hirdetés
hirdetés
hirdetés

Trunk Tamás: „egyre kevésbé kapom meg a cuki jelzőt”

Trunk „Dablty” Tomi a magyar sneakerkultúra vezéralakja, ám a videós influencerkedés és bloggerkedés mellett suliba jár, versenyszerűen síel, könyvet ír és nem mellesleg júniusban a Fifteen Seconds nevű nemzetközi üzleti és kreatív konferencián tart előadást. Ennek kapcsán beszélgettünk vele többek között arról, hogyan viselkednek az ilyen rendezvényeken egy 15 éves előadóval.

hirdetés

A Fifteen Seconds Fesztiválon olyan emberek mellett fogsz előadni mint, Paul McCrudden, a Twitter marketingigazgatója vagy Morten Lund, a Skype egyik befektetője. Mennyire jössz zavarba egy ilyen helyzetben?

Nem szeretek ilyenkor megszeppenni. A cél, hogy megpróbáljam felvenni a lépést olyan emberekkel, akik mindig is példaképek voltak számomra. Amit mindenképp hozzá szeretnék tenni, hogy a színpadon, ahol én is beszélek, ott lesz Josh Luber is előadóként. Ő a StockX alapítója, ami a sneakerek, és ahogy nevezik, „a dolgok”, tőzsdéje. Luber számomra óriási példakép, egy sneakerhead, aki ebből az álmából csinálta meg a világ egyik legnagyobb digitális és kereskedelmi innovációját.

A meghívás nyilvánvalóan azt jelenti, hogy komoly előadóként tekintenek rád, de személyesen gyerekként vagy felnőttként kezelnek?

Már egyre kevésbé kapom meg a „cuki” jelzőt, hirtelen nagyot nőttem. De nem járok egyáltalán bulizni és életemben nem ittam, sportoló vagyok, így az olyan helyzetekben, mikor a többiek elmennek esti programra és én nem megyek velük, gyereknek tűnök. Egyébként az a jellemző, hogy örülnek annak, hogy fiatalon próbálok tanulni tőlük, és nem néznek le a korom miatt. Sokakban, akik nagy dolgokat csináltak, úgyis megvan ez a gyerekes álmodozás.

Ezen a rendezvényen debütál a könyved német kiadása. Adja magát a kérdés, mikor jön a következő könyv, ha egyáltalán, és annak mi lesz a témája?

A német könyv valójában több helyen debütál. Először egy új generáció témájú rendezvényen, a bécsi Volkstheater színházban, ahol versenyt is rendeznek és a fődíj egy általam tervezett Volkstheater sneaker lesz. A második bemutató a neves bécsi Thalia könyvesboltban lesz. A finálé pedig a Fifteen Seconds. Spoiler: nagyon várom már. Ebben a német fordításban rengeteg munka és újabb számtalan alvás nélkül töltött éjszaka van, de úgy érzem, megérte. 14 évesen írtam a magyar változatot, ami mostanra sok új sztorival bővült, hiszen idősebb lettem, tovább értek gondolatok. A következő projektem még titok, de van egy elkezdett gyerekkönyvem, a Szniki, a sneaker kalandjai, amit idén már remélem lesz időm befejezni.

Most nagyon menő Z-generációs véleményvezér vagy, aki igyekszik megértetni ennek a generációnak a működést a „felnőttekkel”. Mennyire tartasz attól, hogy hamarosan te leszel az a generáció, akinek magyarázni kell?

Először hadd fogalmazzak viccesen, és kérlek ne vedd komolyan, de fura lenne, ha én beszélnénk a generációs különbségről, és pont én nem tudnám kezelni. De komolyra fordítva a szót, azon felül, amit kívülről látni, a háttérben több új projekten dolgozom, tele vagyok tervekkel, vágyakkal és sok dolog történik velem. Pont ez a „movement”-em célja is, hogy sok olyan fiatal legyen, akár nálam fiatalabbak is, aki tudja, mit akar és meg meri csinálni. Például az Edison Platform is pont erről szól, ahol multicégek vezetőivel és pedagógusokkal, egy gondolkodó kör tagjaként azon dolgozunk, hogy minél több fiatal kapjon lehetőséget fejlődésre. A fejlődést ugyanis az ember nem sajátíthatja ki, hanem pont az a lényege, hogy merjük hagyni, hogy a dolgok változzanak, sőt, segítsünk ebben.

Ha már fejlődés, sok szakértő mondja, hogy az influencerkedésben az egyik legnagyobb kihívás, hogy az adott véleményvezér kurrens maradjon és fent tudja tartani a követők érdeklődését. Te mennyire érzed ezt a nyomást és hogyan alkalmazkodsz az igényekhez?

Nyomás mindenben van. Sportban is, előadásban is ott van, hogy az ember miként tud megújulva többet adni. De én nem azt tervezgetem, hogyan maradjak sikeres, hanem azt, miként találjam meg a fejlődést abban, amit csinálok. Ez egy ilyen kíváncsisággal teli nyomás, nem megfelelési kényszer. Amúgy, ha az ember új dolgot csinál, akkor lehet, hogy átmenetileg pont kevesebben nézik, értik. Az én esetemben az volt érdekes, hogy több irányba sikerült elmélyednem, és van, aminek csak lassabban, mostanra lett látható eredménye. Egyébként a csatornán a stylecheck videókat szeretem most a legjobban.

Mark Zuckerberg nemrég bejelentette, hogy a tervek szerint eltüntetik majd az Insta-fotók alól a likeszámokat. Mit gondolsz, hogyan tudják ezt majd túlélni az influencerek?

Mikor ezt a kérdést olvastam elmosolyodtam, hiszen nagyon idevág. Pont az előadásomban fogok erről a jelenségről beszélni, és a tavaly őszi Media Hungary-n tartott előadásomban is benne volt ez a kérdés. Mindenképpen egy vitageneráló dolog, hiszen a közösségi média alapjait változtatja meg, a követőszám helyett a tényleges gondolatokat helyezi előtérbe. Az biztos, hogy a generációmnak a hitelesség egyre fontosabb, ez pedig egy újabb lépés ebbe az irányba. De biztosan van ennek valami üzleti aspektusa is. Mindenesetre, ha ez bekövetkezik, az izgalmas lesz.

Az influencereket pedig szerintem nem szabad úgy kezelni, mintha médiafelületek lennének, akiknek túl kell élni, mert ugyanúgy járhatunk velük, mint a klasszikus médiafelületekkel, mint a tévé vagy a rádió. Egy időben mindenki azt mondta ezekre a csatornákra, hogy ki fognak halni, aztán nem így lett. Az viszont igaz, hogy már nem működnek olyan jól, mint korábban. Ha az influencerekre is úgy kezdünk tekinteni, mint reklámfelületekre, akkor pont a hitelességüket vesszük el tőlük, azt amitől hatékonyak.

A végére csak egy kérdés maradt: mi leszel, ha nagy leszel?

Mint mondtam, egy nagy projektben vagyok épp, ennyit látok ma. De az alpesi síelés már teljesen beette magát az identitásomba, szóval sportoló vagyok, emellett pedig gondolkodó fiatal. És világkupa-bajnok szlalomos is szeretnék lenni, meg szenvedélyes gondolkodó vállalkozó. De remélem, nagy sose leszek.




Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés