hirdetés
hirdetés
hirdetés

UPC - 35 milliós bírság a GVH-tól

Bírsággal zárult a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) májusban indított vizsgálata a UPC ellen. A hivatal azt gyanította, hogy a vállalkozás a tavalyi reklámjaiban hiányos tájékoztatást közölt a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről. A társaság jogorvoslatot kér.
hirdetés
A GVH azt kifogásolta, hogy a UPC tévé- és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy hogyan vehetik együttesen igénybe az általa kínált kábeltelevíziós és telefonszolgáltatásokat. A reklámokból ugyanis nem derült ki egyértelműen, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe, valamint az sem, hogy a kedvezményes havi és belépési díjak igénybevételéhez melyik programcsomagra kell előfizetni. A GVH szerint a UPC azt sem közölte megfelelően, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, és azt sem, hogy ez az időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértő reklámokból emellett az sem derült ki, hogy az új, vagy már a meglévő előfizetőre is vonatkoznak-e a kedvezmények.

A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki.

Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a GVH közleményével ellentétben az ügy tárgyaláskor a versenyhivatal úgy tájékoztatott, hogy az észlelhetőség miatt bünteti meg a társaságot.

„Akkor nem azt mondták, hogy hiányosak a hirdetések, hanem azt, hogy a kedvezmények nem voltak eléggé észlelhetőek az apró betűs szövegezés miatt, és a szöveget rövid ideig lehetett látni a televízióban” - nyilatkozta Szűcs László. A UPC jogorvoslatot kér a bírság ügyében.

A GVH tájékoztatása szerint a büntetés összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a versenyhivatal. Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a GVH tavaly áprilisban tízmillió forintra bírságolta a társaságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés