hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több a nemzetközi konferencia

Bővült a Magyarországon megrendezett nemzetközi konferenciák száma az első félévben. Budapest után Gödöllő volt a legnépszerűbb helyszín. 

hirdetés

Az év első felében összesen 212 nemzetközi konferenciát szerveztek Magyarországon, amelyen közel 57 ezer fő vett részt. Mindkét adat több mint 30 százalékkal magasabb mint az egy évvel korábbi időszakban - derül ki a Magyar Turizmus (MT) Magyar Kongresszusi Igazgatósága (MKI) statisztikájából, amit a hazai hivatásturisztikai piac alakulásáról készítettek. 

Az év első hat hónapjában országszerte összesen 803 napnyi nemzetközi konferencia zajlott, résztvevőinek száma átlagosan meghaladta a 267 főt, átlagos időtartamuk pedig 3,8 nap volt.

A hazánkban lebonyolított nemzetközi konferenciák többsége (52,8 százalék) két vagy három napig tartott, de jelentős százalékkal bírt a 4-5 napos (25,9 százalék) rendezvények száma is. A 6-7 napos rendezvények aránya 8,5 százalék volt, míg 7 napnál hosszabb rendezvényre 14 alkalommal került sor az elmúlt félév során.

Budapest a favorit

A korábbi évek tendenciáját követve az év első félévében is Budapesten rendezték meg a legtöbb nemzetközi konferenciát (72,6 százalék). A fővárost Gödöllő (7,5 százalék) követi, melyben igen jelentős szerepet játszik Magyarország első féléves EU-elnöksége. Gödöllő után holtversenyben Szeged (2,8 százalék) Pécs (2,8 százalék) és Debrecen (2,8 százalék) következik a rangsorban, valamint további konferenciavárosok között szerepel még Sárvár, Sopron, Eger, Esztergom és Balaton-parti települések is.

Bár továbbra is a szállodákban megrendezett konferenciák száma a legmagasabb (150 db) – megőrizve ezzel vezető pozíciójukat – a fennmaradó rendezvények 10,8 százalékát már kongresszusi központokban, míg 6,6 százalékát egyetemeken és tudományos intézetekben tartották a január-júniusi időszakban.

A nemzetközi rendezvényeken átlagosan 14 ország képviseltette magát. A korábbi évekhez hasonlóan a magyarokon kívül továbbra is Németországból (76,4 százalék), Nagy-Britanniából (69,3 százalék) és Franciaországból (54,7 százalék) érkeztek a konferenciákra. 

Kik voltak a megrendelők?

A Magyarországon zajlott nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a vizsgált időszakban a megrendelők legalább fele magyar volt, ami 8,6 százalékkal magasabb eredmény 2010 hasonló időszakához viszonyítva. A külföldi nemzetek közül a belga, az amerikai, a svájci és holland megrendelők aránya mutat lényeges növekedést az előző félévhez képest.

A nemzetközi konferenciák megrendelői között legnagyobb százalékban külföldi cégeket (15,6 százalék) találunk, a külföldi szervezőirodák (13,6 százalék), a magyar vállalatok (13,2 százalék) és az európai szövetségek (13,2 százalék) aránya pedig szinte teljesen megegyezik egymással. Ezen kívül 17,9 százalékban érkeztek még megrendelések különböző alapítványoktól, egyesületektől, oktatási és költségvetési intézményektől is.

A nemzetközi konferenciák típusát tekintve a gazdasági (25,9 százalék) és az orvosi (25,0 százalék) témájú konferenciák száma volt a legmagasabb, illetve jelentős százalékot képviselnek a tudományos (13,7 százalék), az informatikai (10,4 százalék) és a jogi (6,6 százalék) témakörök is.

A statisztikát az MKI a partnerei által rendelkezésre bocsátott adatok alapján készítette. További információkat itt talál. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A biztosító és a Csodalámpa Alapítvány közös kampányát a Positive készítette.

Az RTL Klub Pacsi! című műsorának stábjával közösen készített ebben a témában videót.

Tóth Barnabás egyszer már nagy közönségsikert aratott az Újratervezéssel, új alkotása a legjobb kilencbe került az Oscar-versenyben.

Európai és belföldi kommunikációs feladatokat kell ebből ellátniuk.

A Central Médiacsoportot váltják.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

hirdetés
hirdetés