hirdetés
hirdetés
hirdetés

Uj Péter

hirdetés

Uj Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Uj Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
Uj Péter tavalyi távozása az Indextől egy korszak, patetikusan azt mondhatjuk, hogy a magyar online média ártatlanságának – naivitásának – végét jelentette, amely korszakot éppen az 1999-ben indult Index és Uj Péter szimbolizálta a legjobban. A lassan benépesülő webbel együtt járó szabadságérzés, azok a megszállottak, akik éppen ezen az akkor még obskúrus felületen akartak újságot csinálni és UP személye olyan elegyet alkottak, ami azóta is viszi előre a lapot. UP akkor már évek óta írta Szerdáit a Népszabadságba, és túl volt már az Internetto-sztorin (az első magyar online újságot Nyírő Andrással közösen hozták létre még 1995-ben, később a tulajdonossal való viták miatt alapította meg a szerkesztőség az Indexet). Uj Péter sokszor elmondta, hogy ahogy a Szerdák is inkább publicisztikaparódiák, úgy az Index is valójában az újságírás paródiája, mert ebben a médiaközegben csak így lehet értelmesen működni – de ez a tőle megszokott sarkos fogalmazással inkább azt jelentette, hogy a lap sosem vette túl komolyan magát, ami persze nem akadályozta meg abban, hogy pár év alatt az egyik legkeményebben kérdező és feltáró orgánummá nőjön. 

Mit tanulhatunk tőle?

A bizonyosságot, hogy ökörködve is lehet nagyon komolyan beszélni.

Uj Péter punksága az utóbbi években bor- és gasztromániává nemesült, de ezzel együtt olyannyira nem hajlandó megöregedni, hogy képes volt a nála nagy átlagban húsz évvel fiatalabbak által benépesített Tumblr magyarországi közösségének vezéralakjává válni, és torzonborz alakját a mai napig lehet látni különböző metálkoncerteken vagy a Szigeten, egy palackos fröccsel. A Kreatívnak decemberben – Weyer Balázzsal és Nádori Péterrel, az Origo vele azonos időben leköszönt vezetőivel közösen – adott interjújából úgy tűnt, van merre tovább. De még egy Indexet azért biztosan nem fog csinálni.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés