hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új tulajdonosa van az Adaptive Mediának

A Ströer német médiacég lesz az Adaptive Mediát is tulajdonoló Ballroom International többségi tulajdonosa, miután az Enterprise Investors kockázati tőkealap eladta a részesedését a cégben.

hirdetés

A német médiapiac egyik legmeghatározóbb közterületi cége, a Ströer lett a többségi (53,4 százalékos) tulajdonosa a Ballroom Internationalnak, amely a magyar piacon az Adaptive Media kizárólagos tulajdonosa, de az övék a videóhirdetéseket értékesítő Videohouse és a keresőhirdetésekkel foglalkozó Intren is - olvasható a Ströer weboldalán közzétett közleményből. 

A tulajdonszerzés részben annak köszönhető, hogy az Enterprise Investors (EI) kockázati tőkealapja, az Enterprise Venture Fund I (EVF) eladta a Ballroomban lévő 34,65 százalékos részesedését. Ezt már a EI közleményéből tudjuk.

 


MINIINTERJÚ

A tulajdonosváltásról megkérdeztük Szabó Ákost, az Adaptive Media értékesítési és üzletfejlesztési vezetőjét. 

Szabó Ákos
Szerinted mi indokolta a Ströer lépését?

A Ströer dinamikusan terjeszkedő jelentős német médiavállalat, aminek stratégiájában két fő csapásirány van. Az egyik a digitális üzletág fejlesztése, a másik a nemzetközi expanzió. A határokon túli terjeszkedésben a kulcspiacok a török és a lengyel. Bizonyos területeken már a Ballroom-os befektetés előtt is voltak ezen a két piacon meghatározó pozíciói. A Ballroom-csoportba való beszállás kifejezetten passzol ezekhez a törekvésekhez, hiszen a digitális médiában érdekelt cégcsoportról van szó, aminek kifejezetten erős jelenléte van mind a lengyel, mind a török piacon. A Ballroom-csoport szempontjából egy meghatározó szakmai befektető beszállása validája az üzleti stratégiát, illetve azokat az erőfeszítéseket, amilket egy nemzetközi digitálismédia-hálózat kiépítésébe fektettünk.

Milyen változás várható az Adaptive és a többi hazai Ballroom-tulajdon életében? 

A magyarországi Ballroom-cégek kapcsán jelentős energiát fektettünk abba, hogy helyi szinten minél többet tudjunk profitálni a csoportként való működésből. A piaci ismeretek és az egyes tagcégeknél meglévő technológiák cseréje komoly lehetőségekkel kecsegtet a jövőre nézve. Egy Ströer-szintű szakmai tulajdonos megjelenése tovább erősíti a nemzetközi beágyazottságunkat és határozott kereteket és támogatást nyújthat egy sok bizonytalansággal küzdő lokális piacon.


 

TOVÁBBI INFO

A Ballroom International a lengyel, a román, a török és a magyar médiapiacon tevékenykedik főleg az online médiapiacon. A lengyel piacon az Evolution Media Net, az iBillboard és a ClickMotion, a román piacon az AdEvolution, Törökországnan a RelamZ a csoport a legismertebb márkája, de sok más cégben is van érdekeltségük. A Ballroomnak közel 200 alkalmazottja van és 2012-ben 30 millió eurós bevételt értek el.

Az Enterprise Investors egy Kelet-Közép-Európában tevékenykedő kockázati- és magántőke társaság, amelynek Varsóban, Bukarestben, Prágában, Pozsonyban és Budapesten is van irodája. Az 1990-es alapítás óta nyolc alapot hoztak létre, összesen 2 milliárd eurót meghaladó tőkével. Közleményük szerint eddig mintegy 100 vállalkozásból szálltak ki, összességében 2 milliárd eurót realizálva.

A közleményben a Ballroom-pakk eladása kapcsán Rafał Bator, a EI befektetésért felelős partnere így nyilatkozik: “Az eddigi kiemelkedő eredmények keltették fel egy vezető piaci szereplő figyelmét, aki megkeresett minket ajánlatával, melynek feltételei is megerősítik, hogy a cég remek mutatókkal bír és további terjeszkedése várható. Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehettünk egy ilyen remek cég fejlődésének.” 

A Ströer az egyik legnagyobb német out-of-home médiafelületeket birtokló cég jelentős utcabútor-hálózattal. A cég főleg a török és a lengyel médiapiacon rendelkezik nemzetközi befektetésekkel. Törökországban az Akademi Reklam, Lengyelországban a News Outdoor tartozik hozzájuk. A Ströernél 1700-an dolgoznak és tavaly 470 millió euró volt az éves bevételük. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

hirdetés
hirdetés

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.