hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új nevet és receptet kapott a Dreher

Több mint egy évtized után változik a Dreher Classicnak a receptje, megjelenése és neve. Az immár Dreher Gold néven futó sör receptúrájából kikerül a kukoricagríz, így ezentúl már csak három összetevőt tartalmaz: árpamalátát, komlót és vizet. A cég közlemény szerint a kívül-belül megújuló termék végleges ízének és csomagolásának kiválasztásában a fogyasztók véleményét is figyelembe vették.

hirdetés

A kukoricagríz alapvetően nem része a sör klasszikus összetevőinek – árpamaláta, komló – ellenben a nagyüzemi sörgyártás fejlődésével népszerű adalékanyaggá vált. Ennek oka, hogy egyrészt olcsóbb, mint az árpamaláta, másrészt hígabb, semlegesebb ízt biztosít a nagy volumenben fogyó úgynevezett ivósöröknek. A legnagyobb mennyiségben fogyó magyar nagyüzemi sörmárkák – Dreher, Soproni, Arany Ászok, Borsodi, Kőbányai – szinte mindegyikében volt eddig kukoricagríz, kivéve az olyan almárkákat, mint a Soproni IPA és 1895, Borsodi Mester. Mostantól az alap Dreherből is kihagyják ezt az összetevőt, aminek köszönhetően várhatóan kissé testesebb, karakteresebb lesz az íze.

 „Az új recepttel a márka úgy újul meg és válik jobbá, hogy közben semmit sem veszít abból, amiért a fogyasztói eddig szerették” – nyilatkozta Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak marketingigazgatója a hétfői bemutató sajtóeseményen, ahol egyébként minden fogás kukoricából készült (pl. a minihamburger bucija kukoricalisztből, a zöldségkocsonya bébi kukoricából, stb.) és a dolgozóknak is kukoricahetet hirdetett a menzán a Dreher. Erről a Kontár Komlókutató blog is posztolt egy képet.

„Arra törekedtünk, hogy pusztán az árpámalátára, komlóra és vízre épülő recepttel is meg tudjuk tartani a termék könnyen ihatóságát. A végleges verziót a fogyasztóink bevonásával választottuk ki. A legfontosabb célunk az volt, hogy az ő ízlésüknek feleljünk meg” – mondta el az új receptről Séra Péter, a Dreher Sörgyárak sörfőzőmestere.

A recept mellett a név, a márkalogó és a csomagolás is megújul. A közlés szerint a gyártó célja, hogy ne csak tartalmában, de megjelenésében is erősítse a sör pozícióját. „Büszkék vagyunk budapesti gyökereinkre és ezt megjelenítjük az új csomagoláson is, amely a modernség és hagyomány tiszteletének ötvözetét tükrözi. A dobozokra és a palackcímkékre a régi Erzsébet híd fotója került rá a Fortepan gyűjteményéből” – mondta Wilheim Gábor.

A márkabevezetést tévéreklám, közterületi és digitális kommunikáció, pr, vendéglátóhelyi és bolti kommunikáció, valamint mintaszórás támogatja. Ezeket később bemutatjuk majd a Kreatívon.

A Dreher Sörgyárak 2017 márciusától a japán Asahi Csoport tagvállalataként működik.

Szerbiában is meglépték

Néhány éve a második legnagyobb szerb sörmárka, a Carlsberg által gyártott Lav összetevői közül is kivették a kukoricagrízt. Ez szerintük is komoly ugrást jelentett a sör minősége szempontjából, amit kommunikálni is szerettek volna.

Az erről szóló reklámkampány elég sok nemzetközi díjat nyert, közte az integrált kategória nagydíját a Golden Drumon. A McCann Beograd kampányában azt találták ki, hogy létrehoznak egy új terméket, a Lav Popcornt, mondván, hogy ha már megmaradt egy csomó plusz kukoricájuk, amit nem tettek bele a sörbe, akkor használják fel máshogy. A csomagolt kukoricát ezután promóciók és hoszteszaktivitások során osztogatták a sör vásárlóinak.

Kőegyszerű, de okos és releváns ötlet, és a popcorn pedig sörkorcsolyának is tökéletes.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

Joe ágyba viszi a reggelit, Sarah pedig időben felkel, és nem csak úgy összekaparja magát.

Nagyon forró dalra épül a szénhidrátcsökkentett sör Valentin napra időzített kampánya.

hirdetés

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés