hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ügyesen célozta a gyerekeket a Bayer multivitaminja

A GVH 7 millió forintra büntette őket, mert azt nem szabad.

hirdetés

Jogsértő módon, közvetlenül szólította meg a gyermekkorúakat a Bayer Supradyn Kids multivitaminjának néhány reklámja – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hatóság 7 milliós bírságot szabott ki, 30 százalékban enyhítette meg a szívüket a tény, hogy a gyógyszercég elismerte a jogsértést.

A döntés a Bayer multivitaminját SpongyaBobos kulaccsal kínáló televíziós reklámnak, a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetésnek, valamint a terméket varázstörülközővel ajánló televíziós hirdetésnek szólt. A szabályozás alapján ugyanis tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket. A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette, hogy

-       a reklámot leadó csatornákat gyermekek is nézik;

-       a hirdetésekben használt „keresd” kifejezés közvetlenül szólítja meg őket;

-       a hirdetések dinamikus, a gyermekek érdeklődését felkeltő játékos képi világgal rendelkeztek;

-       a termékek összecsomagolása játékokkal is különösen vonzóvá teszi azokat a kiskorúak számára.

A GVH azonban – mint írják – megszüntette a vizsgálatot a reklámokban használt, egyéb eszközök jelentős részénél a jogsértő közvetlen felszólítás bizonyíthatóságának hiányában – figyelemmel többek között az egyes reklámok megjelenési jellemzőire, tartalmára, illetve szövegezésére.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés