hirdetés
hirdetés
hirdetés

Többen, de kevesebbet rádióztunk júniusban

Bár az MR1-Kossuth Rádió átlag napi elérése a legmagasabb a 15 évesnél idősebbek körében, a rádióhallgatottság egész más képet mutat, ha azt 15-49 évesekre leszűkítve vizsgáljuk, vagy a szűrőbe Budapestet is beállítjuk. Az Ipsos-GFK májusi és júniusi rádiós közönségmérési adatai.

hirdetés

Júniusban kicsivel többen, de hét perccel kevesebbet rádióztak a 15 évesnél idősebbek, mint az előző hónapban. Míg májusban 7,448 millióan átlagosan naponta 4 óra 22 percet, addig júniusban 7,567 millióan átlagosan 4 óra 15 percet hallgattak rádiót fejenként – ez a Magyar Rádió (MR), a Class FM, a Neo FM, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) és a Juventus Rádió közös közleményéből derül ki, amit az Ipsos-GFK közönségmérése alapján adtak ki.

Az átlag napi elérésben a 15 évnél idősebbek körében az MR1-Kossuth vezet, bár májusi eredménye nem volt olyan fölényes, mint a júniusi – az előbbi hónapban a Class FM komolyan megszorongatta a közszolgálati adót. A három leghallgatottabb rádió – MR1, Class FM és Neo FM – közül a két kereskedelmi médium hallgatottsága a nyári hónapban csökkent, míg a mért adók – a Rádió Café és a Roxy kivételével – emelkedést könyvelhettek el.


Ha a 15-49 évesek körében vizsgáljuk az átlag napi elérést, akkor a két nagy kereskedelmi adó fölénye jelentős, igaz, a két mért hónap alapján hallgatottsági csökkenés tapasztalható, míg a Kossuth esetében némi emelkedés. A kutatásban szereplők rádiók közül a június nem tett jót az MR2-Petőfinek, a Klubrádiónak és az Mr3-Bartóknak sem, és ebben a korosztályban ugyancsak nem hallgatták annyian a Roxyt, meg a Radio Cafét, mint májusban.
 

Az átlag hétköznapi reggeli idősáv felmérésének eredményeit mutató grafikonokon az MR1-Kossuth-nál látható a legszembetűnőbb változást: a 15 évesnél idősebbek körében ezt az adót hallgatják a legtöbben, ugyanakkor a 15-49-ben a Class FM és a Neo FM hallgatottságának még a felét sem éri el, és a Juventussal, valamint a Rádió 1 Network-kel van hasonló szinten.
 


Hogy szól mindez Budapesten?
A GFK-Ipsos kutatás azt is mérte, hogy az említett rádiókat mennyire hallgatják Budapesten, az adatok itt összevontan március-május és április-június hónapokra vonatkoznak. Átlag napi elérésben a 15 évnél idősebb budapestiek körében az MR1-Kossuth vezet, második a Neo FM, harmadik pedig a Juventus. Ha mindezt 15-49 évesekre szűkítjük, akkor a Neo FM az első – igaz március-májusban a Juventussal fej-fej mellett haladt – a Rádió 1 Network a második, és szinte vele együtt végzett a Class FM is.
 


Egy átlag hétköznap reggel 15+-nál az MR1 a domináns, de a Neo FM nem sokkal marad el tőle, ha pedig 15-49-ben nézzük, akkor utóbbi vezető adónak számít. Mindkét vizsgált korcsoportban az MR1-Kossuth, a Class FM, a Neo FM és a Juventus a leghallgatottabb.
 


A rádiók közös közleménye a helyi rádiós mérés térképével zárul.
 

 

A felmérés módszeréről
GFK – Ipsos, Rádió Navigátor, 2010. május
 
Adatfelvétel ideje: 2010. május 1-14., napi egyenletes almintán
Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
Minta nagysága: 11 836 fő
 
Mintaelemszámok, hibahatár:
 
15 évesek és idősebbek (május):
  • 11 836 interjú, alapsokaság: 8 515 ezer fő, hibahatár: max. +/- 0,9%
15 évesek és idősebbek Budapesten (március-május összevontan):
  • 2 032 interjú, alapsokaság: 1 491 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15-49 évesek (május):
  • 11 249 interjú, alapsokaság: 4 951 ezer fő, hibahatár: max. +/- 0,9%
15-49 évesek Budapesten (március-május összevontan):
  • 1 726 interjú, alapsokaság: 811 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,3%

 
GFK – Ipsos, Rádió Navigátor, 2010. június
 
Adatfelvétel ideje: 2010. június 1-14., napi egyenletes almintán
Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
Minta nagysága: 2 000 fő
 
Mintaelemszámok, hibahatár:
 
15 évesek és idősebbek (június):
  • 2 000 interjú, alapsokaság: 8 515 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15 évesek és idősebbek Budapesten (április-június összevontan):
  • 2 037 interjú, alapsokaság: 1 510 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,2%
15-49 évesek (június):
  • 1 370 interjú, alapsokaság: 4 932 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,7%
15-49 évesek Budapesten (április-június összevontan):
  • 1 725 interjú, alapsokaság: 814 ezer fő, hibahatár: max. +/- 2,4%

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés