hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vajon ki dolgozik a K&H-nak?

A K&H eddigi reklámügynöksége, a Republic elkezdett a Brokernetnek dolgozni, a bank tenderen választana új ügynökséget, de egyelőre még nem sikerült. Online partnerkeresés is zajlik, online árlicittel.
hirdetés

A Kreatív Online információi szerint a K&H banknak az utóbbi időben meggyűlt a baja az ügynökségekkel. A cégnek négy éve dolgozó Republic reklámügynökség ugyanis megszerezte a Brokernetet, így a jövőben leválna a kék-narancssárga bankról. Arról viszont ellentmondásosak az értesüléseink, hogy ez sikerült-e.

Szakításnak tűnik, de nem az
Az biztos, hogy a Republic november 17-én értesítette a Kreatív Online-t arról, hogy megállapodtak a a márkafrissítésre készülő Brokernettel. „2008 őszétől a Republic Advertising&Branding lett a BROKERNET Holding Zrt. teljes körű reklámügynöksége. (…) A banki és biztosítói kommunikációs piacon különösen nagy tapasztalattal rendelkező Republic Csoport a Raiffeisen, K&H, vagy Argos Biztosító márkákon dolgozott az elmúlt években” – állt a Republic közleményében. Az újabb pénzintézettel kötött megállapodás híre, a K&H bank mint múltbéli referencia említése egyértelműen arra utalt, hogy a Republic és a K&H elbúcsúztak egymástól.

Ehhez képest a Republic ügyvezetője, Barna Tamás azt mondta a Kreatív Online-nak, hogy szerződésben állnak a K&H-val, és jelenleg a bank engedélyével dolgoznak a Brokernetnek. A Republic ügyvezetőjét megkérdeztük arról is, indultak-e a K&H jelenleg zajló tenderén, de Barna Tamás erre nem kívánt válaszolni. Ahogy arra sem, mikor jár le a szerződésük.

Lett új ügynökség, de a győztes visszalépett
A Kreatív Online úgy tudja, a K&H tendert írt ki, hogy megtalálja új vezető ügynökségét.  A tenderre a Teamet, a Lowe GGK-t, a Hammert és egy negyedik ügynökséget hívtak meg. Információink szerint a tender eredménytelenül zárult: a győztes Team végül úgy döntött, mégsem akar a banknak dolgozni.

Megkerestük a K&H kommunikációs igazgatóját, Horváth Magyary Nórát is, aki a következő sorokkal válaszolt a Republic és a bank közötti együttműködést, illetve a jelenlegi ügynökségkeresést firtató kérdéseinkre:

„A Republic of Art és a K&H Csoport között jelen pillanatban is érvényes és élő reklámügynökségi szerződés van. A K&H Csoport több reklámügynökséggel dolgozik párhuzamosan együtt. A K&H Csoport beszállítóival kapcsolatos szerződéseit és tendereit bizalmas üzleti információnak tekinti, így arról további tájékoztatást nem kíván nyújtani.”

Online tender is lesz
A K&H Banknak persze nyilván továbbra is lesznek reklámjai, hiszen információink szerint eddig a Republic vezető ügynökség volt, de mellette időnként kapott megbízást a banktól az Addiction Bt. és a Cre-Action nevű ügynökség is. Az előbbi egyébként többek között a sajtóhirdetéseket és egy olimpiai szponzorációs filmet is készített.

Arról is értesültünk, hogy a bank nemcsak klasszikus reklámügynökséget keres, de online fronton is együttműködő társat találna.  A kiválasztás vélhetően elsősorban ár alapon történik majd, hiszen a meghívott ügynökségeknek nulladik fordulóban egy élő, online árliciten kell részt venniük.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
WR, tökéletesen egyetértek, de azért egy picit hibáztassuk már az ügyfelet is. Kedves HM Nóra: ostobaság az árat első számú kiválasztási szemponttá tenni a kreatív
tenderen, mert a szar kreatív sokkal többe kerül médiavásárláskor.

A KH eredményei nem a kommunikáció minőségéből, hanem a kommunikáció tényéből fakadnak. Kellő médiasúllyal a mostani kampányhoz hasonló borzasztó ostobaságok
is megélnek - míg fut a kampány. A minőségi kreatív első számú haszna, hogy kevesebbe kerül: ugyanazt a hatást nem szőnyegbombázás, hanem a néző/olvasó
megnyerésével éri el, tizedannyi médiaköltésből.

Persze az induló ügynökségek is bekaphatják, de a KH és marketingigazgatója számomra nagyon szomorú intézményesült példája a magyar reklámvalóság feneketlen
mélységeinek. (És ha már a Kreatív minden krtitika nélkül közzéteszi a józan ésszel is belátható ostobaságaik tömegét, akaratlanul is az olvasóra hárul ez a
feladat.)

#
White Rabbit
Jól összefoglaltad a problémát. Atomot nekik!
#
White Rabbit: Teljesen igazad van abban amit a online licitről írsz. Röviddesen visszatérünk a témára és bővebben foglalkozunk majd a reklámügynökségi résszel is.
#
A cikk reklámügynökségi része nem indított meg különösebben.
Ez dolgozik annak, miközben már nem is, de mégis, viszont engedélyt kér, hogy másnak. Felmerülhetne a kérdés, hogy egy ilyen jellegű dolog nem egy cég belügye-e? Nem
merül. Nem baj.
Ellenben, egy másik apróság kiverte nálam a biztosítékot.
Ott-ott, a cikk végén.
"A kiválasztás elsősorban ár alapon történik majd, hiszen a meghívott ügynökségeknek nulladik fordulóban egy élő, online árliciten kell részt venniük."
Értelmezte ezt valaki?
Ha nem, akkor álljon itt a fenti két sor valódi jelentése.
A kreatív prezentáció előtt fixáljuk az árakat, tehát senkit sem érdekel a kreatív munka minősége, a legolcsóbb pályázó visz mindent. Ami a médiába kerül, az
úgyis lárifári.
Mindezt úgy tesszük, hogy egymásnak eresszük az ügynökségeket: vágjátok el ti egymás torkát!
Azt gondolom, hogy ez a példa nagyon jól rávilágít (néhány üdítő kivételtől eltekintve), hogy mivé degradálódott ez a szakma.
Mert lesznek olyan ügynökségek, akik még ilyen feltételek mellett is belemennek a tenderbe. Nem lesznek olyan tökösek, hogy azt mondják, hogy ezt meg azt tegyétek ide
meg oda. Tudom, recesszió van, meg nehéz a helyzet, de higyjétek el fiúk (lányok?), hogy ezzel a mentalitással még nehezebb lesz. Magatok alatt vágjátok a fát. És
tudjátok mi a legszomorúbb? Az, hogy igazán nem is az ügyfelet hibáztatom emiatt. Ha olyan a piac, hogy ezt meg lehet tenni, akkor persze, hogy megteszi. Ő annál jobban fog
feküdni a board előtt, minnél többet tud lefaragni a marketingbüdzséből.
Ezért kizárólag az ügynökségek a hibásak. Akik akkor is mosolyogva kísérik fel a vendéget az emeleti vörösbársonyos szobába, mikor pontosan tudják, hogy vérbajos.
Csoda hát, hogy beledöglenek?

hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés