hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudta, hogy többéves egyeztetés volt a reklámadóról?

Gulyás Gergely, a Fidesz frakcióvezető-helyettese szerint a reklámadó bevezetését többéves vita előzte meg. 

hirdetés

Ezt válaszolta a Világgazdaság szerint Gulyás ugyanis azután, hogy Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke nyílt levélben adott hangot aggodalmának a magyarországi médiát és reklámipart ért kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban, érintve a reklámadót, amelyet számos jel szerint az RTL Klub ellenében hozott meg a kormány.

Ezt írta ugyanis Kroes a Nol.hu-n:

„A reklámadó tervezetét mindössze néhány nap alatt, érdemi vita és egyeztetés nélkül fogadta el a parlament. A reklámadó látszólag a bevételek növelésére szolgál, valójában azonban aránytalanul nagy mértékben sújt egyetlen médiavállalatot, az RTL-t. A vállalat számításai is azt mutatják, hogy egyedül az RTL-re vonatkozna a reklámadó legmagasabb adósávja. A vállalatnak így jelentős veszteségekkel kell szembenéznie, ez akár a működését is veszélybe sodorhatja.”

Gulyás szerint azonban az RTL a reklámadó bevezetését követően csak a kormányt bírálja, politikusait rágalmazza, amely „aligha szolgálja a demokratikus nyilvánosság ethoszát”.

További részletek a VG.hu cikkében.

2000
A reklámadó tervezete korábban többször előkerült, legelőször 2000-ben, amikor az akkori Fidesz-kormány egyik képviselői csoportja hat százalékos reklámadó bevezetését tervezte, ám az országgyűlés költségvetési bizottsága leszavazta. Akkor még reklámbevételről volt szó.

2010
A második Fidesz-kormány megválasztása előtt 2010-ben hat pártot kérdeztünk meg a reklámadó gondolatáról, A Jobbik egyértelműen támogatta, az LMP és az MDF valamilyen differenciált adó bevezetésétől nem zárkózott volna el, a Fidesz és az SZDSZ nem válaszolt, az MSZP pedig csak annyit válaszolt, hogy programjukban a reklámiparra vonatkozó javaslatok nem szerepelnek.

2013
Legközelebb 2013 május végén került elő újra a reklámadó gondolata, akkor Orbán Viktor miniszterelnök brüsszeli turnéján beszélt arról, hogy a költségvetésnek szüksége van bizonyos ágazati különadókra, köztük a reklámadóra is. Azóta volt egy élénk, de nem különösebben nagy publicitást kiváltó beszéd a média- és reklámipar szereplői részéről, a kormány pedig csendben dolgozott a törvény kidolgozásán. Június elején derült ki, hogy heteken belül előterjesztik a reklámadó tervezetét, amelyre a médiaipar soha korábban nem látott összefogással elutasított. A reklámadó tervezetét a kormány semmilyen szakmai szervezettel, szakjogásszal nem vitatta meg, június 11-én pedig a parlament elfogadta a törvényt. A törvény hatalmas kodifikációs kudarc, mivel azóta háromszor kellett módosítani, sőt, eredeti szándékával szemben azokat is sújtotta volna az adó, akiket nem szeretett volna megadóztatni a kormány. Ahogy mi, úgy az Átlátszó.hu oknyomozó szájt is szerette volna megtudni, hogy a reklámtörvény megszövegezésében, kidolgozásában, hatástanulmányai elkészítésében kik vettek részt, ám erre a mai napig nem kaptunk választ. A törvényt L. Simon László fideszes politikus terjesztette be, az ügy végigvitele az ő feladata volt, de egészen bizonyos, hogy L. Simonnak a törvényalkotás folyamatában annyi feladata volt, hogy beadja a törvényt és módosítsa, ha kell. 

(forrás: VG Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.