hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tévés vetélkedő

Országos televíziócsatornák új műsorai

A három országos televíziós csatorna egyaránt új programokkal, de eltérő stratégiával vágott neki a tavaszi szezonnak. Az alábbiakban az új műsorok közül elemzünk néhányat, objektív mutatók és szubjektív szempontok alapján.
hirdetés

A három országos televíziós csatorna egyaránt új programokkal, de eltérő stratégiával vágott neki a tavaszi szezonnak. Az alábbiakban az új műsorok közül elemzünk néhányat, objektív mutatók és szubjektív szempontok alapján.

Micukó

Műsorvezető: Stahl judit

Gyártó: Flashback
Csatorna: tv2
Időpont: szerda 21.00–21.30
Producer: Mentes Endre

A tv2 régi és hosszú távon a márkaépítés szempontjából igencsak veszélyes honi televíziós hagyományt folytat, amikor sztárjait hozzájuk nem illő szerepbe helyezi. Igaz ez annak ellenére, hogy Stahl Judit Micukóként ügyesen játsza a magyar hírességekről forgató japán riporternő szerepét szerda esténként. A dialógusok elviselhető arányban viccesek, a műsor egészében szórakoztató. A probléma mindössze annyi, hogy csak egy, maximum két adáson át. Egy-egy este során két-három, fonalát tekintve ugyan eltérő, de mégis ugyanarra az egy poénra épülő interjút láthatunk; a hatodik beszélgetés után – legyen Stahl Judit bármilyen ügyes is – az ötlet kifullad. A Micukó, bár eredetinek még a hazai médiapiacon sem mondható (pl. Kész Átverés Show), kétségtelenül profi módon és ízléssel kivitelezett produkció, egy egész műsorsorozathoz azonban önmagában kevésnek tűnik. Talán érdemes lett volna azon elgondolkodni, hogy az ötletet egy összetettebb show-műsor visszatérő gegjeként használják fel.

Micukó – A világ ferde szemmel
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
03.05
21:30
21:56
627 071
13,9
28,7
03.12
20:41
21:08
624 050
13,8
27,9
03.19
21:04
21:29
669 698
14,8
29,7
03.26
21:03
21:28
573 011
12,7
27,6
04.02
21:26
21:49
552 362
12,2
24,6
A Micukó közönsége a hetek során nem gyarapodott, a műsor azonban így is hozza a tv2 által korábban szerda esténként elért nézettségeket.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

Szulák Andrea Show

Műsorvezető: Szulák Andrea

Gyártó: PrimeTime
Csatorna: tv2
Időpont: kéthetente szerda
kb. 22.05 – 23.30
Producer: Kovács Kristóf

A tv2 szerda esténként a Micukó sztárátverése után sem hagy fel a hírességekre épített programmal, csak szűkíti a kört: Szulák Andrea beszélgetős műsorán a csatorna más műsoraiból ismert arcaira osztja a főszerepet. A produkciót nem is titkoltan a Fábry Show konkurenciájának szánják, Szulák időről időre utal a köztük lévő „versenyre”. A Szulák Andrea Show sajnos arra a tévhitre építkezik, hogy a nézőket hosszú távon érdekli az a tény, hogy bizony kedvenceiknek is vannak érzelmi és élettani funkciói. A „sztár is ember” tematika önmagában kevés a nézettséghez, amit valószínűleg a készítők is éreznek, ezért próbálják a műsort viccesnek szánt, ám eddig inkább alpárira sikeredett, a stand-up comedy formai szabályaira halványan emlékeztető tartalmakkal feldobni. A probléma az, hogy Szulák Andrea nem képes hitelesen és szellemesen előadni a szájába adott mondatokat.

Az Activityt általában ügyesen irányító műsorvezetőnő a tv2 HR-politikájának újabb áldozata: a csatornánál láthatóan máig nem voltak képesek megtanulni, mit kezdjenek az általuk épített sztárokkal, hogyan adjanak ívet karrierjüknek. A Szulák-Show ebben a tekintetben állatorvosi ló: a szakmai perspektíva hiánya egyszerre figyelhető meg a stúdióvendégek nagy részén és magán a műsorvezetőn. A műsor valószínű végső kifulladását azonban vélhetően nem Szulák személye, hanem a meglehetősen szűkösre szabott hazai sztárvilág okozza majd, főleg, ha a csatorna ragaszkodik a belterjességhez. Amennyiben viszont nem teszi, akkor saját másik új produkciójának, a Magánszámnak az esélyeit rontja, az ugyanis – amúgy szintén Fábry Sándor mintáját követve – a hírességek jóval szélesebb köréből meríti vendégeit.

Szulák Andrea Show
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
2003.03.05
22:04
23:04
649 021
14,4
40
2003.03.19
21:38
22:36
614 579
13,6
33,5
2003.04.02
21:58
22:57
542 706
12
33,5
Szulák Andrea műsora a legsikeresebb új produkció a tv2-n, de a konkurens Fábry-show eredményeit egyelőre csak az első adás tudta megközelíteni.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

Magánszám

Műsorvezető: Hajós András

Gyártó: Filmimpex
Csatorna: tv2
Időpont: kéthetente szerda
kb. 23.00 – 00.30
Producer: Lovász László

Míg Szulák Andrea a csatorna saját sztárjait építgeti, addig a Magánszámot vezető Hajós András leginkább a hazai underground kultúra figuráit próbálja bevezetni a fogyasztói kultúra csarnokába. Úgy tűnik, a tv2 tudatosan követi ezt az irányt: a család egykori televízióján válhatott sztárrá például az énekes-zenész Hajóshoz hasonló kulturális közegből érkező Till Attila vagy Szabó Győző.

Míg azonban Tilla elfogadta a szerepét és gőzerővel tanulja a kereskedelmi tévézés szabályait, Hajós műsora – legalábbis az első két adás tapasztalata alapján – sajnos egyetlen gondolatra épül, nevezetesen arra, hogy a műsorvezető valójában kívülálló, aki nem ért ahhoz, amit csinál. Az ebből fakadó helyzetek elsőre még viccesek, mikor azonban a műsorvezető három egymás után következő riportalanyával szemben ül kukán, az amúgy a Fábry-Show és Vámos Miklós egykori Lehetetlenjének díszletei által ihletett stúdióban, az már nem szórakoztató. Hajós nem minden pillanatban tud mit kezdeni önmagával sem: nem csak a párbeszédek, a műsor másik építőelemének szánt monológok sem igazán működnek egyelőre, bár ezek a részek lényegesen erősebbek a dialógusoknál.

Az egy-egy jobban sikerült mondatból látszik, hogy Hajós nem tehetségtelen előadó, akiben megvan a képesség arra is, hogy megtalálja saját hangját, és kilépve a félhülye kívülálló szerepéből, érdemi beszélgetéseket folytasson amúgy izgalmas vendégeivel. Kicsit úgy tűnik, mintha szerepét mindössze anynyinak érezné, hogy megmutassa a kereskedelmi csatornán, van azon túl is világ. Bármilyen furcsa, a nézők ezt tudják. Ha már leülnek nézni a műsort, ennél többre is vágynak. Reméljük, a kereskedelmi csatorna illetékeseinek lesz türelme kivárni a fejlődést, és a közönség idővel meg is kapja, amit szeretne.

Magánszám – Üljön le Hajós Andrással!
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
03.12
21:15
22:16
407 853
9
20,9
03.26
21:37
22:39
351 586
7,8
21,5
Hajós egyre későbbre csúszó műsorának nézettsége alacsony, közönségaránya azonban egyes célcsoportokban – például a diplomások körében – kifejezetten magas.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

Hoztam egy milliót

Műsorvezető: Vitray Tamás, Kovács Nóra

Gyártó: TV Pictures
Csatorna: MTV1
Időpont: kedd, szerda, csütörtök
19.00 – 19.25
Producer: Friderikusz Sándor

Friderikusz Sándor producerként egykori mesterét, Vitray Tamást hozta vissza hetente háromszor a főműsoridő elején a közszolgálati televízió képernyőjére, egy már első ránézésre is a korok és stílusok összekeveredésének csapdájába esett műsorban. A Hoztam egy milliót a hetvenes, nyolcvanas évek „klasszikus” televíziózásának megidézésére tett nyilvánvaló próbálkozás. Igaz ez annak ellenére is, hogy Friderikusz láthatóan – a tőle megszokott módon – nem a kameratechnikán és a produkciót gyártó szakembergárdán akart spórolni. A vetélkedőműsor ennek ellenére minden korábbinál szemléletesebben bizonyítja, milyen hihetetlen változások játszódtak le az elmúlt évtizedben a honi televíziós kultúrában.

Vitray Tamás kétségtelenül a magyar televíziózás egyik legnagyobb alakja, hitelessége hosszú évtizedeken keresztül méltán volt megkérdőjelezhetetlen sportriporterként éppúgy, mint korai showmanként. Éppen ezért megdöbbentő, mennyire más az általa fémjelzett stílust ma látni a képernyőn, mint egy évtizeddel ezelőtt. A Hoztam egy milliót hozza az egykori Vitrayt, ez azonban a kereskedelmi tévékhez szokott szemnek nem elég gyors, nem elég mozgalmas; a műsor döcögős, a legizgalmasabbnak szánt gyors „párbajszerű” zárórésznél pedig túlbonyolított. Pedig nem kellene így lennie: a képek rendben vannak, a vágással sincs baj, a ritmus mégsem megfelelő.

A hirdetők számára fontos célcsoportok egyre nagyobb része számára a képernyőtől évek óta távol lévő Vitray nem „A” Vitray, hanem egy ismeretlen, vagy csak szüleik elbeszéléséből ismert műsorvezető, egy, a szüleik (vélt!) ízlése szerint berendezett stúdióban. Pedig nem Vitrayval van a gond, ő műsorvezető társával együtt jól végzi el a rábízott feladatot. Mindketten felkészültek, ha kell, együtérzőek, helyenként kifejezetten szellemesek. A baj az, hogy a Hoztam egy milliót fából próbál vaskarikát csinálni: kereskedelmi televíziós műsortípus készül, közszolgálati tempóban.

Hoztam egy milliót
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
03.11
19:00
19:25
210 121
4,6
12,5
03.12
19:01
19:24
167 826
3,7
9,5
03.13
19:01
19:24
157 688
3,5
8,8
03.18
19:01
19:25
144 511
3,2
8,3
03.19
19:00
19:22
246 560
5,5
13,7
03.20
19:01
19:23
206 267
4,6
10,9
03.25
19:03
19:26
114 316
2,5
6,7
03.26
19:04
19:27
204 885
4,5
12,1
03.27
19:03
19:26
198 883
4,4
11,4
04.01
19:02
19:25
127 071
2,8
9,6
04.02
19:03
19:24
151 938
3,4
10,2
04.03
19:02
19:26
153 755
3,4
9,8
Vitray műsorának vonzereje csökkenni látszik, a legutóbbi héten már egy epizód nézettsége sem érte el a 4 százalékot.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

Repülj most!

Műsorvezető: Valkó Eszter, Wágner Tamás

Gyártó: TV Pictures
Csatorna: MTV1
Időpont: hétfő 19.00 – 19.25
Producer: Friderikusz Sándor


A Repülj most! lényegesen izgalmasabb műfaji kereteket teremt, mint a hagyományos vetélkedők mintáját követő Hoztam egy milliót. A két fiatal műsorvezető egyszerre indul el Budapest belvárosában, hogy találjon egy-egy embert, aki hajlandó azonnal elutazni egy hétre egy távoli egzotikus üdülőhelyre. Ha visszaemlékezünk, Friderikusz valamelyik korai show-jában már csinált ehhez hasonló „bevállalós” játékot. Ami ott egy show-elem volt a sok közül, az itt egy műsorsorozat központi szervezőereje lett. A Repülj most! gyengeségét kiszámíthatósága adja: minden epizód egyformán építkezik és ugyanoda vezet. Az úti cél ugyan hétről hétre más, a néző karosszékből nézve azonban a prospektusból bevillantott dél-afrikai vagy dominikai turistaparadicsom nem sokban különbözik.

Az ötlet jó, de a gyakorlatban hamar unalmassá válik. Ahhoz, hogy a műsor adásról adásra izgalmas legyen, olyan riporterekre volna szükség, akik a feladatot nem pusztán sportversenynek tekintik. A különleges szituáció lehetővé tenné, hogy rövid idő alatt sokat megtudjunk azokról az emberekről, akik rávehetők arra, hogy munkahelyi, családi és egyéb konfliktusokat vállalva váratlanul elmenjenek egy nyolcezer kilométerre lévő szigetre. A ziccer azonban kihasználatlan marad.

Repülj most!
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
03.10
19:00
19:25
227 456
5
12,3
03.17
19:00
19:25
247 183
5,5
13,5
03.24
18:59
19:24
180 860
4
9,8
03.31
19:02
19:27
183 004
4
12,8
A Repülj most a legsikeresebb új vetélkedő az MTV-n, az Aktív és a Fókusz pozícióit azonban nem fenyegeti.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

Prézli

Műsorvezető: Gáspár András
Gyártó: Mindshare
Csatorna: MTV1
Időpont: péntek 19.00 – 19.25
Producer: Balogh Zoltán

A péntek este a főműsoridő előtti sávban jelentkező Prézli című vetélkedőben a közszolgálati csatorna furcsa műfaji mixet hozott létre. A műsor a kandi kamerás és a celebrity show-k jellemzőit vegyíti a két játékos „párbajára” épülő vetélkedőtípussal. A végeredmény sajnos nem sikerült túlzottan izgalmasra. Az első részben a jövendő játékosokat láthatjuk, amint valamilyen váratlan helyzetben interakcióba kerülnek egy-egy híres emberrel. A következő forduló a stúdióban zajlik: a kereskedelmi rádiósan jellegtelen Gáspár András műsorvezető arról faggatja a már majdnem játékossá vált civileket, milyen is volt az előbb látott szituáció a híres emberrel. Általában kiderül, hogy váratlan, de kellemes. Ezután a játékosok kérdéseket kapnak, amelyek a felidézett szituációhoz kapcsolódnak.

A harmadik részben bejön a híres ember, néhány teljesen általános kérdés erejéig őt faggatják, majd ő kérdez a szituációról. A válaszok ellenőrzésére ismét visszatérünk a kandi kamerás képekhez. A Prézli nagyon jó példa arra, milyen veszélyeket rejt, ha egy közszolgálati televízió kereskedelmi jellegű műsort próbál csinálni az ehhez szükséges megfelelő technikai, anyagi és legitimációs háttér nélkül. Az eredmény se nem közszolgálati, se nem kereskedelmi, egyszerűen érdektelen.

Prézli – Az emlékezet morzsái
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
03.14
19:00
19:25
185 493
4,1
10,7
03.21
19:00
19:25
132 114
2,9
7,6
03.28
19:02
19:27
87 402
1,9
5,7
04.04
19:00
19:25
100 936
2,2
7,6
A Prézli utolsó adásainak közönségaránya a 3 százalékot sem érte el, míg korábban a Frédi és Béni vagy a Dilizsaruk epizódjainak 6-7 százalékos nézettsége volt.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

IQ-teszt

Műsorvezető: Vágó István, Marsi Anikó

Gyártó: IKO Production – RTL Klub
Csatorna: RTL Klub
Időpont: április 5. kb.
19.25 – 22.30
Producer: Vízvárdy Bence


Egy teszt feladatainak lekérdezése és a válaszok ellenőrzése önmagában ma már egy közszolgálati televíziónak is kevés lenne egy műsorhoz, az RTL Klub szerkesztői azonban show-t próbáltak kerekíteni az IQ-mérés köré. Az alapötlet nem volt rossz, és tulajdonképpen működött is: a stúdióban olyan csoportok képviselői ültek, akikhez az intelligencia hiányának, illetve meglétének sztereotípája kapcsolódik. Sajnos a csatorna arra már nem fordított figyelmet, hogy a csoportok ne homogén masszaként jelenjenek meg a képernyőn. Hogy mellettük az RTL Klub holdudvarába tartozó sztárok is előkerültek, írjuk a félreértett szükségszerűség számlájára.

Az élő adás kihívások elé állította az ehhez nem igazán szokott műsorvezetőket. Vágó István és Marsi Anikó a szokásosnál görcsösebben, de végeredményben néhány apróbb bakival megúszta az estét. Az IQ-teszt mindent egybevéve kellemes sziget volt a kereskedelmi csatornákon megszokott igénytelen szórakoztatás tengerében. Egy ilyen átfogó kommunikációs kampánnyal előkészített, költséges produkció elsődleges stratégiai célja a hosszabb távú imázsépítés lehet. Az RTL Klub már deklaráltan is a valóságshow-k utáni időkre készül. Ha az IQ-teszt lenne az alap, a korábbinál kicsit nívósabb kereskedelmi televíziókhoz jutnánk.

IQ-teszt – Az ország tesztje
Dátum
Kezdet
Vége
18–49 AMR
18–49 AMR %
18–49 SHR %
04.05
19:24
22:48
931 335
20,6
41,4
Bár az este vitathatatlan győztese volt, a háromórás élő műsor nézettsége nem haladta meg az RTL-en szombat esténként sugárzott játékfilmek nézettségét.
Forrás: AGB Hungary, RTL Klub

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hornyacsek Zoltán 13 évet dolgozott a kiadónál, a napilapüzletágért volt felelős.

Az idén 20 éves újság kívül-belül átalakul.

Gyenge idegzetűek, csak óvatosan!

A Toman Lifestyle márkáihoz kapcsolódóan.

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

hirdetés

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés