hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több a nemzetközi konferencia

Bővült a Magyarországon megrendezett nemzetközi konferenciák száma az első félévben. Budapest után Gödöllő volt a legnépszerűbb helyszín. 

hirdetés

Az év első felében összesen 212 nemzetközi konferenciát szerveztek Magyarországon, amelyen közel 57 ezer fő vett részt. Mindkét adat több mint 30 százalékkal magasabb mint az egy évvel korábbi időszakban - derül ki a Magyar Turizmus (MT) Magyar Kongresszusi Igazgatósága (MKI) statisztikájából, amit a hazai hivatásturisztikai piac alakulásáról készítettek. 

Az év első hat hónapjában országszerte összesen 803 napnyi nemzetközi konferencia zajlott, résztvevőinek száma átlagosan meghaladta a 267 főt, átlagos időtartamuk pedig 3,8 nap volt.

A hazánkban lebonyolított nemzetközi konferenciák többsége (52,8 százalék) két vagy három napig tartott, de jelentős százalékkal bírt a 4-5 napos (25,9 százalék) rendezvények száma is. A 6-7 napos rendezvények aránya 8,5 százalék volt, míg 7 napnál hosszabb rendezvényre 14 alkalommal került sor az elmúlt félév során.

Budapest a favorit

A korábbi évek tendenciáját követve az év első félévében is Budapesten rendezték meg a legtöbb nemzetközi konferenciát (72,6 százalék). A fővárost Gödöllő (7,5 százalék) követi, melyben igen jelentős szerepet játszik Magyarország első féléves EU-elnöksége. Gödöllő után holtversenyben Szeged (2,8 százalék) Pécs (2,8 százalék) és Debrecen (2,8 százalék) következik a rangsorban, valamint további konferenciavárosok között szerepel még Sárvár, Sopron, Eger, Esztergom és Balaton-parti települések is.

Bár továbbra is a szállodákban megrendezett konferenciák száma a legmagasabb (150 db) – megőrizve ezzel vezető pozíciójukat – a fennmaradó rendezvények 10,8 százalékát már kongresszusi központokban, míg 6,6 százalékát egyetemeken és tudományos intézetekben tartották a január-júniusi időszakban.

A nemzetközi rendezvényeken átlagosan 14 ország képviseltette magát. A korábbi évekhez hasonlóan a magyarokon kívül továbbra is Németországból (76,4 százalék), Nagy-Britanniából (69,3 százalék) és Franciaországból (54,7 százalék) érkeztek a konferenciákra. 

Kik voltak a megrendelők?

A Magyarországon zajlott nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a vizsgált időszakban a megrendelők legalább fele magyar volt, ami 8,6 százalékkal magasabb eredmény 2010 hasonló időszakához viszonyítva. A külföldi nemzetek közül a belga, az amerikai, a svájci és holland megrendelők aránya mutat lényeges növekedést az előző félévhez képest.

A nemzetközi konferenciák megrendelői között legnagyobb százalékban külföldi cégeket (15,6 százalék) találunk, a külföldi szervezőirodák (13,6 százalék), a magyar vállalatok (13,2 százalék) és az európai szövetségek (13,2 százalék) aránya pedig szinte teljesen megegyezik egymással. Ezen kívül 17,9 százalékban érkeztek még megrendelések különböző alapítványoktól, egyesületektől, oktatási és költségvetési intézményektől is.

A nemzetközi konferenciák típusát tekintve a gazdasági (25,9 százalék) és az orvosi (25,0 százalék) témájú konferenciák száma volt a legmagasabb, illetve jelentős százalékot képviselnek a tudományos (13,7 százalék), az informatikai (10,4 százalék) és a jogi (6,6 százalék) témakörök is.

A statisztikát az MKI a partnerei által rendelkezésre bocsátott adatok alapján készítette. További információkat itt talál. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

A régi játékok rajongóinak óriási csemege a könyv.

A Veszprém-Balaton Filmpiknik direkt a koranyári időszakban csábítaná a filmrajongókat.

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Alekoszékat nem megfelelő korhatárba sorolta a csatorna.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés