hirdetés
hirdetés
hirdetés

Torokszorító karácsonyi reklámot csinált a Sainsbury's

Megérintő karácsonyi reklámot készített a Sainsbury szupermarketlánc a Royal British Legion közreműködésével, amely 1914 karácsonyáig repíti vissza a nézőt, amikor az angol és német csapatok a valóságban is kimásztak a lövészárokból, hogy megajándékozzák egymást és egy napig békében éljenek a háború borzalmai közepette.

hirdetés

A négyperces reklám annak fényében különösen megindító, ha tudjuk, hogy egy-egy nagyobb hadművelet során akár összesen 1 millióan is meghaltak, például a somme-i csatában vagy Verdun erődjének ostrománál. Az I. világháború volt az első olyan háború, ahol a modern tömeghadseregek kíméletlenül irtották egymást, a tábornokok pedig a terepasztalnál találták ki, hol pusztuljon el a nemzetük színe-virága.

A szembenálló csapatok viszont minden karácsonykor előjöttek a lövészárok fedezéke mögül, hogy kezet fogjanak ellenfeleikkel, apró ajándékokat adjanak egymásnak, és egy napig elfelejtsék, hogy feladatuk valójában egymás halomra lövése lenne. Ezt az egy napig tartó tűzszünetet örökíti meg a Sainsbury's reklámja, amely az I. világháború első karácsonyának 100. évfordulója alkalmából készült, és, szemben az agyonsztárolt, pingvines John Lewis-reklámmal, ennek lényegi, komoly és egyben szép mondanivalója van, ami egy fél mondatban az, hogy az osztozkodás a karácsony igazi lényege.

Egy barátom, akinek elküldtem a videót, annyit reagált, hogy "bőgök", és én is alig tudtam megállni, hogy ne morzsoljak el egy könnycseppet azon merengve, hogy mennyire értelmetlen volt ez a négy évig tartó harc, mennyi szépség veszett ki a világból miatta, és hány élet lett fölöslegesen feláldozva a világpolitika vértől iszamos oltárán. Mert természetesen a II. világháború még sokkal szörnyebb volt, még sokkal többen pusztultak el alatta, de talán pont amiatt érezhető jobban a vanitatum vanitas, és látjuk a maga szentségében az egyszeri emberéletet, mert 1914-18 között még megtörtént az, hogy átjártak egymáshoz kártyázni a lövészárokban rostokoló, életükért imádkozó katonák, és megtörtént az is, hogy a találkozó utána visszafelé ballagó német katona egy tábla angol csokoládét talált a kabátzsebében. 

(forrás: Guardian.co.uk)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Egy év alatt 60 milliárdot költöttünk macska- és kutyaeledelre, ez 160 tonna állateledelt jelent.

Egy lány táncolja végig a várost különböző férfiakkal.

A Sirius Rádió úgy promózta a Rádió1-gyel való összekapcsolódását, hogy az NMHH még napirendre sem tűzte a kérdést.

A Google viszont összhangba hozta az uniós szabályokkal a működését.

Az országspecialisták 2018-tól már Budapestről látják el tevékenységüket. Két szakembert már ki is neveztek.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés