hirdetés
hirdetés
hirdetés

Van-e olyan, hogy magyar pr?

Globális problémák lokális nézőpontból, lokális problémák globális nézőpontból és a regionalitás kérdése Magyarországról nézve – ezeket és még sok minden mást boncolgatnak az idei Pr Nap előadói november 21-én a BMC-ben.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A globális márkák számára Magyarország egy kicsi, mellékes piac. Van-e így értelme komoly erőforrásokat fektetni egy nemzetközi pr-kampány lokalizálásába? Hogyan lehet pr-kampányt adaptálni? És lehet-e így Magyarországról irányítani egy európai vagy régiós pr-projektet? – csak néhány kérdés, amire a választ keresi a Kreatív által immár hatodik alkalommal megszervezett Pr Nap, a hazai public relations szakma éves konferenciája.

Kommunikáció innen és túl

A Globál vs. lokál címet viselő rendezvényen a b2b szektorban tevékenykedő ügyféloldali kommunikációs szakemberek mutatnak majd be példákat arra, hogy hogyan lehet Budapestről megbirkózni a regionális feladatokkal, illetve a külföldi anyacégek programját itthon hatékonyan megvalósítani és a helyi körülményekhez illeszteni. Sinkó Judit, a Cisco közép-európai pr-vezetője például a sajtómunka és a kríziskommunikáció szempontjából vizsgálja meg ezeket a kérdéseket, és arról számol be, hogyan súlyozza a cég a nemzetközi és a hazai sajtóhíreket, hogyan lokalizálja a nemzetközi tartalmakat, valamint arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézni az országokon túlnyúló válságkommunikáció során. Pellion Ágnes, az EY (korábban Ernst & Young), a világ egyik legnagyobb üzleti tanácsadó cégének hazai marketing- és kommunikációs vezetője pedig többek között azt mutatja meg, hogyan lehet adaptálni egy globális pr-programot különböző országokban, ahol a célcsoportok is teljesen eltérnek egymástól.

A lokalitás kérdésköréhez kapcsolódva Ferling József, a hazai pr-ügynökségi piac legismertebb vidéki képviselőjeként számon tartott, ugyanakkor már Budapesten is jelentős létszámú irodával működő Ferling Pr alapítója és ügyvezetője azt bizonyítja majd be, hogy a vidéki versus fővárosi megkülönböztetés már nem állja meg a helyét a pr-es munkában. 

London, Brüsszel, Kuala Lumpur

Egy kerekasztal-beszélgetés során arra is választ keresünk, hogy mennyiben más egy magyar pr-es, mint mondjuk egy brit, mennyiben különbözik egy pr-szakember mindennapi munkája Budapesten és Londonban vagy akár Kuala Lumpurban. Külföldön szerzett munkatapasztalataikat Varga Imre, a Noguchi Porter Novelli ügyfélmenedzsere és kommunikációs praxisvezetője, Gál Judit, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere, Bagó Dániel, az Eurolex Consulting ügyfélkapcsolati igazgatója, valamint a szabadúszó tanácsadóként jelenleg is Londonban élő Iványi Orsolya osztják meg a konferencia résztvevőivel. A korábban a Vodafone Magyarország, a Wizzair, a Grey és a Sensation pr-feladatain is dolgozó Iványi Orsolya arról is beszámol, hogyan használják a cégek a blogokat és bloggereket a pr-re Angliában.

Az országhatáron átívelő sajtókapcsolatokat az asztal másik oldaláról Póth Attila, az ARD budapesti munkatársa világítja meg. A berlini, brüsszeli és amerikai tapasztalatokkal is felfegyverkezett újságíró többek között olyan kérdéseket válaszol meg előadásában, hogy hogyan látják a külföldi újságírók Magyarországot, hogyan próbálnak itt információhoz jutni, és hogy vajon másképp kell-e egy újságírónak egy budapesti, bécsi vagy washingtoni pr-est kezelni. Európai pr-versenyekről díjakkal hazatért magyar pr-szakemberek annak titkait keresik a Pr Napon, hogy hogyan lehet egy hazai pr-projekt sikeres a nemzetközi porondon, és ahogy az elmúlt években mindig, úgy ismét bemutatkozik a Prizma Kreatív Pr Díj előző évi fődíjas projektje. 

A fentieken túl esettanulmányok, parázs viták, a globalitás és lokalitás kérdésének számos más aspektusa, egyéb izgalmas előadók és az előadásokon túli fontos szakmai eszmecserék várják a hazai kommunikációs szakma képviselőit és más érdeklődőket november 21-én a Budapest Music Centerben. A konferencia után este pedig kiderül, ki lesz az idén az Év Pr Ügynöksége, ekkor lesz ugyanis a Prizma, a Kreatív ötödik alkalommal meghirdetett pr-versenyének díjátadója. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

Az Instagram nagyot megy, miközben a nagy márkák összefognak Zuckerberg közösségimédia-óriása ellen. 

A június 29-i Design Világnap, mint oly sok minden más, szintén online valósult meg. Itthon az alkalomból három minivideó mutatja be, hogy a design mennyire beleivódott a hétköznapjainkba. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés