hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tolvaly Ferenc

hirdetés

A később spirituális íróként reinkarnálódó Tolvaly Ferenc nagyon jó ütemben hozta létre 1997-ben a Tv2-t, amelynek első vezérigazgatója is volt. A Tv2 október 4-én kezdte meg a sugárzást, pár nappal az RTL Klub kísérleti adásának indulása előtt, így lényegében az első országos kereskedelmi tévévé vált. Tolvaly Ferenc Marosvásárhelyen nőtt föl, szüleivel 1974-ben, 17 évesen emigrált Németországba, ahol közgazdásznak, médiamenedzsernek és filmrendezőnek tanult. Gyerekkora óta ír verseket, már 21 évesen kötete jelent meg.

Tolvaly Ferenc <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Tolvaly Ferenc (Illusztráció: Kovács Lehel)
A nyolcvanas években produkciós céget alapított, amely már akkor foglalkozott az akkoriban különlegességnek számító komputeranimációval is. A rendszerváltás után Magyarországra költözött – ezt később azzal indokolta, hogy amikor a 89-es határnyitásról forgattak, megérintette a szabadság szele, és részese akart lenni a változásoknak. Reklámügynökséget alapított, amelybe betársult egy nemzetközi cég, a D'Arcy Masius Benton & Bowles (DMB&B, 2002-ben a Publicis megvásárolta és bezárta). Tolvaly nevéhez fűződik például az az emlékezetes reklám, amelyben bekenik egy tojás felét Blend-a-Med fogkrémmel, így nem puhul meg a savas vízben.

Korábbi németországi üzlettársával, Prokopp Róberttel később műsorgyártó céget hozott létre MTM néven, a piaci sikerhez hozzájárult, hogy még a nyolcvanas években olcsón le tudták kötni a keleti piacokra bizonyos műsorok licenceit, amelyek a rendszerváltás után sokat kezdtek érni: ők gyártották például a Mindent vagy semmit, a Zsákbamacskát és a Szerencsekereket. A médiatörvény által felszabadított piacon Tolvaly és Prokopp társult a svéd SBS-sel és a német Telemünchennel, és sikerrel pályáztak az egyik kereskedelmi televízió üzemeltetésére. Jellemző, hogy Tolvaly állítása szerint később azért búcsúzott el a tévétől – és adott túl tulajdonrészén –, mert a tulajdonostársak ragaszkodtak a Big Brother licenceléséhez, és azt mondja, számára az már vállalhatatlan volt. A Tv2-től egyébként sem volt idegen a kereskedelmi média szerepének magasra (sokak szerint felül-) értékelése, gondoljunk csak Pintér Dezső tévéelnöknek a köztársági elnöki beszédeket megszégyenítő újévi szónoklataira.

2002-ben, Tolvalyjal együtt távozott Pócsik Ilona kereskedelmi igazgató is, aki 1997-ben a köztévénél töltött csaknem harminc évét adta föl a Tv2-ért. (Pócsik a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának elnöke is.) Tolvaly Ferenc a több szempontból is a Paulo Coelho nyomdokain haladó El Camino – Az Út című 2005-ös könyvével robbant be, immár íróként a szélesebb köztudatba, bár már előtte is számos könyve jelent meg. Azóta ezt a hatalmas sikert hozó, spirituális-útkereső műfajt űzi, később megjelent könyvei a Tibetben a Lélek, Boszporusz felett a híd és 40 nap lélekúton címet viselik. 

Mit tanulhatunk tőle?

Hogy hogyan kell a legkülönbözőbb területeken nagyban gondolkodni, és hogyan lehet a vagyont ügyesen, de mások javára is használni.

Életét ez a kettősség jellemzi, egyszerre dörzsölt médiaszakember, reklámos, üzletember és befektető, például a Balaton-közeli Chateau Visz kastélyszálló – amelyet egyébként felesége, az ex-Epamédia-vezér Hídvéghy Melinda igazgat – tulajdonosa, és ír közben spirituális jellegű könyveket és rendez filmeket, támogatta a Művészetek Völgyét és az annak otthont adó településeket és jótékonykodik. Évekig ott volt a 100 leggazdagabb magyar listáján, mégis úgy gondolja – mint például tavaly adventkor, a Sonline beszámolója szerint a kaposvári katolikus gimnázium diákjainak mondta –, hogy „Luxusfegyencekként ülünk a fogyasztás egyelőre aranyló zárkájában.”

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés