hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újra kitört a falklandi háború

Szinte már diplomáciai botránnyá fajult a WPP csoporthoz tartozó Young & Rubicam Buenos Aires reklámja, amelyben a Falkland-szigeteket úgy mutatja be az argentin olimpiai mozgalommal kapcsolatban, mint argentin anyaföld. Sir Martin Sorrell, a WPP feje őrjöng, de az argentin kormány nem hajlandó levetetni a reklámot. Diplomáciai bonyodalom is lehet belőle.

hirdetés

„Teljesen elfogadhatatlan” – fakadt ki sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje a csoporthoz tartozó Young & Rubicam Buenos Aires reklámjára. „Jelentést tettem a Young & Rubicamnél, ők (a központ – a szerk.) pedig bocsánatot kértek. Most nyomozást folytatunk le és majd meglátjuk, milyen lépéseket teszünk” – mondta.

Sorrell, a londoni központú WPP reklámkonglomerátum feje azon akadt ki, hogy az argentin olimpiai mozgalmat reklámozó, titokban felvett szpotban a sportoló a Falkland-szigeteki háborús műemléken edz, és olyan sorok hangoznak el a reklámban, mint „Hogy angol földön versenyezzünk, argentin földön kell edzenünk”, illetve a reklám fősora a következő: „2012-es Olimpiai Játékok: Tisztelet a Malvinas-szigetek elesettjeinek és veteránjainak”. A Malvinas a Falkland-szigetek argentin neve – írja a Guardian.

A Young & Rubicam New York-i központja sajtóközleményben határolódott el az argentin iroda reklámjától és visszautasította. Egyben arra kérte az argentin kormányt, hogy tiltsa be a reklámot.

„Miközben nem hisszük, hogy a reklám alkotóinak a háborús emlékmű megszentségtelenítése lett volna a céljuk, viselkedésük mégis elfogadhatatlan vállalatunk számára. Ráadásul a politikai ügyekben való részvételt a policynk is tiltja” – nyilatkozta a Y&R szóvivője. Hozzátette továbbá, hogy a kampány sérti az olimpia szellemét, és mélységesen sajnálják mindazt a fájdalmat, amit a reklám kiváltott.

Az ügyben megszólalt a brit külügyminisztérium is. Álláspontjuk szerint az olimpiai játékok a sportról és nem a politikáról szólnak. „Rémülettel tölt el bennünket a film alkotóinak érzéketlensége és tiszteletlensége. A Falkland-szigeteki lakosok britek és ezt ők választották. Továbbra is jogukban áll megválasztani gazdasági és politikai jövőjüket, ahogy identitásukat is”.

A helyi lakosok úgyszintén visszautasítják a reklámot. „Szomorú, de az argentin hatóságot továbbra sem tartják tiszteletben az otthonunkat” – nyilatkozta egyikük, majd hozzátette: „A reklám egyik jelenetében sem látszódnak helyi lakosok, amely világosan mutatja Argentína politikáját. Úgy tesznek, mintha mi, a Falkland-szigetekiek nem is léteznénk” – mondta.

Az argentin kormány a reklámmal kapcsolatban egyelőre semmit sem reagált. Korábban Clausio Morresi, az argentin kormány sportért felelős államtitkára úgy nyilatkozott a Reutersnek, hogy a londoni olimpiát nem fogják politikai célokra használni. „Az argentin küldöttség úgy utazik majd Londonba, hogy szívükkel-lelkükkel hiszik: a Malvinas-szigetek Argentínához tartoznak. Ugyanakkor Londonban egy sporteseményen vesznek részt, és így is fognak cselekedni” – mondta.

Két kopasz meg egy fésű
A Falkland-szigeteki
háború 1982 márciusa és júniusa között zajlott Argentína és Nagy-Britannia között. Az argentin katonai junta a gazdasági válságot elfedvén a nemzeti érzelmek felkorbácsolásával akart felülkerekedni a recesszión, így megtámadta a Falkland-szigeteket. Néhány hónap alatt a brit hadsereg és haditengerészet tönkreverte az argentin hadsereget és visszafoglalta a szigetcsoportot. Az argentin katonai junta a vereség után megbukott, az ellenoffenzívát elrendelő Margaret Thatcher brit miniszterelnök-asszony pedig megerősítette pozícióját. A pontosan harminc éve kirobbant Falkland-szigeteki háborút minden idők egyik legértelmetlenebb háborújaként tartják számon. A 3000 lakosú szigetcsoportra 29 ezer brit katonát vezényeltek ki, szemben a mindössze 15 ezernyi argentin hadsereggel. Jorge Luis Borges, világhírű argentin író úgy fogalmazott a Falkland-szigeteki háborúval kapcsolatban, hogy az két kopasz verekedése volt egy fésűért.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés