hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ügynökséget vált a Telenor

Reklámügynökséget vált a Telenor, a Young & Rubicamtől nyolc év után búcsúznak. A márka által kiírt tendert az Artificial Group nyerte, a megbízásuk két évre szól. A Telenor emellett a DDB Sofiával továbbra is dolgozni fog.

hirdetés

Aczél László, a Young & Rubicam ügyvezető igazgatója az első, Telenornak készített reklámjukkal búcsúzott a telkómárkától Facebookon. „Minden jónak vége szakad egyszer, viszlát Telenor!” – írta Aczél angolul.

Aczél a Kreatívnak ezután megerősítette, hogy január végével megszűnik a szerződéses kapcsolatuk a Telenorral, a márka által kiírt új reklámtenderen már nem vettek részt. Azt is elmondta, hogy az elmúlt félévben már megritkultak a Telenornak végzett feladataik, ugyanis egy külföldi ügynökség, a DDB Sofia készítette a cég hazai reklámjait. Ez vélhetően összefüggésben lehet azzal, hogy a norvég cégnél vezetőségcsere volt: 2016-ban előbb új vezérigazgató került a vállalat élére – Alexandra Reich –, tavaly pedig új marketing vezérigazgató-helyettes érkezett, Petra Stangl, illetve új márka- és marketingkommunikációs igazgatót neveztek ki, Civin Pétert. Stangllel a Kreatív jelenleg is kapható, decemberi lapszámában interjút is olvashatnak.

Civin Péter márka- és marketingkommunikációs igazgató is megerősítette a Kreatívnak a váltást. „Nem hagyományos ügynökségi tendert írtunk ki ezúttal, hanem – a bevont ügynökségek visszajelzései alapján is – egy merőben szokatlan kiválasztási módszerhez folyamodtunk. 2017 nyarán kezdtünk el a magyar reklámpiac szereplőinek egy meglehetősen bő körével beszélgetni. Októberben alakítottuk ki a shortlistet, amelyre az Artificial Groupon kívül két másik ügynökséget hívtunk meg. Végül január 10-én tájékoztattuk az Artificial Groupot arról, hogy velük kívánjuk megkezdeni a tárgyalásokat a szerződéskötésről. A megbízásuk két évre szól” – tájékoztatott minket Civin.

A vezetőt arról is megkérdeztük, hogyan kezdődött a Telenor együttműködése a DDB Szófiával, és hogy folytatódni fog-e. „Szakmai tapasztalatcsere során a Telenor Bulgáriánál járva láttuk, hogy milyen kampányokat készít nekik a DDB Sofia. Úgy találtuk, hogy egy hasonló kreatív platform jól illene az átalakulóban lévő Telenor márkához: őszinte, közvetlen, emberi stílusával érdekes lehet a magyar piacon is. Márciusban kezdtünk együtt gondolkodni és májusban, a Telenor Hello Data kampány során tettünk próbát egymással. Azóta a DDB Sofia a vezető ügynökség a legtöbb kampányunkban, és mivel elégedettek vagyunk velük, úgy tervezzük, hogy folytatjuk az együttműködést.” Civin ennek kapcsán azt is megerősítette, hogy továbbra is a DDB Sofiát tekintik a stratégiai ügynökségnek, az Artificial Group feladatai elsősorban a helyi kampányok lebonyolítása, adaptálás és btl-feladatok lesznek.

„A Young & Rubicammel nyolc éve dolgoztunk együtt, és rengeteg mindent, többek között a Hipernet márka bevezetését is együtt csináltuk. Ugyanakkor abban egyetértünk velük, hogy „All good things must come to an end”, így az ügynökségi teendőket a közeljövőben nem ők fogják ellátni. Azt gondoljuk, hogy kitűnő az együttműködés a két cég között, ezért a jövőben, ha ügynökségi tenderre kerül sor, gondolunk rájuk” – zárta le az ügynökségváltással kapcsolatos gondolatmenetet Civin.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A flamand szélsőjobboldali párt plakátjait használta fel projektjéhez a menekültekkel foglalkozó belga szervezet.

Steve Wozniak a CIB Bank által szervezett Novathon konferencián tart előadást.

A Winestone Étterem Instagram-kommunikációját nyerte el az online marketinggel foglalkozó ügynökség.

Bo – Live Branding Agency néven folytatják, és egy 27 Names nevű nemzetközi hálózathoz is csatlakoztak.

Nem igazán sajnálják azt, aki emiatt távozott. „A követők fontosak, de a szeretet fontosabb" – állítják. 

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés