hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több reklám lesz a köztévékben

Az Index szerint a médiatörvény tartalomszabályozással foglalkozó fejezeteiben engedélyezik a termékelhelyezést és szabályozzák, hogy mindenki láthassa a fontos meccseket. A reklámok pedig nem lehetnek túl hangosak.

hirdetés

A médiaalkotmányozás még nem állt le, a Fidesz még az idén el akar fogadtatni két új törvényt, az egyik a tartalomszabályozásról és a kiskorúak védelméről szól, a másik a piacot szabályozza majd, hogy megakadályozza a médiát uraló vállalatbirodalmak kialakulását – írja az Index, és szemezget a birtokába került hivatalos szakmai egyeztetés előtt álló munkaanyagból.

Lazul a reklámszabályozás, lesz product placement

A tervezet szerint eltűnik az egy óra alatt legfeljebb tizenkét percet engedélyező korlátozás, csupán annyi maradna, hogy a reklám „nem sértheti indokolatlanul a műsorszám egységét”. Nem lehetne megszakítani reklámmal a hírműsorokat, a vallási műsorokat és a gyereknek szóló programokat, ha a műsoridő nem haladja meg a harminc percet.

A filmeket, és a negyvenöt percnél hosszabb, egybefüggő műsorokat (kivéve a sorozatokat és a dokumentumfilmeket) negyvenöt percenként csak egyetlen reklámblokkal lehet feldarabolni, de a törvény itt is tesz még egy engedményt: ha a műsor húsz perccel hosszabb, mint egyszer vagy többször negyvenöt perc (vagyis ha legalább hatvanöt, száztíz vagy százötvenöt perc) akkor még egy reklámblokkot be lehet préselni.

A szabályozás szerint viszont a reklám átlagos hangereje nem lehet nagyobb, mint a körülötte lévő műsoroké.

A szabályozás engedélyezi a termékelhelyezéseket is, vagyis filmekben, sorozatokban, szórakoztató műsorokban feltűnhetnek konkrét termékek, már ha a megjelenés nem indokolatlanul hangsúlyos, ha nem buzdítanak közvetlen vásárlásra. A műsorszám előtt és után fel kell hívni a nézők figyelmét, hogy a programban termékelhelyezés is lesz.

A törvénytervezet a hír- és közéleti műsorokban sem retteg a márkák, logók megjelenésétől. Ha ezért a csatorna nem kér pénzt, feltűnhetnek konkrét termékek ezekben a műsorokban is, vagyis nem kell kipixelezni az autómárkákat vagy a pólón a márkajelet.

A köztévében több reklám lesz

A szabályozás minden eddiginél több reklámot engedélyez a közszolgálati médiában: az eddigi hat perc helyett óránként kilenc percet.

Emellett a törvény támogatja a nyelvtanulást is, hiszen arra kötelezi az országos tévéket, hogy főműsoridőben a filmek legalább huszonöt százalékát eredeti nyelven – magyar felirattal – is tegyék elérhetővé.

Focit mindenkinek

A törvényben az uniós irányelveknek megfelelően benne lesz a kiemelt műsorok kizárólagos közvetítési jogának szabályozása is. Ezentúl nem fordulhat elő, hogy például csak egyetlen csatornán, a Digisporton láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, és a csatorna csak szolgáltatóváltással, új kábeles-műholdas előfizetéssel nézhető az ország nagy részén. A strasbourgi jegyzőkönyvnek megfelelően a médiatanács évente meghatározhatja azoknak a kiemelt eseményeknek a körét, amelyeket nem lehet úgy sugározni, hogy azt a magyar lakosság legalább tíz százaléka ne érhesse el.

A csatornáknak ezeket a műsorokat minden műsorterjesztési módon elérhetővé kell tenniük legalább a lakosság kilencven százalékának, vagyis fel kell ajánlaniuk műsoraikat minden szolgáltatónak. Ha az árban nem sikerül megegyezniük, akkor az NMHH médiatanácsa határozatban dönthet a szerződésről, akár az árról is.

Van itt szigorú és furcsa korlátozás

A szabályozás piacfelügyeleti része azonban nemcsak az uniós irányelvekhez igazítja az elavult szabályozást, de rengeteg a hatályos médiatörvénynél szigorúbb korlátozást is tartalmaz – írja az Index.

A tervezet például határozottan tiltja, hogy a tematikus adókon kívül bármely tévécsatorna üzemeltetői újabb adókat indíthassanak, ezzel az RTL Klub és a Tv2 terjeszkedését is megakadályoznák, de ha Magyarországra lenne bejelentve, a Viasat3 sem kínálhatná a szolgáltatóknak testvércsatornáját, a Tv6-ot.

A tervezet egyik legfurcsább rendelkezése korlátozza a teljes lakosság körében 35 százaléknál nagyobb nézettséget elérő csatornákat, illetve egy kézben lévő csatornacsaládokat. Az ilyen, jelentős piaci súllyal rendelkező cégeknek nemcsak megtiltja újabb adók vásárlását, de csak fél évet hagy nekik arra, hogy csatornák eladásával 35 százalék alá csökkentsék adóik együttes nézettségét. Ha erre nem hajlandók, kötelesek műsorstruktúrájuk átalakításával csökkenteni a nézettségüket.

(forrás: Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

hirdetés
hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!