hirdetés
hirdetés
hirdetés

Exkluzív tudósítás Cannes-ból

TNO - kreatívmunka, nemzetközi háttér nélkül

Kreatív, gyors, és nagyon laza - ilyen lehet egy független ügynökségi kreatív, ha tehetséges, derült ki a The Network One (TNO) független ügynökségeket tömörítő hálózat által vezetett szemináriumon. A TNO szekciója olyan ügynökségeket hívott meg, amelyek képesek világszínvonalú munkákat létrehozni nemzetközi háttér nélkül.
hirdetés
Nagy igazságot fogalmazott meg Julian Boulding, a TNO alapítója: „Az egészséges kreatív szakmához folyamatosan megújuló ügynökségi kör kell”. Mindez a magyar kreatívszakmára csak kicsit igaz, vagyis a multinacionális ügynökségeknél dolgozók közül kevesen mernek hátat fordítani a havi fixnek, és lépnek a függetlenedés útjára. Pedig pozitív példa van bőven. A TNO szekciója olyan ügynökségeket hívott meg, amelyek képesek világszínvonalú munkákat létrehozni nemzetközi háttér nélkül.

A The Barbarian Group technológiai alapokról indult, és a gyökereit manapság sem veszítette el. A tavaly még 20 fős,  idén 40-dik munkatársat felvevő ügynökség webmarketing tanácsadónak pozícionálta magát.

A szemináriumon három munkát mutattak be: a Burger Kingnek készített Subservient Chicken kampányt, amelyben egy csirkének öltözött embert kérhet tetszőleges mozgásra az oldalra látogató. Szintén internet alapú a Milwaukee's Best sörmárkának készített Beer Cannon című kampány, ami szintén egy online játék. Itt sörösdobozokkal lehet szétlőni különböző dolgokat. „Egyszerűen tudjuk, hogy a férfiak szeretik nézni, ahogy szétrobban valami” - fogalmazta meg az alapötlet lényegét Bruce Winterton, a The Barbarian Group elnöke. Legfrissebb korszakalkotó ötletük egy interaktív billboard, amelyet a Wired Nextfest kiállításon mutattak be.

Az orosz IQ Marketing nevű ügynökségnek nincs semmi köze a Magyarországon azonos néven működött ügynökséghez, már csak azért sem, mert a mi IQ Marketingünk megszűnt, az orosz pedig szárnyal, jelenleg az egyetlen orosz reklámügynökség, amely valaha Cannes-ból Arany Oroszlánnal távozott.

Az alapító Natalia Stapanuk (a vele készült interjúnkat június 19-én közöljük) egy rövidfilmben mutatta be az orosz reklámpiac sajátosságait. A filmből kiderült, mennyire speciálisan értelmezik a politikusok a szólásszabadságot, és az is, mennyit tehet a lazulásért egy ügynökség. „Egy hálózati ügynökség nem merne nyílt politikai állásfoglalásokat tenni”- mondta Natalia Stapanuk.

A bevállalós imázs kifizetődő, az IQ Marketing ügyfelei között tudhatja például a Danone-t is, amely cégnek tavaly víruskampányt készítettek. Ez annyira sikeres lett, hogy idén az ír és a magyar piacon is az IQ Marketing ötletén alapuló reklámok futnak majd. „A függetlenség előnye többek között az is, hogy annak segíthetünk, akinek akarunk” - fogalmazott Natalia Stapanuk. Arra utalt, hogy az IQ marketing kezdeményezte például a beslani túszdráma után, hogy a helyi gyerekek házak tucatjaira festettek képeket - ezzel adva vidámságot a tragédia után a városnak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés