hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tolvaly Ferenc

hirdetés

A később spirituális íróként reinkarnálódó Tolvaly Ferenc nagyon jó ütemben hozta létre 1997-ben a Tv2-t, amelynek első vezérigazgatója is volt. A Tv2 október 4-én kezdte meg a sugárzást, pár nappal az RTL Klub kísérleti adásának indulása előtt, így lényegében az első országos kereskedelmi tévévé vált. Tolvaly Ferenc Marosvásárhelyen nőtt föl, szüleivel 1974-ben, 17 évesen emigrált Németországba, ahol közgazdásznak, médiamenedzsernek és filmrendezőnek tanult. Gyerekkora óta ír verseket, már 21 évesen kötete jelent meg.

Tolvaly Ferenc <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Tolvaly Ferenc (Illusztráció: Kovács Lehel)
A nyolcvanas években produkciós céget alapított, amely már akkor foglalkozott az akkoriban különlegességnek számító komputeranimációval is. A rendszerváltás után Magyarországra költözött – ezt később azzal indokolta, hogy amikor a 89-es határnyitásról forgattak, megérintette a szabadság szele, és részese akart lenni a változásoknak. Reklámügynökséget alapított, amelybe betársult egy nemzetközi cég, a D'Arcy Masius Benton & Bowles (DMB&B, 2002-ben a Publicis megvásárolta és bezárta). Tolvaly nevéhez fűződik például az az emlékezetes reklám, amelyben bekenik egy tojás felét Blend-a-Med fogkrémmel, így nem puhul meg a savas vízben.

Korábbi németországi üzlettársával, Prokopp Róberttel később műsorgyártó céget hozott létre MTM néven, a piaci sikerhez hozzájárult, hogy még a nyolcvanas években olcsón le tudták kötni a keleti piacokra bizonyos műsorok licenceit, amelyek a rendszerváltás után sokat kezdtek érni: ők gyártották például a Mindent vagy semmit, a Zsákbamacskát és a Szerencsekereket. A médiatörvény által felszabadított piacon Tolvaly és Prokopp társult a svéd SBS-sel és a német Telemünchennel, és sikerrel pályáztak az egyik kereskedelmi televízió üzemeltetésére. Jellemző, hogy Tolvaly állítása szerint később azért búcsúzott el a tévétől – és adott túl tulajdonrészén –, mert a tulajdonostársak ragaszkodtak a Big Brother licenceléséhez, és azt mondja, számára az már vállalhatatlan volt. A Tv2-től egyébként sem volt idegen a kereskedelmi média szerepének magasra (sokak szerint felül-) értékelése, gondoljunk csak Pintér Dezső tévéelnöknek a köztársági elnöki beszédeket megszégyenítő újévi szónoklataira.

2002-ben, Tolvalyjal együtt távozott Pócsik Ilona kereskedelmi igazgató is, aki 1997-ben a köztévénél töltött csaknem harminc évét adta föl a Tv2-ért. (Pócsik a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának elnöke is.) Tolvaly Ferenc a több szempontból is a Paulo Coelho nyomdokain haladó El Camino – Az Út című 2005-ös könyvével robbant be, immár íróként a szélesebb köztudatba, bár már előtte is számos könyve jelent meg. Azóta ezt a hatalmas sikert hozó, spirituális-útkereső műfajt űzi, később megjelent könyvei a Tibetben a Lélek, Boszporusz felett a híd és 40 nap lélekúton címet viselik. 

Mit tanulhatunk tőle?

Hogy hogyan kell a legkülönbözőbb területeken nagyban gondolkodni, és hogyan lehet a vagyont ügyesen, de mások javára is használni.

Életét ez a kettősség jellemzi, egyszerre dörzsölt médiaszakember, reklámos, üzletember és befektető, például a Balaton-közeli Chateau Visz kastélyszálló – amelyet egyébként felesége, az ex-Epamédia-vezér Hídvéghy Melinda igazgat – tulajdonosa, és ír közben spirituális jellegű könyveket és rendez filmeket, támogatta a Művészetek Völgyét és az annak otthont adó településeket és jótékonykodik. Évekig ott volt a 100 leggazdagabb magyar listáján, mégis úgy gondolja – mint például tavaly adventkor, a Sonline beszámolója szerint a kaposvári katolikus gimnázium diákjainak mondta –, hogy „Luxusfegyencekként ülünk a fogyasztás egyelőre aranyló zárkájában.”

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Új epizódokkal jelentkezik az Aegon és az ORFK-OBB figyelemfelhívó kampánya.

Idén azokra is gondoltak, akiknek sosem volt elhalálozott gondolatuk.

A HAB Advert reklámügynökség többek közt a Covid19 világjárvány okozta elszigetelődést is látva úgy gondolta, hogy levelezésbe kezd a szakma résztvevőivel.

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés