hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újra erősödni látszik a Facebook

Sokkal nagyobb bevételnövekedést produkált tavaly, mint amire számítani lehetett. Az összbevétel 300 millióval szárnyalta túl az előzetes várakozásokat. A profit 60 százalékkal nőtt. Megint egyre többen facebookoznak. A hirdetők sem szüntek meg szeretni a céget.

hirdetés

A Facebook hitelét sokminden megtépázta az elmúlt hónapokban, az adatvédelmét érintő bírálatok és a Cambridge Analytica botrány épp úgy, mint az, hogy saját maga próbálta álhírekkel lejáratni a kritikusait, például Soros Györgyöt. És ezek csak kiragadott példák. Tavaly ráadásul a Facebook részvényei azután zuhantak 20 százalékot, hogy a cég bejelentette, 2018 második felében lassuló növekedésre számít a növekedő biztonsági és adatvédelmi kiadásainak következtében.

Mindezek ellenére mégis úgy tűnik, hogy növekszik a vállalat bevétele, olvasható többek között a Qubit elemzésében és grafikonjain. Az amerikai tőzsdék január 30-i zárása után közzétett gyorsjelentésben az áll, hogy az elemzők által vártnál erősebb növekedést produkált tavaly, írják.

Bár folyamatosan felmerül, hogy Amerikában és Európában csökken a facebookozók száma, a Csendes-óceáni térségben és Ázsiában drasztikusan növekszik, a világ többi részéről nem is beszélve. Ráadásul a 2018 második és a harmadik negyedévében tapasztalt csökkenés után az európai felhasználók száma is növekedésnek indult megint, a naponta és havonta facebookozók körében is.

2017-es utolsó negyedévhez képest 9 százalékkal nőtt a napi, és ugyanennyivel a havonta legalább egyszer bejelentkezők száma világviszonylatban.

A bevételek terén 30 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest 2018 utolsó három hónapjában a Facebook. Az összbevétel 300 millióval szárnyalta túl az előzetes várakozásokat. A profit 60 százalékkal nőtt.

A reklámok adták a Facebook bevételeinek 98,5 százalékát a tavalyi utolsó negyedévben, ennek 93 százaléka mobilhirdetésekből adódott.

A Qubit által is idézett elemzők szerint a Facebook 2019-ben már a növekedés lassulásával kalkulál, miközben a költségeinek akár 50 százalékos növekedésére számít. Ugyanakkor az is látszik, hogy a hirdetők továbbra is értékes, sőt egyre értékesebb felületnek látják a Facebookot, ez pedig ismét pozitívan hathat vissza a befektetőkre.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Kollányi Zsuzsi, Lotfi Begi és DR BRS újragondolták a Régi nyár című slágert.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

Ezzel hívnák fel a figyelmet a korlátozások feloldása alkalmából, hogy élnek, és felkészültebbek, mint eddig bármikor.

A Blikk+Győző című formátumban a színész ismert emberekkel beszélget.

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés