hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új főszerkesztője van az Athenaeumnak, növekszik a Líra

Peiker Éva vezeti mostantól a Líra-csoporthoz tartózó, nagy hagyományra visszatekintő kiadót.

hirdetés

Az Athenaeumnak tavaly nyárig Szabó Tibor Benjámin volt hivatalosan a főszerkesztője, aki akkor igazgatóként folytatta a kiadónál, hivatalosan nem nevezett ki új főszerkesztőt, azt a feladatkört részben ő vitte tovább, de idén év elején kinevezte vezető szerkesztőnek a kiadónál 2010 óta dolgozó Peike Évát, aki júliustól hivatalosan főszerkesztőként dolgozik tovább.

Peiker Éva Miskolcon született, az ELTE-n angol nyelv és irodalmat hallgatott, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen könyvkiadói szerkesztő képzésen vett részt. Pályakezdőként került az Athenaeumhoz, ahol az évek során többféle pozícióban dolgozott. 2013 óta főállású szerkesztő, magyar és külföldi szerzők szövegeit gondozza. Fordítani is szokott.

Peiker Éva

"A kiadó alapítója, Emich Gusztáv az 1840-es évek elején alapított könyvkereskedést a ma már nem létező Kígyó téren. Alig néhány évtizeddel később az Athenaeum egy nyomdákkal, könyvkiadóval, magazinokkal és napilapokkal rendelkező óriási korporáció volt – Magyarország első, modern értelemben vett médiabirodalma, a hazai könyvszakma legfontosabb márkája" - mondta a kinavazés aprópóján a kiadóról Szabó Tobor Benjámin.

Tovább duzzad a Líra

Az Athenaeum jelenleg évi száz címet gondoz, éves nettó árbevétele meghaladja a 300 millió forintot. Az Athenaeumot is üzemeltető Líra-csoport idén tavasszal 25, zömében egykori Alexandra-könyvesboltok helyén megnyitott üzlettel bővítette kereskedelmi hálózatát. Ezzel a 92 üzlettel bíró cégcsoport az ország legtöbb könyvesboltját üzemeltető hálózatát hozta létre. A Partvonal integrálásával júliustól összesen kilenc kiadói márka tartozik a Líra-csoporthoz: Athenaeum, Corvina, General Press, Magvető, Manó Könyvek, Menő Könyvek, Rózsavölgyi és társa, Partvonal, Szépmíves Könyvek.

A Líra-csoport konszolidált árbevétele 2016-ban 6,6 milliárd forint volt, 2015-ben pedig 6,2 milliárd forintra tett szert. Az idei felvásárlások következményeként 2017-ben 10 milliárd forintot megközelítő árbevételt terveznek. A cégcsoport adózott eredménye tavaly 304 millió forintra csökkent az előző évi 366 millió forint után. A cégcsoport a múlt évben 347 embert alkalmazott, az azt megelőző évben pedig 330-at.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A filmben fekete anyák beszélgetnek gyerekeikkel a velük szemben megnyilvánuló előítéletekről.

Ez a kiadók számára is jó hír lehet.

Októberben rendezik meg a World Sustainability Congresst.

Az ellenfelek elleni negatív kampány mellett ez is várható a választások előtt.

A műsorvezető ugyanakkor nem szerződik a TV2-höz.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

hirdetés