hirdetés
hirdetés
hirdetés

Többmilliárdos adósságot is pakoltak a fideszes médiaalapítványba

Így az alapítvány felett a Mészáros Lőrinc társtulajdonában álló MKB és a B3 Takarék Szövetkezet rendelkezik, írja a 24.hu.

hirdetés

Arról, hogy mostantól a nemrég alapított és Liszkay Gábor által felügyelt Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány őrködik szinte minden kormánybarát tévé, rádió és lap felett, illetve hogy a fideszes médiaközpontosítás eszközeként használt alapítványhoz kerül a magyar printpiac reklámbevételének több mint fele, múlt héten írtunk ebben és ebben a cikkben.

Most azoban újabb részletek derülnek ki a központosítás pénzügyi hátteréről a 24.hu cikkéből. Többek között az, hogy az alapítványba nem csupán vagyont, hanem adósságot is pakoltak: több milliárdnyit hitelek formájában, így pedig képbe kerültnek az azokat kibocsátó bankok. A lap becslése szerint 30 milliárd forint feletti kötelezettségállományról volt szó a múlt év végén kimutatott adósságok alapján.

"A hitelbiztosítéki nyilvántartásból olyasmi rajzolódik ki, hogy a bankok mindenre rátették a kezüket, nemcsak az ingó és ingatlanvagyonra, hanem alkalmanként a jövőbeni bevételekre és a létrehozandó domain nevekre is zálogjogot jegyeztek be. A nyilvántartásban sűrűn előfordul az MKB neve, például a legnagyobb falatnak számító, egykor a Népszabadságot is kiadó Mediaworks Hungary Zrt.-nél, a 3 vidéki lapot kiadó Lapcomot korábban megszerző Andy Vajna cégénél, az Avalue Befektetési Kft.-nél vagy az ugyancsak vidéki portfóliót bekebelezett Heinrich Pecina nevével fémjelzett Inform Média Kft.-nél. Kivételnek számít az Echo TV, amelynél 889 millió forint és járulékai erejéig a B3 Takarék Szövetkezetet tüntették fel a jelzálogjog bejegyzésben. Bár ez sem esik távol a Mészáros-birodalomtól" - írják. Az utolsó mondatban a lap arra utal, hogy az MKB nagy részben Mészáros Lőrinc tulajdonában áll.

A 24.hu arról is ír, hogy a jövőben az alapítványé minden jog (az alapító okirat szerint "az Alapító és a csatlakozó az Alapítvány részére juttatott vagyont nem vonhatja el és nem követelheti vissza"), és mint a cégek tulajdonosa magához vonja a nyereséget a jövőben, azt azonban nem fizetheti ki az alapítónak. Erre más lehetőségeket ad az okirat szerint az alapítvány ösztöndíjak, támogatások, egyéni kérelmek és alkalmazható munkatársak formájában.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A márka eddig nem volt jelen a közösségi médiában.

A Nielsen számításai szerint csak 2 saját gyártású Netflix-széria van a top tízben. Ráadásul lehet, hogy hamarosan mindkét klasszikust elveszíti a Netflix.

Az előadó az ügynökségeknek is üzent egy friss interjúban.

Simon Balázs rendezése mellett a Freakin' Disco és a FAQ Színház klipje is esélyes a díjra.

A rendezvényügynökség célja, hogy ezzel bekerüljenek az európai vérkeringésbe.

hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Díjátadó: május 16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés