gyártani, amelyek igazodási pontként szolgálnak majd az embereknek. A márkák által szimbolizált mítoszokban pedig majd saját identitásunkat kereshetik a fogyasztók, azt, amivel meg tudják mutatni,
valójában kik is ők, vagy éppen kik szeretnének lenni.

Douglas B. Holt, a University of Oxford marketingprofesszora öt amerikai márkán keresztül mutatja be, mitől válik egy márka „ikonikussá”, azaz hasonlóvá egy kultfigurához vagy bálványozott filmsztárhoz. A példák a Volkswagen, a Mountain Dew, a Budweiser, az ESPN és a Harley Davidson fejlődésén keresztül szemléltetik, hogyan működik a „cultural branding”, a kulturális márkázás.

Holt úgy érvel, a Budweiser kommunikációja például azért volt különlegesen sikeres az 1980-as években az Egyesült Államokban, mert újraértelmezte a férfiasságot. „A 70-es évek gazdasági és politikai hanyatlása, a nők egyre nagyobb függetlensége és a fizikai munkások helyettesítése gépekkel, mind
a férfiasságuk elvesztésének érzetét keltették az amerikai férfiakban” – fogalmaz. A szerző szerint ezt az életérzést ragadta meg jól a Budweiser.

A How Brands Become Icons: The Principles of Cultural Branding (Hogyan válnak a márkák ikonokká: a kulturális márkázás alapelvei) című könyv egy oxfordi professzortól elvárható tudományossággal készült mű. De nem kell megijedni, ennek ellenére követhető, már majdnem olvasmányos. Olyan ember írta, aki a világ vezető üzleti iskoláiban tanárként vagy diákként már eltöltött néhány évet, így közvetlen közelből szerzett tapasztalatokat a marketingszakemberek problémáiról.

 Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A játékosított tréningeket tartó pécsi cég a platformját is megújítja.

A Fördős Zé vezette gasztrocsapat elindítja a kezdőknek szóló Street Kitchen Instantot.

A Netflix, ahogy korábban a Golden Globe-on is, messze elmaradt a Watchmennel és Utódlással vezető HBO mögött.

A rendezvény- és a digitális ügynökség egy ernyő alatt, holding formában folytatja közösen RaconteurXtrm néven.

Az ÖRT kísérleti jelleggel egy 13 éves gyerek profiljával vizsgálta a gyerekeknek megjelenő reklámokat.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés