hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tolódik a Filmszemle, megszűnhet az MMKA

Áprilisban rendezhetik meg a 42. Magyar Filmszemlét, mert úgy tűnik, erre talált forrást az MMKA. Azonban a közalapítvány forrásnövelését leszavazta a parlament, a jövőben könnyen elképzelhető, hogy maga a szervezet is megszűnik.

hirdetés

A hagyományos februári időpont helyett április végén rendezik meg a 2011-es, 42. Magyar Filmszemlét. A szemle megrendezéséért felelős MMKA keddi közleménye szerint a közalapítvány kuratóriuma december 1-jei ülésén „örömmel nyugtázta, hogy a Nemzeti Erőforrás Minisztériumnak (NEFMI) szándékában áll a szemle támogatása. A kuratórium a kedvező minisztériumi döntés ismeretében megerősítette a Filmszemle megrendezésére vonatkozó szándékát, de a szervezési és finanszírozási kérdések megvitatását követően úgy döntött, hogy megtartására olyan időpontban kerülhet sor, amikor mind az MMKA 2011. évi költségvetése, mind a Filmszemlén megjelenő filmek finanszírozási helyzete rendezetté válik".

Kőrösi Zoltán az MTI-nek elmondta, hogy a közalapítvány a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) miniszteri keretéből pályázott a 42. Magyar Filmszemle megrendezésére, sikerrel. „Így megvan az alapja annak, hogy április végén, május elején egy jó Filmszemlét rendezhessünk, de ehhez még nagyon sok munkát kell elvégezni, többek közt egyéb forrásokat is fel kell kutatni, és együttműködő partnereket, szponzorokat találni" – fűzte hozzá.

Az időponttal kapcsolatban az MMKA elnöke arra emlékeztetett, hogy azt a magyar filmesek külföldi fesztiválszereplései miatt a nemzetközi szemlékhez kellett igazítani, de a szombathelyi Mediawawe és a Cannes-i filmfesztivál között van egy erős hét, ami jó lehetőségnek tűnik. Megjegyezte: a körülmények miatt természetesen nem volt már mód az előzsűrizésre, ezért sem lehet már megtartani a szemlét a szokásos időpontban. „Nagyon sajnálom, hogy a körülmények alakulása miatt a hagyományos időpontban nem tudjuk megtartani a szemlét, annál is inkább, mert igen impozáns mezőny jelentkezett rá" - jegyezte meg Kőrösi.

A 2011-es Filmszemle versenyszekciójába 17, a bemutató szekcióba 13 nagyjátékfilm jelentkezett, 100 felett van a dokumentumfilmek száma, továbbá szép számú animációt és kísérleti filmeket is neveztek az alkotók" – sorolta az MMKA kuratóriumi elnöke.

Nem mindennek örülhetnek azonban a filmesek. Egy mai döntés miatt ugyanis mégiscsak igen üres maradhat a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMKA) kasszája, mert a parlament elutasította a kulturális és sajtóbizottság fideszes elnökének, L. Simon Lászlónak a módosító indítványát, amelynek értelmében 3,5 milliárd forint többletforrást kapott volna az alapítvány – írja szerdai számában a Népszava. Könnyen elképzelhető, hogy a jövőben maga az alapítvány is megszűnik.

Az MMKA idei költségvetése 5,12 milliárd forint volt, a kulturális tárca és a közalapítvány között korábban a kiszámíthatóság jegyében kötött szerződés értelmében 2011-ben 6,4 milliárd lenne a költségvetés. A parlamenti döntés után viszont az MMKA 1 milliárd 30 millió forinttal gazdálkodhat. L. Simon László a lapnak elmondta: korábban egyeztetett a módosító indítványról a miniszterelnökkel, aki „elkötelezett a magyar film ügyében, de – egyetértve a frakcióval – nem az MMKA-val képzeli el a filmszakma támogatását".

Szomjas György, a Magyar filmművész Szövetség főtitkára a helyzetet tragikusnak nevezte, véleménye szerint a filmtámogatás elvonása gyakorlatilag a teljes összeomlást jelenti mindannak, ami a szakmában történt. „Minden folytonosság megszakad, mindent elölről kell kezdeni. Ezzel bukik az Európai Unióval egyeztetett filmtörvény és támogatási rendszer, mert ezek szerint a fő elosztó szerv már nem az MMKA, ami pedig sarkalatos pontja volt a kormány és az EU közötti megállapodásnak" - mondta Szomjas György.

(forrás: MTI, Népszava)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.