hirdetés
hirdetés
hirdetés

Torokszorító karácsonyi reklámot csinált a Sainsbury's

Megérintő karácsonyi reklámot készített a Sainsbury szupermarketlánc a Royal British Legion közreműködésével, amely 1914 karácsonyáig repíti vissza a nézőt, amikor az angol és német csapatok a valóságban is kimásztak a lövészárokból, hogy megajándékozzák egymást és egy napig békében éljenek a háború borzalmai közepette.

hirdetés

A négyperces reklám annak fényében különösen megindító, ha tudjuk, hogy egy-egy nagyobb hadművelet során akár összesen 1 millióan is meghaltak, például a somme-i csatában vagy Verdun erődjének ostrománál. Az I. világháború volt az első olyan háború, ahol a modern tömeghadseregek kíméletlenül irtották egymást, a tábornokok pedig a terepasztalnál találták ki, hol pusztuljon el a nemzetük színe-virága.

A szembenálló csapatok viszont minden karácsonykor előjöttek a lövészárok fedezéke mögül, hogy kezet fogjanak ellenfeleikkel, apró ajándékokat adjanak egymásnak, és egy napig elfelejtsék, hogy feladatuk valójában egymás halomra lövése lenne. Ezt az egy napig tartó tűzszünetet örökíti meg a Sainsbury's reklámja, amely az I. világháború első karácsonyának 100. évfordulója alkalmából készült, és, szemben az agyonsztárolt, pingvines John Lewis-reklámmal, ennek lényegi, komoly és egyben szép mondanivalója van, ami egy fél mondatban az, hogy az osztozkodás a karácsony igazi lényege.

Egy barátom, akinek elküldtem a videót, annyit reagált, hogy "bőgök", és én is alig tudtam megállni, hogy ne morzsoljak el egy könnycseppet azon merengve, hogy mennyire értelmetlen volt ez a négy évig tartó harc, mennyi szépség veszett ki a világból miatta, és hány élet lett fölöslegesen feláldozva a világpolitika vértől iszamos oltárán. Mert természetesen a II. világháború még sokkal szörnyebb volt, még sokkal többen pusztultak el alatta, de talán pont amiatt érezhető jobban a vanitatum vanitas, és látjuk a maga szentségében az egyszeri emberéletet, mert 1914-18 között még megtörtént az, hogy átjártak egymáshoz kártyázni a lövészárokban rostokoló, életükért imádkozó katonák, és megtörtént az is, hogy a találkozó utána visszafelé ballagó német katona egy tábla angol csokoládét talált a kabátzsebében. 

(forrás: Guardian.co.uk)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Ezt boncolgatja a Republic Group Trendriport különszáma.

Célja, hogy felvegye a küzdelmet a koronavírussal kapcsolatos téves információkkal szemben.

Ügynökségeket és cégeket hívtak ki: mutassák meg legviccesebb fuszeklijüket.

A portálok a 30-59 éves célcsoportban szeretnének erősíteni a Cad Media segítségével.

A cég áprilistól szünetelteti a reklámtevékenységét.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés