hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több mint négymillióan nézték a vébédöntőt

Minden második magyar tévénéző a labdarúgó-világbajnokság döntőjét választotta vasárnap este. Több mint kétmillióan nézték végig, összesen négymillióan kapcsolódtak be a közvetítésbe.
hirdetés

A vasárnap este televíziót nézők 51,3 százaléka követte végig figyelemmel a 19. Labdarúgó-világbajnokság döntő mérkőzését, továbbá 4 millió 78 ezren kapcsolódtak be hosszabb-rövidebb időre a döntő közvetítésébe és a stúdióműsorba.

Magyarország 4 évnél idősebb népességének 24,4 százaléka, vagyis 2 millió 246 ezer fő nézte az M1-et a fél kilenckor kezdődött viadal idején. A 18-49 éveseknek a 23,3 százaléka, a tévé előtt ülő fiataloknak pedig pontosan a fele a mindent eldöntő meccset választotta. Kiemelkedően magas volt a műsor közönségaránya a férfiak körében, átlagosan 59,4 százalék, de az esemény a tévéző nők figyelmét is lekötötte, 44 százalékuk csatlakozott a szurkolók táborához.

A televízió közleménye szerint soha annyian nem nézték eddig a köztévé internetes oldalait, mint a focivébé egy hónapja alatt: összesen 1,5 millióan kattintottak az MTV Online valamelyik cikkére, képére vagy videójára. A világbajnokság alatt közel megduplázódott az MTV Online napi összes látogatószáma: a tavaszi időszakban 90-100 ezer volt, most csaknem elérte a 180 ezret.

Rekordot döntött az internetes élő adás nézettsége is. Volt olyan nap, amikor 100 ezernél is több felhasználó követte élőben a Magyar Televízió közvetítéseit a weben. Egy-egy élő mérkőzésbe 20-25 ezer látogató kapcsolódott be a Telesport.hu-n. A legnagyobb, azonos időpillanatban kiszolgált nézőszám közel 20 ezer volt az MTV és az Index együttműködésének köszönhetően. A párhuzamos meccseknél ez a szám még följebb emelkedett, és meghaladta a legutóbbi Európa-bajnokság eredményeit.

Népszerűek voltak az ebéd utáni meccsek, amelyek jelentősen megterhelték a kiszolgáló szervereket. Legtöbben a fővárosból követték a foci vébét a Telesport.hu-n, a vidéki nagyvárosok jórészét pedig megelőzte Törökbálint és Budaörs, valószínűleg a jelentős kereskedelmi-intézményi háttér miatt. Mindez arra enged következtetni, hogy sokan a munkahelyükön nézték a dél-afrikai webes közvetítéseket.

Érdekesség, hogy az idei világbajnokságon a döntőbe jutásért vívott elődöntők több nézőt szögeztek a képernyő elé, mint a bronzmérkőzés, amelyet  1 millió 558 ezer otthon tévéző magyar követett végig. A vébé döntője egyértelműen az év egyik legnépszerűbb tévéműsora: az összecsapás legnézettebb percében (22:19) 2 millió 608 ezren követték az adást, a legnagyobb közönségarányú percben (23:01) pedig a tévénézők több mint kétharmada, 67,4 százalék választotta az MTV közvetítését.

A 19. Labdarúgó Világbajnokság legnézettebb mérkőzései
Mérkőzés Dátum Nézettség (AMR, 4+)
Hollandia-Spanyolország döntő 2010. július 11. 2 millió 246 ezer fő
Németország-Spanyolország elődöntő 2010. július 07. 1 millió 904 ezer fő
Uruguay-Hollandia elődöntő 2010. július 06. 1 millió 642 ezer fő
Németország-Uruguay bronzmérkőzés 2010. július 10. 1 millió 558 ezer fő

A nyilvános helyeken szurkolókról jövő hétre készül el a kutatás.

A cikkben szereplő televíziós nézettségi adatok forrása az AGB Nielsen.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.