hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vacsorát is adnak a mozik

A filmek mellett vacsorát is kínál egyre több amerikai mozi. Ezzel a szolgáltatással próbálják ellensúlyozni a nézőszám csökkenését. 

hirdetés

A nézőszám csökkenését a szolgáltatások körének bővítésével kívánják ellensúlyozni az amerikai filmszínházak, a többi között azzal, hogy meleg ételt és szeszes italokat szolgálnak fel a nézőtéren - jelentette szerdán a The Wall Street Journal.

Mivel a 3D tévék még nemigen kapósak Amerikában, a térhatású filmek az előrejelzések szerint biztosan továbbra is a mozikba csalogatják majd a közönséget. A nagyobb moziláncok azonban emellett egyre nagyobb arányban vacsoralehetőséget is biztosítanak az igényes - és fizetőképes - közönségnek.

A filmszínházi vacsoráztatás (in-theater dining) nem teljesen új irányzat, ám miközben pár éve még csak egy maroknyi helyen próbálkoztak vele, addig ma az 5750 amerikai moziból már 3-400 működik ilyen rendszerben, s szakemberek szerint ez a szám hamarosan akár meg is duplázódhat. Sokan ugyanis hatékonynak tartják az effajta kombinált esti időtöltést.

A nézőket az előtérben bár és hangulatvilágítás várja, a nézőtéren pedig széles, lábtartós fotelok, felhajtható asztalokkal, a sorok között széles folyosókkal, hogy a pincérek a vendégek zavarása nélkül szolgálhassák fel az ételt. Az ülések rendszerint párosak, vagy a közöttük lévő elválasztó karfák elmozdíthatók. Néhány helyen a közönség körében takarót és párnát is osztanak. Egy terembe rendszerint 30 nézőnél több nem fér be.

A mozik étlapjainak kínálatába a kifinomult tengeri ételektől a hamburgerig minden belefér. Az árszínvonal a közepes éttermeket idézi: egy sajtburger 9 dollár 50 cent, egy csirkés Cézár-saláta 9-11 dollár. A klasszikus pattogatott kukoricát ingyen adják.

Az észak-amerikai filmszínházak tavaly 1,35 milliárd jegyet adtak el, ami mintegy 6 százalékos csökkenést jelent 2000-hez képest. A látogatók számának csökkenése ellenére azonban a bevételek - elsősorban a mozijegyárak emelkedésének köszönhetően - ugyanebben az időszakban 36 százalékkal nőttek.

Az AMC mozihálózat például 10-15 dollárral drágábban adja az étkezős előadásokra szóló jegyeket, igaz, a különbség lefogyasztható. A Gold Class Cinemas lánc azonban 17-29 dolláros áron adja a mozijegyet és a fogyasztást külön kifizetteti.

Még nem tudni, hogy hosszú távon is jövedelmezőek lesznek-e a filmvetítős vacsorázó helyek. Annyi azonban bizonyos, hogy amíg a jegyárakból 50 százalék a mozik bevétele, a többi szolgáltatás esetében ez az arány elérheti a 85 százalékot is.

 

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Kína tiltakozik, szerinte az Egyesült Államok kettős mércét alkalmaz.

A bevásárlóközpont nem csak ügynökséget vált, de meg is újul 2020-ban.

A márka helyett az újrahasznosításé lesz a főszerep a kupakokon.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés