hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudta, hogy többéves egyeztetés volt a reklámadóról?

Gulyás Gergely, a Fidesz frakcióvezető-helyettese szerint a reklámadó bevezetését többéves vita előzte meg. 

hirdetés

Ezt válaszolta a Világgazdaság szerint Gulyás ugyanis azután, hogy Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke nyílt levélben adott hangot aggodalmának a magyarországi médiát és reklámipart ért kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban, érintve a reklámadót, amelyet számos jel szerint az RTL Klub ellenében hozott meg a kormány.

Ezt írta ugyanis Kroes a Nol.hu-n:

„A reklámadó tervezetét mindössze néhány nap alatt, érdemi vita és egyeztetés nélkül fogadta el a parlament. A reklámadó látszólag a bevételek növelésére szolgál, valójában azonban aránytalanul nagy mértékben sújt egyetlen médiavállalatot, az RTL-t. A vállalat számításai is azt mutatják, hogy egyedül az RTL-re vonatkozna a reklámadó legmagasabb adósávja. A vállalatnak így jelentős veszteségekkel kell szembenéznie, ez akár a működését is veszélybe sodorhatja.”

Gulyás szerint azonban az RTL a reklámadó bevezetését követően csak a kormányt bírálja, politikusait rágalmazza, amely „aligha szolgálja a demokratikus nyilvánosság ethoszát”.

További részletek a VG.hu cikkében.

2000
A reklámadó tervezete korábban többször előkerült, legelőször 2000-ben, amikor az akkori Fidesz-kormány egyik képviselői csoportja hat százalékos reklámadó bevezetését tervezte, ám az országgyűlés költségvetési bizottsága leszavazta. Akkor még reklámbevételről volt szó.

2010
A második Fidesz-kormány megválasztása előtt 2010-ben hat pártot kérdeztünk meg a reklámadó gondolatáról, A Jobbik egyértelműen támogatta, az LMP és az MDF valamilyen differenciált adó bevezetésétől nem zárkózott volna el, a Fidesz és az SZDSZ nem válaszolt, az MSZP pedig csak annyit válaszolt, hogy programjukban a reklámiparra vonatkozó javaslatok nem szerepelnek.

2013
Legközelebb 2013 május végén került elő újra a reklámadó gondolata, akkor Orbán Viktor miniszterelnök brüsszeli turnéján beszélt arról, hogy a költségvetésnek szüksége van bizonyos ágazati különadókra, köztük a reklámadóra is. Azóta volt egy élénk, de nem különösebben nagy publicitást kiváltó beszéd a média- és reklámipar szereplői részéről, a kormány pedig csendben dolgozott a törvény kidolgozásán. Június elején derült ki, hogy heteken belül előterjesztik a reklámadó tervezetét, amelyre a médiaipar soha korábban nem látott összefogással elutasított. A reklámadó tervezetét a kormány semmilyen szakmai szervezettel, szakjogásszal nem vitatta meg, június 11-én pedig a parlament elfogadta a törvényt. A törvény hatalmas kodifikációs kudarc, mivel azóta háromszor kellett módosítani, sőt, eredeti szándékával szemben azokat is sújtotta volna az adó, akiket nem szeretett volna megadóztatni a kormány. Ahogy mi, úgy az Átlátszó.hu oknyomozó szájt is szerette volna megtudni, hogy a reklámtörvény megszövegezésében, kidolgozásában, hatástanulmányai elkészítésében kik vettek részt, ám erre a mai napig nem kaptunk választ. A törvényt L. Simon László fideszes politikus terjesztette be, az ügy végigvitele az ő feladata volt, de egészen bizonyos, hogy L. Simonnak a törvényalkotás folyamatában annyi feladata volt, hogy beadja a törvényt és módosítsa, ha kell. 

(forrás: VG Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Zala megyei város mostantól letisztult logóval és kaleidoszkópos dizájnnal nyomul.

Hová kerül idén az Év GastroDesign étterme díj, és melyik hazai szálláshely kapja az Év HotelDesign elismerést?

A Mito túl akart lépni a klasszikus kommunikációs eszközökön. 

Az elmúlt két évtized alapvető változásai miatt volt szükség a frissítésre.

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Július 11-én este tartjuk az online videós tartalmak versenyének díjátadóját. A belépés mindenki számára ingyenes, de regisztrációhoz között.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.