hirdetés
hirdetés
hirdetés

Van mítoszod?

Milyen történetet vagy mítoszt közvetítenek a magyar Vodafone reklámok és milyen társadalmi, kulturális jelenségre reagált például a K&H bank új márkáját bevezető kommunikáció? Az Oxfordban tanító Douglas B. Holt szerint a márkák valódi sikere ezen múlik.
hirdetés

Nincsen hatékony márka és azt népszerűsítő reklám anélkül, hogy az otthon-kocsi-iroda háromszögében élő márkamenedzserek ne vizsgálnák meg saját társadalmukat, kultúrájukat. Többről van itt szó, mint mélyreható Target Group Index (TGI)-adatokról, vagy akár a márka értékét, pozícióját vizsgáló felmérésekről, fókuszcsoportokról. Átfogó, éveket meghatározó életérzéseket, vágyakat, és igen, félelmeket kell felismerniük a márkák guruinak. Ezekhez igazodva lehet történeteket – mítoszokat – gyártani, amelyek igazodási pontként szolgálnak majd az embereknek. A márkák által szimbolizált mítoszokban pedig majd saját identitásunkat kereshetik a fogyasztók, azt, amivel meg tudják mutatni,
valójában kik is ők, vagy éppen kik szeretnének lenni.

Douglas B. Holt, a University of Oxford marketingprofesszora öt amerikai márkán keresztül mutatja be, mitől válik egy márka „ikonikussá”, azaz hasonlóvá egy kultfigurához vagy bálványozott filmsztárhoz. A példák a Volkswagen, a Mountain Dew, a Budweiser, az ESPN és a Harley Davidson fejlődésén keresztül szemléltetik, hogyan működik a „cultural branding”, a kulturális márkázás.

Holt úgy érvel, a Budweiser kommunikációja például azért volt különlegesen sikeres az 1980-as években az Egyesült Államokban, mert újraértelmezte a férfiasságot. „A 70-es évek gazdasági és politikai hanyatlása, a nők egyre nagyobb függetlensége és a fizikai munkások helyettesítése gépekkel, mind
a férfiasságuk elvesztésének érzetét keltették az amerikai férfiakban” – fogalmaz. A szerző szerint ezt az életérzést ragadta meg jól a Budweiser.

A How Brands Become Icons: The Principles of Cultural Branding (Hogyan válnak a márkák ikonokká: a kulturális márkázás alapelvei) című könyv egy oxfordi professzortól elvárható tudományossággal készült mű. De nem kell megijedni, ennek ellenére követhető, már majdnem olvasmányos. Olyan ember írta, aki a világ vezető üzleti iskoláiban tanárként vagy diákként már eltöltött néhány évet, így közvetlen közelből szerzett tapasztalatokat a marketingszakemberek problémáiról.

 Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés