hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új retrólogóval és milliárdokkal lenne cool a Pepsi

Tömegtermékből kulturális tényezővé válna a Pepsi: a jövőre induló globális kampányra – válság ide vagy oda – többszáz milliárd forint jut majd, az új logó pedig már készen vár a fiókban. Magyarország viszont kimarad a szórásból.
hirdetés

Felfrissíti a kisebb-nagyobb változtatásokkal az ’50-es évek óta használt logóját a Pepsi. Az utoljára 2002-ben megváltoztatott jellegzetes, földgömb alakú, yin-yang mintára épülő embléma fehér sávja mostantól mosolyt formáz majd a Pepsi-termékeken, a dinamikus-nagybetűs írásmódot pedig retrós kisbetűk váltják – adta hírül a globális reklámsajtó. A hagyományos Pepsinél egy sima mosolyra, a Diet Pepsinél egy szűk vigyorra, a Pepsi Maxnál pedig nevetésre áll majd a fehér rész jelképezte száj.

Mindez „stratégiai lépés abban, hogy a Pepsi kulturális vezetővé váljon, és átváltoztassa az üdítőital-kategóriát” – mondta az Advertising Age-nek Frank Cooper márkákért felelős elnökhelyettes. „Ahogy a hagyományos tömegmarketing felől a mai kultúra felé haladunk, visszahozhatjuk a márka emberi oldalát – a dizájnban éppúgy, mint a fogyasztók bevonása révén. Az élettelibb és dinamikusabb logó hatalmas lépés a megfelelő irányba.”

Az Advertising Age által megkérdezett szakértők szerint egymillió dollárnál is többe kerültek az Omnicom holding egyik kisebb, a Pepsinek gyakran dolgozó ügynöksége, az Arnell Group által végzett dizájnmunkák. Ennek sokszorosába kerül viszont majd lecserélni a logót az összes felületen, teherautóktól az italautomatákon át a táblákig.

Az új logó a Pepsi 11. logója a márka 110 éves történetében – ebből öttel az utóbbi 21 évben álltak elő.

Ez még csak a kezdet
A logóváltás csak az első lépés a kommunikációs fordulatban, teljes körű kampányt viszont csak 2009-re ígért az Advertising Age-nek nyilatkozó elnökhelyettes. „Ha megnyomjuk az indítógombot, akár szereted, akár gyűlölöd, biztosan tudni fogod, hogy a Pepsi nyomul a piacon” – bizakodott Frank Cooper.

A brit Marketing szaklap úgy tudja, a globális kampányra 1,2 milliárd dollár – csaknem kétszázmilliárd forint – jut majd, azaz a Pepsi komolyan áldoz arra, hogy a gazdasági válság miatt a fő nyugati piacokon várható fogyasztói depresszió során erősítse a pozícióit.

Az angol és amerikai szaksajtó által globálisként beharangozott ráncfelvarrás ugyanakkor nem érinti a magyar piacot – tudta meg a Kreatív Online Mikola Tamástól, a magyar Pepsi-forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. senior brandmenedzserétől. „Ami a magyar piacot illeti: a Pepsi jövő évi stratégiájának fontos része a márka értékeire építő és azt erősíti nagyszabású kommunikáció, ennek azonban nem része új logó bevezetése” – tette hozzá.

Az AgencySpy blog kétszer is foglalkozott az új Pepsi-logóval: az egyik posztban a dizájnon, a másikban a költségein keresnek fogást.
 

Nem is a Pepsin keres a PepsiCo
A Pepsi márka csak egy kis szelet a PepsiCo cég forgalmából – mint a vállalat magyar honlapja fogalmaz, ma már a forgalom „mindössze húsz százaléka származik a kóla, illetve más szénsavas üdítőitalok értékesítéséből, a bevétel nyolcvan százalékát ugyanis a vásárlók által egyre jobban keresett egyéb ital- és élelmiszermárkák adják” – köztük a Gatorade sportital vagy a globálisan sikeres Tropicana gyümölcsitalok.


 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Meg más poszt is foglalkozott a Peps-logóval:

http://www.hellorepublic.com/2008/10/27/pepsi-uj-korszak-egy-uj-logoval%E2%80%A6/
hirdetés

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés