hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új tulajdonosa van az Adaptive Mediának

A Ströer német médiacég lesz az Adaptive Mediát is tulajdonoló Ballroom International többségi tulajdonosa, miután az Enterprise Investors kockázati tőkealap eladta a részesedését a cégben.

hirdetés

A német médiapiac egyik legmeghatározóbb közterületi cége, a Ströer lett a többségi (53,4 százalékos) tulajdonosa a Ballroom Internationalnak, amely a magyar piacon az Adaptive Media kizárólagos tulajdonosa, de az övék a videóhirdetéseket értékesítő Videohouse és a keresőhirdetésekkel foglalkozó Intren is - olvasható a Ströer weboldalán közzétett közleményből. 

A tulajdonszerzés részben annak köszönhető, hogy az Enterprise Investors (EI) kockázati tőkealapja, az Enterprise Venture Fund I (EVF) eladta a Ballroomban lévő 34,65 százalékos részesedését. Ezt már a EI közleményéből tudjuk.

 


MINIINTERJÚ

A tulajdonosváltásról megkérdeztük Szabó Ákost, az Adaptive Media értékesítési és üzletfejlesztési vezetőjét. 

Szabó Ákos
Szerinted mi indokolta a Ströer lépését?

A Ströer dinamikusan terjeszkedő jelentős német médiavállalat, aminek stratégiájában két fő csapásirány van. Az egyik a digitális üzletág fejlesztése, a másik a nemzetközi expanzió. A határokon túli terjeszkedésben a kulcspiacok a török és a lengyel. Bizonyos területeken már a Ballroom-os befektetés előtt is voltak ezen a két piacon meghatározó pozíciói. A Ballroom-csoportba való beszállás kifejezetten passzol ezekhez a törekvésekhez, hiszen a digitális médiában érdekelt cégcsoportról van szó, aminek kifejezetten erős jelenléte van mind a lengyel, mind a török piacon. A Ballroom-csoport szempontjából egy meghatározó szakmai befektető beszállása validája az üzleti stratégiát, illetve azokat az erőfeszítéseket, amilket egy nemzetközi digitálismédia-hálózat kiépítésébe fektettünk.

Milyen változás várható az Adaptive és a többi hazai Ballroom-tulajdon életében? 

A magyarországi Ballroom-cégek kapcsán jelentős energiát fektettünk abba, hogy helyi szinten minél többet tudjunk profitálni a csoportként való működésből. A piaci ismeretek és az egyes tagcégeknél meglévő technológiák cseréje komoly lehetőségekkel kecsegtet a jövőre nézve. Egy Ströer-szintű szakmai tulajdonos megjelenése tovább erősíti a nemzetközi beágyazottságunkat és határozott kereteket és támogatást nyújthat egy sok bizonytalansággal küzdő lokális piacon.


 

TOVÁBBI INFO

A Ballroom International a lengyel, a román, a török és a magyar médiapiacon tevékenykedik főleg az online médiapiacon. A lengyel piacon az Evolution Media Net, az iBillboard és a ClickMotion, a román piacon az AdEvolution, Törökországnan a RelamZ a csoport a legismertebb márkája, de sok más cégben is van érdekeltségük. A Ballroomnak közel 200 alkalmazottja van és 2012-ben 30 millió eurós bevételt értek el.

Az Enterprise Investors egy Kelet-Közép-Európában tevékenykedő kockázati- és magántőke társaság, amelynek Varsóban, Bukarestben, Prágában, Pozsonyban és Budapesten is van irodája. Az 1990-es alapítás óta nyolc alapot hoztak létre, összesen 2 milliárd eurót meghaladó tőkével. Közleményük szerint eddig mintegy 100 vállalkozásból szálltak ki, összességében 2 milliárd eurót realizálva.

A közleményben a Ballroom-pakk eladása kapcsán Rafał Bator, a EI befektetésért felelős partnere így nyilatkozik: “Az eddigi kiemelkedő eredmények keltették fel egy vezető piaci szereplő figyelmét, aki megkeresett minket ajánlatával, melynek feltételei is megerősítik, hogy a cég remek mutatókkal bír és további terjeszkedése várható. Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehettünk egy ilyen remek cég fejlődésének.” 

A Ströer az egyik legnagyobb német out-of-home médiafelületeket birtokló cég jelentős utcabútor-hálózattal. A cég főleg a török és a lengyel médiapiacon rendelkezik nemzetközi befektetésekkel. Törökországban az Akademi Reklam, Lengyelországban a News Outdoor tartozik hozzájuk. A Ströernél 1700-an dolgoznak és tavaly 470 millió euró volt az éves bevételük. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.