hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újra kitört a falklandi háború

Szinte már diplomáciai botránnyá fajult a WPP csoporthoz tartozó Young & Rubicam Buenos Aires reklámja, amelyben a Falkland-szigeteket úgy mutatja be az argentin olimpiai mozgalommal kapcsolatban, mint argentin anyaföld. Sir Martin Sorrell, a WPP feje őrjöng, de az argentin kormány nem hajlandó levetetni a reklámot. Diplomáciai bonyodalom is lehet belőle.

hirdetés

„Teljesen elfogadhatatlan” – fakadt ki sir Martin Sorrell, a WPP csoport feje a csoporthoz tartozó Young & Rubicam Buenos Aires reklámjára. „Jelentést tettem a Young & Rubicamnél, ők (a központ – a szerk.) pedig bocsánatot kértek. Most nyomozást folytatunk le és majd meglátjuk, milyen lépéseket teszünk” – mondta.

Sorrell, a londoni központú WPP reklámkonglomerátum feje azon akadt ki, hogy az argentin olimpiai mozgalmat reklámozó, titokban felvett szpotban a sportoló a Falkland-szigeteki háborús műemléken edz, és olyan sorok hangoznak el a reklámban, mint „Hogy angol földön versenyezzünk, argentin földön kell edzenünk”, illetve a reklám fősora a következő: „2012-es Olimpiai Játékok: Tisztelet a Malvinas-szigetek elesettjeinek és veteránjainak”. A Malvinas a Falkland-szigetek argentin neve – írja a Guardian.

A Young & Rubicam New York-i központja sajtóközleményben határolódott el az argentin iroda reklámjától és visszautasította. Egyben arra kérte az argentin kormányt, hogy tiltsa be a reklámot.

„Miközben nem hisszük, hogy a reklám alkotóinak a háborús emlékmű megszentségtelenítése lett volna a céljuk, viselkedésük mégis elfogadhatatlan vállalatunk számára. Ráadásul a politikai ügyekben való részvételt a policynk is tiltja” – nyilatkozta a Y&R szóvivője. Hozzátette továbbá, hogy a kampány sérti az olimpia szellemét, és mélységesen sajnálják mindazt a fájdalmat, amit a reklám kiváltott.

Az ügyben megszólalt a brit külügyminisztérium is. Álláspontjuk szerint az olimpiai játékok a sportról és nem a politikáról szólnak. „Rémülettel tölt el bennünket a film alkotóinak érzéketlensége és tiszteletlensége. A Falkland-szigeteki lakosok britek és ezt ők választották. Továbbra is jogukban áll megválasztani gazdasági és politikai jövőjüket, ahogy identitásukat is”.

A helyi lakosok úgyszintén visszautasítják a reklámot. „Szomorú, de az argentin hatóságot továbbra sem tartják tiszteletben az otthonunkat” – nyilatkozta egyikük, majd hozzátette: „A reklám egyik jelenetében sem látszódnak helyi lakosok, amely világosan mutatja Argentína politikáját. Úgy tesznek, mintha mi, a Falkland-szigetekiek nem is léteznénk” – mondta.

Az argentin kormány a reklámmal kapcsolatban egyelőre semmit sem reagált. Korábban Clausio Morresi, az argentin kormány sportért felelős államtitkára úgy nyilatkozott a Reutersnek, hogy a londoni olimpiát nem fogják politikai célokra használni. „Az argentin küldöttség úgy utazik majd Londonba, hogy szívükkel-lelkükkel hiszik: a Malvinas-szigetek Argentínához tartoznak. Ugyanakkor Londonban egy sporteseményen vesznek részt, és így is fognak cselekedni” – mondta.

Két kopasz meg egy fésű
A Falkland-szigeteki
háború 1982 márciusa és júniusa között zajlott Argentína és Nagy-Britannia között. Az argentin katonai junta a gazdasági válságot elfedvén a nemzeti érzelmek felkorbácsolásával akart felülkerekedni a recesszión, így megtámadta a Falkland-szigeteket. Néhány hónap alatt a brit hadsereg és haditengerészet tönkreverte az argentin hadsereget és visszafoglalta a szigetcsoportot. Az argentin katonai junta a vereség után megbukott, az ellenoffenzívát elrendelő Margaret Thatcher brit miniszterelnök-asszony pedig megerősítette pozícióját. A pontosan harminc éve kirobbant Falkland-szigeteki háborút minden idők egyik legértelmetlenebb háborújaként tartják számon. A 3000 lakosú szigetcsoportra 29 ezer brit katonát vezényeltek ki, szemben a mindössze 15 ezernyi argentin hadsereggel. Jorge Luis Borges, világhírű argentin író úgy fogalmazott a Falkland-szigeteki háborúval kapcsolatban, hogy az két kopasz verekedése volt egy fésűért.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés