hirdetés
hirdetés
hirdetés

Uj Péter

hirdetés

Uj Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Uj Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
Uj Péter tavalyi távozása az Indextől egy korszak, patetikusan azt mondhatjuk, hogy a magyar online média ártatlanságának – naivitásának – végét jelentette, amely korszakot éppen az 1999-ben indult Index és Uj Péter szimbolizálta a legjobban. A lassan benépesülő webbel együtt járó szabadságérzés, azok a megszállottak, akik éppen ezen az akkor még obskúrus felületen akartak újságot csinálni és UP személye olyan elegyet alkottak, ami azóta is viszi előre a lapot. UP akkor már évek óta írta Szerdáit a Népszabadságba, és túl volt már az Internetto-sztorin (az első magyar online újságot Nyírő Andrással közösen hozták létre még 1995-ben, később a tulajdonossal való viták miatt alapította meg a szerkesztőség az Indexet). Uj Péter sokszor elmondta, hogy ahogy a Szerdák is inkább publicisztikaparódiák, úgy az Index is valójában az újságírás paródiája, mert ebben a médiaközegben csak így lehet értelmesen működni – de ez a tőle megszokott sarkos fogalmazással inkább azt jelentette, hogy a lap sosem vette túl komolyan magát, ami persze nem akadályozta meg abban, hogy pár év alatt az egyik legkeményebben kérdező és feltáró orgánummá nőjön. 

Mit tanulhatunk tőle?

A bizonyosságot, hogy ökörködve is lehet nagyon komolyan beszélni.

Uj Péter punksága az utóbbi években bor- és gasztromániává nemesült, de ezzel együtt olyannyira nem hajlandó megöregedni, hogy képes volt a nála nagy átlagban húsz évvel fiatalabbak által benépesített Tumblr magyarországi közösségének vezéralakjává válni, és torzonborz alakját a mai napig lehet látni különböző metálkoncerteken vagy a Szigeten, egy palackos fröccsel. A Kreatívnak decemberben – Weyer Balázzsal és Nádori Péterrel, az Origo vele azonos időben leköszönt vezetőivel közösen – adott interjújából úgy tűnt, van merre tovább. De még egy Indexet azért biztosan nem fog csinálni.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A flamand szélsőjobboldali párt plakátjait használta fel projektjéhez a menekültekkel foglalkozó belga szervezet.

Steve Wozniak a CIB Bank által szervezett Novathon konferencián tart előadást.

A Winestone Étterem Instagram-kommunikációját nyerte el az online marketinggel foglalkozó ügynökség.

Bo – Live Branding Agency néven folytatják, és egy 27 Names nevű nemzetközi hálózathoz is csatlakoztak.

Nem igazán sajnálják azt, aki emiatt távozott. „A követők fontosak, de a szeretet fontosabb" – állítják. 

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés