hirdetés
hirdetés
hirdetés

Túlsúlyos és vörös hajú gyereket nem kérnek a Milka reklámjába

Nagy balhét okozott egy castingfelhívás, amiben a csokigyártó új szpotjába kerestek gyerekszínészt.

hirdetés

A Milka már elkezdte keresni a megfelelő gyerekszereplőt a karácsonyi reklámjába, amiről csak azért értesültek ez alkalommal szélesebb körben, mint alapjáraton, mert hatalmas botrányt okozó hirdetéssel indult a casting. A Spotlight nevű brit színészközvetítő oladalra került ki az a felhívás, amiben olyan lányt kerestek, aki 130 centinél nem magasabb, nem vörös hajú, nem túlsúlyos és még nem lépett pubertáskorba. Ezt azzal egészítették ki, hogy a megfelelő gyerek 9-12 év közötti, „gyönyörű és angyali”. Ha közelebb van a 12-höz, akkor fontos, hogy „gyermeki megjelenésű” legyen.

Twitter
Twitter

Twitter
Twitter

A botrányos felhívás hamar átvándorolt az ügynökség oldaláról a Twitterre, ahol civilek és hírességek egyaránt szétszedték a szöveget - olvasható a The Drum cikkében. A balhéra pedig a Spotlight és a Milka is közleményben reagáltak.

Mindkét vállalat felháborítónak nevezi hirdetést. A Milka anyavállalata, a Mondelez részéről azt nyilatkozták, a felhívás abszolút nem tükrözi a briefen elhangzottakat. „Soha nem hagynánk jóvá egy ilyen hirdetést. Sürgősen vizsgálatot indítunk, hogy kiderítsük, hogyan jelenhetett meg ez.” (Kérdés, hogy az elég specifikus briefet akkor a Milka részéről ki hagyta jóvá, hiszen bajos elképzelni, hogy egy castingos magától fog ilyeneket kitalálni - a szerk.)

Az ügynökség szintén értetlenül és feldúltan áll az esethez, de a felelősségüket elismerik az ügyben, hiszen annak ellenére, hogy elhatárolódnak a felhívás szövegétől, mégis az ő platformjukon jelent meg. A Spotlight egy közleményben azt írta: „Az oldalunkot használó egyik casting rendező közzétett egy felhívást, amely semmiben nem felelt meg a magas sztenderdjeinknek". Vállalják, hogy a szöveg „valahogy átcsusszant a szűrőn” és azt is, hogy nem cselekedtek azonnal, mikor értesültek a hirdetésről. A közleményük szerint, bár azóta utánajártak a dolognak, tisztában vannak vele, hogy a hirdetésnek soha nem kellett volna megjelennie, és nyilvánosan bocsánatot kérnek azért, hogy mégis kikerült az oldalra.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés