hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vacsorát is adnak a mozik

A filmek mellett vacsorát is kínál egyre több amerikai mozi. Ezzel a szolgáltatással próbálják ellensúlyozni a nézőszám csökkenését. 

hirdetés

A nézőszám csökkenését a szolgáltatások körének bővítésével kívánják ellensúlyozni az amerikai filmszínházak, a többi között azzal, hogy meleg ételt és szeszes italokat szolgálnak fel a nézőtéren - jelentette szerdán a The Wall Street Journal.

Mivel a 3D tévék még nemigen kapósak Amerikában, a térhatású filmek az előrejelzések szerint biztosan továbbra is a mozikba csalogatják majd a közönséget. A nagyobb moziláncok azonban emellett egyre nagyobb arányban vacsoralehetőséget is biztosítanak az igényes - és fizetőképes - közönségnek.

A filmszínházi vacsoráztatás (in-theater dining) nem teljesen új irányzat, ám miközben pár éve még csak egy maroknyi helyen próbálkoztak vele, addig ma az 5750 amerikai moziból már 3-400 működik ilyen rendszerben, s szakemberek szerint ez a szám hamarosan akár meg is duplázódhat. Sokan ugyanis hatékonynak tartják az effajta kombinált esti időtöltést.

A nézőket az előtérben bár és hangulatvilágítás várja, a nézőtéren pedig széles, lábtartós fotelok, felhajtható asztalokkal, a sorok között széles folyosókkal, hogy a pincérek a vendégek zavarása nélkül szolgálhassák fel az ételt. Az ülések rendszerint párosak, vagy a közöttük lévő elválasztó karfák elmozdíthatók. Néhány helyen a közönség körében takarót és párnát is osztanak. Egy terembe rendszerint 30 nézőnél több nem fér be.

A mozik étlapjainak kínálatába a kifinomult tengeri ételektől a hamburgerig minden belefér. Az árszínvonal a közepes éttermeket idézi: egy sajtburger 9 dollár 50 cent, egy csirkés Cézár-saláta 9-11 dollár. A klasszikus pattogatott kukoricát ingyen adják.

Az észak-amerikai filmszínházak tavaly 1,35 milliárd jegyet adtak el, ami mintegy 6 százalékos csökkenést jelent 2000-hez képest. A látogatók számának csökkenése ellenére azonban a bevételek - elsősorban a mozijegyárak emelkedésének köszönhetően - ugyanebben az időszakban 36 százalékkal nőttek.

Az AMC mozihálózat például 10-15 dollárral drágábban adja az étkezős előadásokra szóló jegyeket, igaz, a különbség lefogyasztható. A Gold Class Cinemas lánc azonban 17-29 dolláros áron adja a mozijegyet és a fogyasztást külön kifizetteti.

Még nem tudni, hogy hosszú távon is jövedelmezőek lesznek-e a filmvetítős vacsorázó helyek. Annyi azonban bizonyos, hogy amíg a jegyárakból 50 százalék a mozik bevétele, a többi szolgáltatás esetében ez az arány elérheti a 85 százalékot is.

 

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

Tisztújító közgyűlést tartott csütörtökön a helyi rádiókat tömörítő szervezet. A korábbi elnök, Hauk Zoltán a továbbiakban nem vesz részt a HEROE munkájában.

A zene mellett elektronikai eszközökről, és más pokulturális témákról is lesznek cikkek az oldalon.

A bútorgyártó Nagy-Britanniában és Írországban helyi ügynökségi partnere, a Mother segítségével készített ötletes közterületi kampányt.

Néhány hét alatt a fogadási forgalom 7 százalékát adta már az e-sport.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés