hirdetés
hirdetés
hirdetés

Többen, de kevesebbet rádióztunk júniusban

Bár az MR1-Kossuth Rádió átlag napi elérése a legmagasabb a 15 évesnél idősebbek körében, a rádióhallgatottság egész más képet mutat, ha azt 15-49 évesekre leszűkítve vizsgáljuk, vagy a szűrőbe Budapestet is beállítjuk. Az Ipsos-GFK májusi és júniusi rádiós közönségmérési adatai.

hirdetés

Júniusban kicsivel többen, de hét perccel kevesebbet rádióztak a 15 évesnél idősebbek, mint az előző hónapban. Míg májusban 7,448 millióan átlagosan naponta 4 óra 22 percet, addig júniusban 7,567 millióan átlagosan 4 óra 15 percet hallgattak rádiót fejenként – ez a Magyar Rádió (MR), a Class FM, a Neo FM, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) és a Juventus Rádió közös közleményéből derül ki, amit az Ipsos-GFK közönségmérése alapján adtak ki.

Az átlag napi elérésben a 15 évnél idősebbek körében az MR1-Kossuth vezet, bár májusi eredménye nem volt olyan fölényes, mint a júniusi – az előbbi hónapban a Class FM komolyan megszorongatta a közszolgálati adót. A három leghallgatottabb rádió – MR1, Class FM és Neo FM – közül a két kereskedelmi médium hallgatottsága a nyári hónapban csökkent, míg a mért adók – a Rádió Café és a Roxy kivételével – emelkedést könyvelhettek el.


Ha a 15-49 évesek körében vizsgáljuk az átlag napi elérést, akkor a két nagy kereskedelmi adó fölénye jelentős, igaz, a két mért hónap alapján hallgatottsági csökkenés tapasztalható, míg a Kossuth esetében némi emelkedés. A kutatásban szereplők rádiók közül a június nem tett jót az MR2-Petőfinek, a Klubrádiónak és az Mr3-Bartóknak sem, és ebben a korosztályban ugyancsak nem hallgatták annyian a Roxyt, meg a Radio Cafét, mint májusban.
 

Az átlag hétköznapi reggeli idősáv felmérésének eredményeit mutató grafikonokon az MR1-Kossuth-nál látható a legszembetűnőbb változást: a 15 évesnél idősebbek körében ezt az adót hallgatják a legtöbben, ugyanakkor a 15-49-ben a Class FM és a Neo FM hallgatottságának még a felét sem éri el, és a Juventussal, valamint a Rádió 1 Network-kel van hasonló szinten.
 


Hogy szól mindez Budapesten?
A GFK-Ipsos kutatás azt is mérte, hogy az említett rádiókat mennyire hallgatják Budapesten, az adatok itt összevontan március-május és április-június hónapokra vonatkoznak. Átlag napi elérésben a 15 évnél idősebb budapestiek körében az MR1-Kossuth vezet, második a Neo FM, harmadik pedig a Juventus. Ha mindezt 15-49 évesekre szűkítjük, akkor a Neo FM az első – igaz március-májusban a Juventussal fej-fej mellett haladt – a Rádió 1 Network a második, és szinte vele együtt végzett a Class FM is.
 


Egy átlag hétköznap reggel 15+-nál az MR1 a domináns, de a Neo FM nem sokkal marad el tőle, ha pedig 15-49-ben nézzük, akkor utóbbi vezető adónak számít. Mindkét vizsgált korcsoportban az MR1-Kossuth, a Class FM, a Neo FM és a Juventus a leghallgatottabb.
 


A rádiók közös közleménye a helyi rádiós mérés térképével zárul.
 

 

A felmérés módszeréről
GFK – Ipsos, Rádió Navigátor, 2010. május
 
Adatfelvétel ideje: 2010. május 1-14., napi egyenletes almintán
Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
Minta nagysága: 11 836 fő
 
Mintaelemszámok, hibahatár:
 
15 évesek és idősebbek (május):
  • 11 836 interjú, alapsokaság: 8 515 ezer fő, hibahatár: max. +/- 0,9%
15 évesek és idősebbek Budapesten (március-május összevontan):
  • 2 032 interjú, alapsokaság: 1 491 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15-49 évesek (május):
  • 11 249 interjú, alapsokaság: 4 951 ezer fő, hibahatár: max. +/- 0,9%
15-49 évesek Budapesten (március-május összevontan):
  • 1 726 interjú, alapsokaság: 811 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,3%

 
GFK – Ipsos, Rádió Navigátor, 2010. június
 
Adatfelvétel ideje: 2010. június 1-14., napi egyenletes almintán
Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
Minta nagysága: 2 000 fő
 
Mintaelemszámok, hibahatár:
 
15 évesek és idősebbek (június):
  • 2 000 interjú, alapsokaság: 8 515 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15 évesek és idősebbek Budapesten (április-június összevontan):
  • 2 037 interjú, alapsokaság: 1 510 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15-49 évesek (június):
  • 1 370 interjú, alapsokaság: 4 932 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,7%
15-49 évesek Budapesten (április-június összevontan):
  • 1 725 interjú, alapsokaság: 814 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,4%

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés