hirdetés
hirdetés
hirdetés

Torokszorító karácsonyi reklámot csinált a Sainsbury's

Megérintő karácsonyi reklámot készített a Sainsbury szupermarketlánc a Royal British Legion közreműködésével, amely 1914 karácsonyáig repíti vissza a nézőt, amikor az angol és német csapatok a valóságban is kimásztak a lövészárokból, hogy megajándékozzák egymást és egy napig békében éljenek a háború borzalmai közepette.

hirdetés

A négyperces reklám annak fényében különösen megindító, ha tudjuk, hogy egy-egy nagyobb hadművelet során akár összesen 1 millióan is meghaltak, például a somme-i csatában vagy Verdun erődjének ostrománál. Az I. világháború volt az első olyan háború, ahol a modern tömeghadseregek kíméletlenül irtották egymást, a tábornokok pedig a terepasztalnál találták ki, hol pusztuljon el a nemzetük színe-virága.

A szembenálló csapatok viszont minden karácsonykor előjöttek a lövészárok fedezéke mögül, hogy kezet fogjanak ellenfeleikkel, apró ajándékokat adjanak egymásnak, és egy napig elfelejtsék, hogy feladatuk valójában egymás halomra lövése lenne. Ezt az egy napig tartó tűzszünetet örökíti meg a Sainsbury's reklámja, amely az I. világháború első karácsonyának 100. évfordulója alkalmából készült, és, szemben az agyonsztárolt, pingvines John Lewis-reklámmal, ennek lényegi, komoly és egyben szép mondanivalója van, ami egy fél mondatban az, hogy az osztozkodás a karácsony igazi lényege.

Egy barátom, akinek elküldtem a videót, annyit reagált, hogy "bőgök", és én is alig tudtam megállni, hogy ne morzsoljak el egy könnycseppet azon merengve, hogy mennyire értelmetlen volt ez a négy évig tartó harc, mennyi szépség veszett ki a világból miatta, és hány élet lett fölöslegesen feláldozva a világpolitika vértől iszamos oltárán. Mert természetesen a II. világháború még sokkal szörnyebb volt, még sokkal többen pusztultak el alatta, de talán pont amiatt érezhető jobban a vanitatum vanitas, és látjuk a maga szentségében az egyszeri emberéletet, mert 1914-18 között még megtörtént az, hogy átjártak egymáshoz kártyázni a lövészárokban rostokoló, életükért imádkozó katonák, és megtörtént az is, hogy a találkozó utána visszafelé ballagó német katona egy tábla angol csokoládét talált a kabátzsebében. 

(forrás: Guardian.co.uk)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyarországon is forgatott AMC-sorozatot a Content Innovation Awardson ismerték el.

Aki elvetődik a mai New Yorkba, hogy igyon egy kávét.

A Bírósági Iránytű a bíróságok munkáját mutatja be közérthetően.

Újabb csavar a fiatalok médiatargetálásában: Dukai Regina, Rubint Rella és Varga Viktor főszerkesztik a Noizz.hu oldalt.

hirdetés

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

A novemberi FinTechRadar konferencián bankok, startupok, vállalatok és állami szereplők osztják meg tapasztalataikat és mondják el véleményüket a magyar fintech legaktuálisabb kérdéseiről, és közben bemutatjuk azokat a területeket, ahol a fintechnek még nagy lehetőségei vannak.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés