hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tűsarok

Tartalmában és megjelenésében is egyéni a Tűsarok.org, „az autonóm nők lapja". Kérdés azonban, hogy az itt megjelenő tartalom képes-e hatékonyan eljutni közönségéhez.
hirdetés

Tetszik a Tűsarok.org, mert nem csak tartalmában, de megjelenésében is egyéni. A szürkeség itt nem unalmasságot, hanem (az élénk ciklámenszínnel ellensúlyozva) jól megválasztott alapszínt jelent, ehhez igazodik az egész dizájn.

A Tűsarok.org nyitóoldala

A teljes tartalom néhány alapsablonra épül. Vannak rovatoldalak (tartalomjegyzék), cikkoldalak és fórumoldalak  - ez utóbbiakra épülnek a tanácsadó rovatok is. Sajnos ezeket az egyszerű oldalakat nem sikerült hasonlóan egyszerű, logikus „borítóval" összefogni.

A Tűsarok.org legfontosabb oldala, a nyitóoldal számomra meglehetősen zavarosnak tűnik.

A kezdet pedig jó: A bal hasáb a kiemelt cikk figyelemkeltő fotójával és bevezetőjével a helyén van. Rendben vannak, bár kicsit túlságosan a nyitóképernyő aljára kerültek az alatta megjelenő „Gyorshírek" is. Nem jöttem rá viszont, honnan tudom előcsalni a korábban megjelent, a nyitóoldalon már nem látható kicsit talán már nem olyan friss, de számomra fontos gyorshíreket. Kellene tehát egy olyan archívum, amit akár a címlapról, az aktuális hírek alól is el lehetne érni.

A kereső csak akkor helyettesíti az archívumot, ha tudom, hogy mit is keresek.  Ha csak „lapozgatni” szeretnék a régebbi írások között, a kereső nem megoldás. Ha viszont már a kersőnél tartunk:  Jó lenne, ha a szabadszavas kereső mellett lehetne témakör, szerző és megjelenési időszak szerint is keresni!

Érdemtelenül a Gyorshírek alá, vagyis észrevehetetlen helyre szorult a Tűpárna, a médiában felbukkanó szexista megnyilvánulásokat figyelő rovat. Itt válik először problematikussá a tartalmi elemek egyenlő kezelése – nagyon hiányzik valamilyen grafikai kiemelés / elkülönítés.

A Tűsarok szerkesztési gyakorlata a rendszeres látogatóknak kedvez.  A friss anyagok ugyanis kiemelt helyen, az oldal tetején, képpel hangsúlyosabbá téve jelennek meg.  Nehezebb az alkalmi látogatók helyzete, nekik keresgélniük kell a számukra fontos anyagokat.

A Tűsarok.org Fürdő melléklete

A képernyőről való „lecsurgatás” gyakorlata jól bevált módszer a „romlandó” áruva kereskedő híroldalakon, pazarló viszont a tartósabb cikkeket közlő kiadványokban.
Még lejjebb (vagyis esélytelenebb helyre) kerül a „GYÜGYÜK ÉS CSICSIK", vagyis a csecsebcsékkel foglalkozó gyűjtemény. Kár volt eldugni és kár, számos blog sikere bizonyítja, hogy a témát imádják az olvasók. Ügyesen használva ez a témakör alkalmas lehetne új olvasók becsalogatására is. (Miközben se szeri se száma a férifiak által, főképp férfiaknak írt „gadget” oldalaknak, blogoknak, a „Gyügyük” rovatban láthatóan nem tolonganak a tettrekész szerzők. Vajon miért?

A főmenüben kattintgatva hamar kiderül, hogy az egyes rovatok frissülése erősen eltérő.(A legjobban a Szocpol áll, a legrosszabbul a Ciber áll.)

Megoldás lehetne megfordítani a dolgot és nem állandó, kötött kategóriákba sorolni a cikkeket, hanem a blogoknál megszokott rugalmasabban módon, megfelelő címkéket rendelni az elkészült cikkekhez.

Rugalmatlan és korszerűtlen a szerkesztőségi anyag (cikkek) és az olvasói vélemények (fórum). Az olvasókat minden bizonnyal jobban inspirálná és a megértést is segítené, ha cikkekhez közvetlenül, azok alatt lehetne hozzászólni. Számos példa bizonyítja, hogy a vélemények szigorú elkülönítése a fórumba  - különösen, ha az még szigorú regisztrációs procedúrához is kötött – kiöli a vitakedvet. (Itt a közvetlenül a  cikkekhez kapcsolódó vitákra gondolok. Az „elkülönített” fórumon láthatónan intenzív élet zajlik.)

A Tűsarok „Belépés csak férfiaknak” című fóruma

Nem értem a Galéria „kis képernyős" megoldását. Kevés kép képes ebben a gyufásdoboznyi méretben érvényesülni. Érdemes lenne mielőbb javítani.
A felsorolt apró hibák mellett úgy érzem, a legnagyobb baj az, hogy a Tűsarok nincs eléggé jelen – nemcsak a hazai közéletben, de még a hazai internetezők között sem. Anyagai „fellelhetőségének" javítása mellett mindenképpen fontos, hogy keressék a kapcsolatot  a „rokon" oldalakkal, potenciális új közönségükkel.

A Tűsarok közéleti tényező, számos közéleti kérdés – köztük a nagy visszhangot kiváltó Rudas-ügy – felvetője, a Hírszerzőtől a Heti Válaszig gyakran hivatkoznak rá. Ennek ellenére nem hiszem, hogy mostanában lenyomja a Nők Lapját.

Feltételezem, hogy eddigi működése során a Tűsarok elérte egy olyan olvasói kört, amit nehéz tovább tágítnia. Most az a kérdés, hogy ebben a közegben, „klubszerűen” kíván-e tovább működni, vagy a „nevelő munkát” is felvállalva tágítani próbálja-e ezt a kört.

A válaszadás erre a kérdésre nem a honlapkritikus feladata.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés