hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több a nemzetközi konferencia

Bővült a Magyarországon megrendezett nemzetközi konferenciák száma az első félévben. Budapest után Gödöllő volt a legnépszerűbb helyszín. 

hirdetés

Az év első felében összesen 212 nemzetközi konferenciát szerveztek Magyarországon, amelyen közel 57 ezer fő vett részt. Mindkét adat több mint 30 százalékkal magasabb mint az egy évvel korábbi időszakban - derül ki a Magyar Turizmus (MT) Magyar Kongresszusi Igazgatósága (MKI) statisztikájából, amit a hazai hivatásturisztikai piac alakulásáról készítettek. 

Az év első hat hónapjában országszerte összesen 803 napnyi nemzetközi konferencia zajlott, résztvevőinek száma átlagosan meghaladta a 267 főt, átlagos időtartamuk pedig 3,8 nap volt.

A hazánkban lebonyolított nemzetközi konferenciák többsége (52,8 százalék) két vagy három napig tartott, de jelentős százalékkal bírt a 4-5 napos (25,9 százalék) rendezvények száma is. A 6-7 napos rendezvények aránya 8,5 százalék volt, míg 7 napnál hosszabb rendezvényre 14 alkalommal került sor az elmúlt félév során.

Budapest a favorit

A korábbi évek tendenciáját követve az év első félévében is Budapesten rendezték meg a legtöbb nemzetközi konferenciát (72,6 százalék). A fővárost Gödöllő (7,5 százalék) követi, melyben igen jelentős szerepet játszik Magyarország első féléves EU-elnöksége. Gödöllő után holtversenyben Szeged (2,8 százalék) Pécs (2,8 százalék) és Debrecen (2,8 százalék) következik a rangsorban, valamint további konferenciavárosok között szerepel még Sárvár, Sopron, Eger, Esztergom és Balaton-parti települések is.

Bár továbbra is a szállodákban megrendezett konferenciák száma a legmagasabb (150 db) – megőrizve ezzel vezető pozíciójukat – a fennmaradó rendezvények 10,8 százalékát már kongresszusi központokban, míg 6,6 százalékát egyetemeken és tudományos intézetekben tartották a január-júniusi időszakban.

A nemzetközi rendezvényeken átlagosan 14 ország képviseltette magát. A korábbi évekhez hasonlóan a magyarokon kívül továbbra is Németországból (76,4 százalék), Nagy-Britanniából (69,3 százalék) és Franciaországból (54,7 százalék) érkeztek a konferenciákra. 

Kik voltak a megrendelők?

A Magyarországon zajlott nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a vizsgált időszakban a megrendelők legalább fele magyar volt, ami 8,6 százalékkal magasabb eredmény 2010 hasonló időszakához viszonyítva. A külföldi nemzetek közül a belga, az amerikai, a svájci és holland megrendelők aránya mutat lényeges növekedést az előző félévhez képest.

A nemzetközi konferenciák megrendelői között legnagyobb százalékban külföldi cégeket (15,6 százalék) találunk, a külföldi szervezőirodák (13,6 százalék), a magyar vállalatok (13,2 százalék) és az európai szövetségek (13,2 százalék) aránya pedig szinte teljesen megegyezik egymással. Ezen kívül 17,9 százalékban érkeztek még megrendelések különböző alapítványoktól, egyesületektől, oktatási és költségvetési intézményektől is.

A nemzetközi konferenciák típusát tekintve a gazdasági (25,9 százalék) és az orvosi (25,0 százalék) témájú konferenciák száma volt a legmagasabb, illetve jelentős százalékot képviselnek a tudományos (13,7 százalék), az informatikai (10,4 százalék) és a jogi (6,6 százalék) témakörök is.

A statisztikát az MKI a partnerei által rendelkezésre bocsátott adatok alapján készítette. További információkat itt talál. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés