hirdetés
hirdetés
hirdetés

Unalmas, de még mindig a tévé adja a legjobb eredményt

Még mindig az unalmas tévéreklám a legeredményesebb, a politikai kiszámíthatatlan, de hogy jön ide az elektromos autó? Két hirdető és két médiaügynökségi vezető beszélgetett a Kreatív december 6-án megrendezett Média 2018 konferenciáján.

hirdetés

Civin Péter, a Telenor márka- és kommunikációs igazgatója, Dolezsai Gergely, az OTP marketingkommunikációs vezetője, Erős Attila, a Fastbridge ügyvezetője és Novák Péter, a Dentsu Aegis Network ügyvezetője voltak a résztvevők.

Olyan helyzetben van az iparág, mint az autóipar: mindenki az elektromos autókról beszél, mégis, szinte mindenki benzines autóval jár - kezdett egy erős gondolattal Dolezsai Gergely, utalva arra, hogy még mindig a hagyományos médiatípusokon keresztül jön a bevétel nagy része. Erre Civin Péter úgy reagált, hogy ellenszenves számára ez a gondolat, mert nem neki jutott eszébe.

Abban lényegében mindenki egyetértett, hogy izgalmas év lesz 2018: egyrészt a digitális iparágban történtek érdekes fejlemények a tulajdonosi viszonyok terén, másrészt a makrogazdaság és az egyes szektorok is fejlődnek, következésképp erős lesz a fogyasztás. Persze a politikai környezetnek mindig lehetnek váratlan hatásai, de ez legfeljebb - ha egyáltalán - a választások után fog kibukni. Bíznak, de nem hisznek abban, hogy a reklámadó megszűnik.

Civin Péter szerint a hatékony elérés területei nem változtak, továbbra is a tévé adja a legjobb eredményeket. „Tévéreklámot venni unalmas: az ember visszakérdez kétszer, hogy intelligensnek tűnjön, aztán jóváhagyja." A hagyományos hirdetések mellett vannak játékosabb reklámmegoldások is, például amikor egy cipőboltban a cipőket kitömő papírra a Telenor rányomtatta, hogy ugye milyen jó, hogy felpróbálhattad? Ezzel arra utalva, hogy a a Telenor ingyenes próbalehetőséget biztosít az egyes díjcsomagjaira.

Azzal kapcsolatban, hogy mennyire fog problémát okozni a választás a hirdetők számára, többféle válasz érkezett. Erős Attila szerint a holdudvarhoz tartozó cégek (print, online, közterület) lehet, hogy az átlagosnál foglaltabbak lesznek, ez okozhat fejfájást. Másik kérdés, hogy a hirdető egyáltalán meg akar-e jelenni üzenetével a politikai hirdetések mellett. Novák Péter is azt emelte ki, hogy az ügynökség feladata az, hogy semlegesítse a negatív hatásokat a hirdetők felé.

Dolezsai Gergely is kiemelte, hogy egyrészt a telítettség, másrészt az üzenetek meghatározhatják egy hirdető magatartását a kampányidőszak alatt. Mellékszálként hozzátette, hogy a kereskedelmi hirdetők sokat tanulhatnak a politikától - itt az üzenetek leegyszerűsítéséről beszélt, ellenpéldaként pedig saját cégét hozta, hogy az OTP néha egy teljes reklámszpotot akar elmesélni egyetlen óriásplakáton.

Civin Péter pedig tréfálkozva hozzátette, hogy bár egyik tavalyi óriásplakátjuk több színben futott, és közte volt a narancsárga is, 2018-ban ilyen biztosan nem lesz. Reflektált Dolezsai véleményére is: szerinte azért nem lehet olyan egyszerűsítéseket elvégezni, mint ami a politikában lehetséges.

Szóba kerültek a tévéreklámok is: Erős Attila szerint a nagy videós platformokon egy reklámmegtekintés ára 4-7 forint között mozog, ehhez képest a tévéhirdetés még mindig olcsó - ha átszámítjuk ad view-ra a költségeket, akkor körülbelül az online tizedére jön ki. Tehát szerinte, ha a tévék (mint például az RTL, ami nemrég jelentette be a videohirdetési piacra való hangsúlyos belépését) meg akarnak jelenni az online videós térben, akkor változtatniuk kell az alacsony áraikon.

A tévé egyik előnye Civin szerint, hogy megszokták, és nehéz felvállalni annak felelősségét, hogy a vállalat nem akar a tévében konkurálni a versenytársakkal. Ez egy nehezen meghozható döntés, miközben nehezen dönthető el, hogy egy kampány megérte-e. Ez még az online hirdetések esetén is akkor kézenfekvő csak, ha maga a vásárlás is online történik. De ez csak az értékesítésüknek csak egy kisebb szelete.

Szóba került a folyamatosan alakuló rádiós piac is, amelyről Novák Péter alkotott sommásan negatív véleményt, aki szerint „ennél már csak jobb lehet", bár a rádiós mérés konszolidációja és az országos frekvencia megjelenése stabilizálhatja a rádió jövőképét, és a hirdetők szemében is vonzóbbá teheti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Naponta frissül majd az országokra lebontott lista.

„Bravos: a kávé, ahogy Te szereted” – ez a kulcsüzenete a tévészpotnak.

Van olyan termék, amire 17 ezer százalékkal (!) nőtt meg a kereslet.

Igazolatlan állításokat tettek a szolárium egészségre való hatásáról.

Az Inspira és a DIMSZ két külön kutatása is erre utal.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók