hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tízparancsolat az inspirációhoz

A Kreatív magazin a Kultúrterror testvéreként új sorozatot indított el. Minden hónapban más kommunikációs szakembernek tesszük fel a kérdést, hogy mi hatott rá az elmúlt időszakban leginkább, milyen élmények inspirálták és inspirálják a napi munkáját. Az Inspirátor első részében Bitter Brunó, a Next Wave Europe alapítója tíz pontba – vagyis ahogy ő fogalmazott: tízparancsolatba – foglalta a javaslatait a folyamatos inspirációhoz, és megosztotta ezzel együtt legutóbbi élményeit.

hirdetés

1. Utazzunk!

Szakítsuk ki magunkat a napi rutinból, akasszuk meg a monotóniát: utazzunk sokat és gyakran! Mindegy, hova, minden utazás kilépés a megszokottból. Ami legutóbb inspirált: az amszterdami Eye Film Institute Netherlands és az új „fürdőkád”, a Stedelijk Museum.

Stedelijk Museum
Stedelijk Museum

2. Offline shabat!

Amszterdamban és Berlinben vannak klubok, ahol a legújabb szolgáltatások között van, hogy a ruhatár mellett leadhatjuk az összes kütyünket is. Ha digitális szökőár az életünk, és a permanens hírfolyamtól már a scrollitis tünetei is mutatkoznak, akkor óriási szívességet teszünk magunknak, ha beiktatunk heti egy offline szombatot. A digitális adásszünetünkben meglepően sok inspirációhoz juthatunk valódi, 3D-s tapasztalatok útján.

3. Tanuljunk meg programozni:

Ha visszatértünk az offline shabatunkból, tanuljunk meg programozni. „Programozz vagy beprogramoznak!”, figyelmeztet Douglas Rushkoff, azaz vagy szoftvert írunk, vagy mi magunk válunk szoftverré. Ne legyünk passzív alanyai a digitális világnak, tanuljunk meg programozni – áttételesen és konkrétan is. Számomra a saját ügynökségem mindennapi vezetése a programozás.

Rushkoff térképe a média hatalmának változásáról a történelem során.
Rushkoff térképe a média hatalmának változásáról a történelem során.


4. Írjunk listákat!

Legyen minden nap január elseje! Mindegy, hogy kockás füzetbe, papírszalvétákra, retinás iPadbe vagy Moleskine noteszba, de írjunk gyakran listákat ötleteinkről, álmainkról és terveinkről, mert tényleg igaz, hogy csak a képzeletünk szabhat határt a lehetőségeinknek. Én napi átlag 2-3 listát írok, amelyek eltűnnek aztán, mint a mandalák.



5. Gyűjtsünk dolgokat!

Gyönyörű megszállottság a gyűjtőszenvedély. Legyen szó hűtőmágnesekről, 80-as évekbeli diszkókitűzőkről, Hahota füzetekről vagy csehszlovák gombfocijátékosokról, gyűjteményünk tárgyai a múltunkat is dokumentálják, így az időt strukturálják, akárcsak az ünnepek. A bakelitlemezeimet én akkor is gyűjtöttem, amikor éppen (évekig) nem is volt lemezjátszóm.

6. Végezzünk kutatásokat!

Megismerni, felismerni, rádöbbenni mindig inspiráló. Nézzünk körbe, legyünk kíváncsiak, vegyük észre, mi van a villa hegyén! Kutatásainkat kezdhetjük a saját környezetünkben: kutassuk ki a házunk társadalomtörténetét vagy készítsünk „oral history” interjút idős emberekkel.

Bitter Brunó
Bitter Brunó

7. Legyünk önkéntesek!

Az utazáshoz hasonlóan itt is a saját világunkból való elszakadás a lényeg: ha önkéntesként másokat segítünk, egy teljesen friss, új koordinátarendszert kaphatunk az életünkhöz. Én itt önkénteskednék: MOME Lenkeprojekt.

8. Legyünk gyerekekkel!

Lehet saját vagy „kölcsön”, de a gyerekek a legjobb legális tudatmódosítók, legyünk velük sokat! Gyerekszemmel tele van a világ meglepetéssel, humorral és felfedeznivalóval. Gyerekszájjal pedig minden sokkal viccesebbnek és boldogabbnak hangzik.
Nem véletlen, hogy Európa legkreatívabb városa, Berlin egyben a leggyerekbarátabb hely is. Nincs is jobb, mint egy berlini játszótéren újra fefedezni a világot!

9. Olvassunk könyveket!

Ha nem tudunk fizikailag elutazni, utazzunk el lelkileg és szellemileg: olvassunk könyveket! Inspiráció extra: adjunk ki mi könyvet, egyedül vagy barátokkal kalákában! Az elmúlt évek egyik leginspirálóbb élménye volt, amikor kiadtuk Eszter barátunknak a Fűszer és Lélek gasztroblogkönyvet.

10. The Dude!

Vannak napok, amikor kifog rajtunk az élet, vagy ahogy a minnesotai cowboy mondja minden idők leginspirálóbb filmjében, a Coen-tesók Nagy Lebowskijában: „Van, hogy megeszed a medvét… És néha… hát… a medve esz meg téged.” Ilyenkor keverjünk magunknak egy fehér oroszt, dőljünk hátra, és tanuljunk a Dude-tól. Fuck it, let’s go bowling!

 

A cikk magazinban megjelent verzióját itt találja pdf-ben.

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés