hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új retrólogóval és milliárdokkal lenne cool a Pepsi

Tömegtermékből kulturális tényezővé válna a Pepsi: a jövőre induló globális kampányra – válság ide vagy oda – többszáz milliárd forint jut majd, az új logó pedig már készen vár a fiókban. Magyarország viszont kimarad a szórásból.
hirdetés

Felfrissíti a kisebb-nagyobb változtatásokkal az ’50-es évek óta használt logóját a Pepsi. Az utoljára 2002-ben megváltoztatott jellegzetes, földgömb alakú, yin-yang mintára épülő embléma fehér sávja mostantól mosolyt formáz majd a Pepsi-termékeken, a dinamikus-nagybetűs írásmódot pedig retrós kisbetűk váltják – adta hírül a globális reklámsajtó. A hagyományos Pepsinél egy sima mosolyra, a Diet Pepsinél egy szűk vigyorra, a Pepsi Maxnál pedig nevetésre áll majd a fehér rész jelképezte száj.

Mindez „stratégiai lépés abban, hogy a Pepsi kulturális vezetővé váljon, és átváltoztassa az üdítőital-kategóriát” – mondta az Advertising Age-nek Frank Cooper márkákért felelős elnökhelyettes. „Ahogy a hagyományos tömegmarketing felől a mai kultúra felé haladunk, visszahozhatjuk a márka emberi oldalát – a dizájnban éppúgy, mint a fogyasztók bevonása révén. Az élettelibb és dinamikusabb logó hatalmas lépés a megfelelő irányba.”

Az Advertising Age által megkérdezett szakértők szerint egymillió dollárnál is többe kerültek az Omnicom holding egyik kisebb, a Pepsinek gyakran dolgozó ügynöksége, az Arnell Group által végzett dizájnmunkák. Ennek sokszorosába kerül viszont majd lecserélni a logót az összes felületen, teherautóktól az italautomatákon át a táblákig.

Az új logó a Pepsi 11. logója a márka 110 éves történetében – ebből öttel az utóbbi 21 évben álltak elő.

Ez még csak a kezdet
A logóváltás csak az első lépés a kommunikációs fordulatban, teljes körű kampányt viszont csak 2009-re ígért az Advertising Age-nek nyilatkozó elnökhelyettes. „Ha megnyomjuk az indítógombot, akár szereted, akár gyűlölöd, biztosan tudni fogod, hogy a Pepsi nyomul a piacon” – bizakodott Frank Cooper.

A brit Marketing szaklap úgy tudja, a globális kampányra 1,2 milliárd dollár – csaknem kétszázmilliárd forint – jut majd, azaz a Pepsi komolyan áldoz arra, hogy a gazdasági válság miatt a fő nyugati piacokon várható fogyasztói depresszió során erősítse a pozícióit.

Az angol és amerikai szaksajtó által globálisként beharangozott ráncfelvarrás ugyanakkor nem érinti a magyar piacot – tudta meg a Kreatív Online Mikola Tamástól, a magyar Pepsi-forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. senior brandmenedzserétől. „Ami a magyar piacot illeti: a Pepsi jövő évi stratégiájának fontos része a márka értékeire építő és azt erősíti nagyszabású kommunikáció, ennek azonban nem része új logó bevezetése” – tette hozzá.

Az AgencySpy blog kétszer is foglalkozott az új Pepsi-logóval: az egyik posztban a dizájnon, a másikban a költségein keresnek fogást.
 

Nem is a Pepsin keres a PepsiCo
A Pepsi márka csak egy kis szelet a PepsiCo cég forgalmából – mint a vállalat magyar honlapja fogalmaz, ma már a forgalom „mindössze húsz százaléka származik a kóla, illetve más szénsavas üdítőitalok értékesítéséből, a bevétel nyolcvan százalékát ugyanis a vásárlók által egyre jobban keresett egyéb ital- és élelmiszermárkák adják” – köztük a Gatorade sportital vagy a globálisan sikeres Tropicana gyümölcsitalok.


 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Meg más poszt is foglalkozott a Peps-logóval:

http://www.hellorepublic.com/2008/10/27/pepsi-uj-korszak-egy-uj-logoval%E2%80%A6/
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés