hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több az internet, mint a vezetékes telefon

Több háztartásnak van internet-hozzáférése, mint vezetékes telefonja, igaz, az otthon netező háztartások 8,5 százalékában továbbra is modemes internet van – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából.
hirdetés

Minden második magyar háztartás rendelkezik internet-hozzáféréssel, míg minden további tizedik fél éven belül tervezi annak bevezetését – állapítja meg a magyar háztartások internethasználati szokásait vizsgáló kutatásában a KutatóCentrum és a MASMI.

Az egyértelmű válaszadók szerint a leggyakoribb a kábeles elérés, az otthoni internetkapcsolattal rendelkezők 43 százaléka csatlakozik így a világhálóra. Ezt követi az ADSL-kapcsolat 34 százalékkal. A netezők 8,5 százalékánál továbbra is betárcsázós, modemes internetet van, míg 6,9 százalék mobiltelefonon keresztül internetezik.

Legnagyobb arányban az alacsony iskolai végzettségű netezőknél található betárcsázós kapcsolat, az otthoni internet-hozzáférés aránya pedig az alacsonyabb egy főre eső jövedelemből gazdálkodó, kistelepülésen élő háztartásokban a legkisebb.

Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletágvezetője szerint a kistelepüléseken az internet még jellemzően nem vált a mindennapi élet részévé, nem szükséges a napi munkához, így ott még a kultúrája sem alakult ki olyan mértékben, mint a nagyobb városokban. A vásárlóerővel rendelkező lakosság körében azonban az internetelérés meghaladja a 75 százalékot – tette hozzá a szakember. 

A kutatás arra is fényt derített, hogy ma már több háztartás rendelkezik internet-hozzáféréssel, mint vezetékes telefonnal: a magyar háztartások csupán 48 százalékánál van bekötve a vezetékes telefon. A mobil-penetráció ugyanakkor kiemelkedően magas, a magyar háztartások 93 százaléka legalább egy mobillal rendelkezik.

A felmérés tavaly decemberben egy 1 031 fős, kor (18-64 évesek), nem, iskolai végzettség és földrajzi jellemzők szerinti reprezentatív lakossági mintán készült.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Karlendítéssel vonul be Szlovéniába, szélsőjobbos politikusok dörgölőznek hozzá.

A legmotiválóbb ökotudatos híresség Döbrösi Laura lett.

Évekig kérlelték a Breaking Bad színészét, hogy gyártsa le a sorozatban megismert sört. A Sony egy kisüzemmel közösen végül nyáron piacra dobja a régóta várt italt.

Egy ismeretlen hátterű máltai offshorecég szerzett tulajdonrészt a tévétársaságnál néhány nappal Andy Vajna halála után.

Tehetünk különbséget a színek között, de csak a ruhák esetében - üzeni a kampány.

hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én! A rendezvény betelt!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés