hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újabb gyanús állami tender uniós pénzből

Lehetetlenül rövid határidővel és meglepően konkrét indulási feltételekkel írta ki rendezvényszervezési tenderét a különböző uniós fejlesztési és együttműködési programokat gondozó VÁTI Kht. A Kreatív Online nem tud ügynökségről, amely indulna.
hirdetés

EU-s forintmilliárdok nincsenek, furcsa feltételek ugyanakkor vannak a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő alá tartozó, területfejlesztési projekteket koordináló VÁTI Kht. rendezvényszervezési tenderében.

A következő két hónap eredménykommunikációs rendezvényeinek szervezéséről szóló kiírás november 3-án, hétfőn jelent meg a Közbeszerzési Értesítő internetes változatában, 11-ére, szerdára pedig már be is kell adni az összesen legalább 20 rendezvényre szóló szakmai ajánlatot. Indulni pedig eleve csak olyan ügynökségek indulhatnak, amelyek az elmúlt három évben legalább 17 vidéki uniós eredménykommunikációs rendezvényt bonyolítottak már le.

Nem tudni, mennyi, de azt sem, hogy mi
A tenderkiírás nem tartalmazza a szerződés becsült értékét, de a kiírás típusa – egyszerűsített, tárgyalás nélküli közbeszerzés – alapján a körbeszerzési értékhatárt (8 millió forintot) meghaladó, a nemzeti értékhatárt (30 millió forintot) ugyanakkor el nem érő megbízásról van szó. A megbízás a kiírás szerint „az INTERREG és a VÁTI kezelésében lévő egyéb programok eredménykommunikációjához kapcsolódó rendezvényszervezési (és kapcsolódó) feladatok” ellátását takarja. (Az Interreg egy határmenti régiók nemzetközi együttműködését támogató uniós program.)

A részletes kiírás szerint az Interreg-programok kapcsán 3 „ünnepélyes programzárási esemény” és 17 nyílt nap megszervezéséről van szó. Emellett pedig a más uniós programokat – köztük az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez tartozó operatív programok egyes fejezeteit – is kezelő kiíró más esetleges rendezvényekkel kapcsolatban is elvárja a rendelkezésre állást. A nyertessel kötendő szerződés 2008 végéig szól.

Az indulóktól – uniós projektekhez kapcsolódó kommunikációs tendereknél viszonylag elterjedt módon – ISO 9001:2001 minősítést vagy azzal „egyenértékű minőségbiztosítási intézkedés egyéb bizonyítékát”, felelősségbiztosítást, illetve az elmúlt három teljes évben legalább évi átlagosan 40 millió forintos rendezvényszervezésből származó bevételt várnak.

A VÁTI ugyanakkor azt is kikötötte a fentiek és a szintén megszokottnak mondható referenciakritériumok (legalább egy 15 milliós költségvetésű és legalább három hetvenfős rendezvény az elmúlt három évből, legalább két évig uniós programokhoz kötődő rendezvényeket irányító projektgazda) mellett, hogy a pályázók 2005 októbere óta legalább 17 vidéki helyszínű, alkalmanként legalább egymilliós költségvetésű, EU-projektet népszerűsítő, országos kampány keretében tartott rendezvény lebonyolításán legyenek túl.

Ez nem csak szokatlan, de egy rendezvényszervezési és állami tendereket egyaránt közelről ismerő forrásunk szerint indokolatlanul magas is. "Ha a referencia az alkalmasságot hivatott felmérni, arra öt rendezvénynek is elégségesnek kellene lennie" – magyarázta.

„Kétlem, hogy bármelyikünk rendelkezne ilyennel” – vélekedett egy cégméret alapján a potenciális pályázók közé sorolható rendezvényügynökség vezetője is, míg egy társa szerint „a kiírás egyértelműen valamelyik cégre született”.

Nem szól szájuk
Az utóbbi feltétel okáról természetesen a kiírót is megkérdeztük, de a Kht. kommunikációs munkatársainak kérésére a kommunikációs igazgatóhoz írásban eljuttatott kérdésekre a megjelölt határidő után másfél nappal sem érkezett válasz. A kommunikációs igazgatót sikertelenül keresve ezután visszahívást kértünk – ez cikkünk megjelenéséig nem történt meg.

A VÁTI-t arról is megkérdeztük volna, mi az oka annak, hogy a meghirdetéstől számítva hét munkanapot hagytak egy olyan tender ajánlati anyagának elkészítésére, amelyet 30 százalékban a szakmai ajánlat minősége alapján (60 százalékban az ajánlati ár, 10 százalékban pedig a késedelmi kötbérvállalás alapján) bírálnak el. Abban az esetben, ha a gyors tenderzárás hátterében az uniós elszámolási sajátságok állnak (a kommunikációt a szerződészárás dátumából következtetve valószínűleg 2008-asként kell elszámolni), arra lettünk volna kíváncsiak, miért nem hirdették meg korábban a pályázatot.

A határidőt – a szakmai ajánlat a tendert bonyolító ügyvédi irodánál megvásárolható részletes ajánlatban megjelölt elemeinek ismerete nélkül – „viccesnek” nevezte egy rendezvényügynökség vezetője. A Kreatív Online nem tud olyan ügynökségről, amely tervezné, hogy indul a tenderen.

Behúzás minősítve, uniós tapasztalatokkal
A VÁTI egy másik, médiavásárlásra szóló tendert is kiírt egy nappal a rendezvény tender után, ez gyorsított meghívásos eljárás keretében zajlik. Ennek indoklása szerint a nyílt nap-szervezési feladat által is érintett projektek adminisztrációs zárása szeptemberben történt – az érintett projekteket ezután tudták meghatározni, a kommunikációnak pedig még 2008-ban véget kell érnie.

A médiafeladatra pályázó ISO-minősített ügynökségek vezető médiavásárlójának legalább nettó 30 millió forintos, egy másik médiavásárlójának legalább nettó 15 millió forint értékű, uniós forrásból zajló médiavásárlási tapasztalattal kell rendelkeznie az elvárások szerint ahhoz, hogy munkáltatójuk indulhasson azért a feladatért, ami egy 12 oldalas szakmai kiadvány 15 sajtótermékbe történő behúzásából áll.

Javítás: cikkünkben korábban tévesen az szerepelt, a VÁTI az Önkormányzati Minisztérium alá tartozik.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés