hirdetés
hirdetés
hirdetés

Többmilliárdos adósságot is pakoltak a fideszes médiaalapítványba

Így az alapítvány felett a Mészáros Lőrinc társtulajdonában álló MKB és a B3 Takarék Szövetkezet rendelkezik, írja a 24.hu.

hirdetés

Arról, hogy mostantól a nemrég alapított és Liszkay Gábor által felügyelt Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány őrködik szinte minden kormánybarát tévé, rádió és lap felett, illetve hogy a fideszes médiaközpontosítás eszközeként használt alapítványhoz kerül a magyar printpiac reklámbevételének több mint fele, múlt héten írtunk ebben és ebben a cikkben.

Most azoban újabb részletek derülnek ki a központosítás pénzügyi hátteréről a 24.hu cikkéből. Többek között az, hogy az alapítványba nem csupán vagyont, hanem adósságot is pakoltak: több milliárdnyit hitelek formájában, így pedig képbe kerültnek az azokat kibocsátó bankok. A lap becslése szerint 30 milliárd forint feletti kötelezettségállományról volt szó a múlt év végén kimutatott adósságok alapján.

"A hitelbiztosítéki nyilvántartásból olyasmi rajzolódik ki, hogy a bankok mindenre rátették a kezüket, nemcsak az ingó és ingatlanvagyonra, hanem alkalmanként a jövőbeni bevételekre és a létrehozandó domain nevekre is zálogjogot jegyeztek be. A nyilvántartásban sűrűn előfordul az MKB neve, például a legnagyobb falatnak számító, egykor a Népszabadságot is kiadó Mediaworks Hungary Zrt.-nél, a 3 vidéki lapot kiadó Lapcomot korábban megszerző Andy Vajna cégénél, az Avalue Befektetési Kft.-nél vagy az ugyancsak vidéki portfóliót bekebelezett Heinrich Pecina nevével fémjelzett Inform Média Kft.-nél. Kivételnek számít az Echo TV, amelynél 889 millió forint és járulékai erejéig a B3 Takarék Szövetkezetet tüntették fel a jelzálogjog bejegyzésben. Bár ez sem esik távol a Mészáros-birodalomtól" - írják. Az utolsó mondatban a lap arra utal, hogy az MKB nagy részben Mészáros Lőrinc tulajdonában áll.

A 24.hu arról is ír, hogy a jövőben az alapítványé minden jog (az alapító okirat szerint "az Alapító és a csatlakozó az Alapítvány részére juttatott vagyont nem vonhatja el és nem követelheti vissza"), és mint a cégek tulajdonosa magához vonja a nyereséget a jövőben, azt azonban nem fizetheti ki az alapítónak. Erre más lehetőségeket ad az okirat szerint az alapítvány ösztöndíjak, támogatások, egyéni kérelmek és alkalmazható munkatársak formájában.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A márkának szüksége volt egy kis megújulásra, érezték. Az ügynökség sportmárkával "fűszerezte" volna portfolióját.

A MyAd Marketing helyezett ki Budapest-szerte citylightokat.

Február 22-től semmilyen, egészséggel kapcsolatos állítás nem tehető a csomagoláson és a reklámban.

Egy 2011-es egyezmény többszöri megsértésével vádolja őket az amerikai kereskedelmi bizottság.

Most videosorozat fut, tavasszal pedig komolyabb kampányt is terveznek.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés