hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vacsorát is adnak a mozik

A filmek mellett vacsorát is kínál egyre több amerikai mozi. Ezzel a szolgáltatással próbálják ellensúlyozni a nézőszám csökkenését. 

hirdetés

A nézőszám csökkenését a szolgáltatások körének bővítésével kívánják ellensúlyozni az amerikai filmszínházak, a többi között azzal, hogy meleg ételt és szeszes italokat szolgálnak fel a nézőtéren - jelentette szerdán a The Wall Street Journal.

Mivel a 3D tévék még nemigen kapósak Amerikában, a térhatású filmek az előrejelzések szerint biztosan továbbra is a mozikba csalogatják majd a közönséget. A nagyobb moziláncok azonban emellett egyre nagyobb arányban vacsoralehetőséget is biztosítanak az igényes - és fizetőképes - közönségnek.

A filmszínházi vacsoráztatás (in-theater dining) nem teljesen új irányzat, ám miközben pár éve még csak egy maroknyi helyen próbálkoztak vele, addig ma az 5750 amerikai moziból már 3-400 működik ilyen rendszerben, s szakemberek szerint ez a szám hamarosan akár meg is duplázódhat. Sokan ugyanis hatékonynak tartják az effajta kombinált esti időtöltést.

A nézőket az előtérben bár és hangulatvilágítás várja, a nézőtéren pedig széles, lábtartós fotelok, felhajtható asztalokkal, a sorok között széles folyosókkal, hogy a pincérek a vendégek zavarása nélkül szolgálhassák fel az ételt. Az ülések rendszerint párosak, vagy a közöttük lévő elválasztó karfák elmozdíthatók. Néhány helyen a közönség körében takarót és párnát is osztanak. Egy terembe rendszerint 30 nézőnél több nem fér be.

A mozik étlapjainak kínálatába a kifinomult tengeri ételektől a hamburgerig minden belefér. Az árszínvonal a közepes éttermeket idézi: egy sajtburger 9 dollár 50 cent, egy csirkés Cézár-saláta 9-11 dollár. A klasszikus pattogatott kukoricát ingyen adják.

Az észak-amerikai filmszínházak tavaly 1,35 milliárd jegyet adtak el, ami mintegy 6 százalékos csökkenést jelent 2000-hez képest. A látogatók számának csökkenése ellenére azonban a bevételek - elsősorban a mozijegyárak emelkedésének köszönhetően - ugyanebben az időszakban 36 százalékkal nőttek.

Az AMC mozihálózat például 10-15 dollárral drágábban adja az étkezős előadásokra szóló jegyeket, igaz, a különbség lefogyasztható. A Gold Class Cinemas lánc azonban 17-29 dolláros áron adja a mozijegyet és a fogyasztást külön kifizetteti.

Még nem tudni, hogy hosszú távon is jövedelmezőek lesznek-e a filmvetítős vacsorázó helyek. Annyi azonban bizonyos, hogy amíg a jegyárakból 50 százalék a mozik bevétele, a többi szolgáltatás esetében ez az arány elérheti a 85 százalékot is.

 

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés