hirdetés
hirdetés
hirdetés

Terrorista posztokat gyárt a Facebook

Miközben a közösségi oldal igyekszik kiszűrni a terrorista csoportokat és tartalmakat, az algoritmusain keresztül akaratlanul is készíti nekik bejegyzéseket.

hirdetés

Nyomasztó jelenségre hívta fel a figyelmet a washingtoni székhelyű National Whistleblowers Center, ami egy közérdekű adatokat „kiszivárogtató” alkalmazottak védelmére szakosodott szervezet. A csoport öt hónapon keresztül vizsgált több ezer olyan személyt, akik kapcsolatban állnak terrorista közösségekkel a Facebookon. Így derült ki, hogy bizonyos szervezetek, mint az Al-Káida és az ISIS, viszonylag szabadon építik a kapcsolataikat a közösségi oldalon.

Ám ennél is érdekesebb az a megfigyelésük, hogy miközben a Facebook erőfeszítéseket tesz azért, hogy kiszűrje a terrorista tartalmakat, mégis maga is részt vesz a gyártásukban. Az „emlékek” és az „ünneplés” funkciók algoritmusai ugyanis a terrorista tematikájú oldalakon is készítik ezeket a típusú bejegyzéseket, sőt, mivel a Facebook automatikusan hoz létre üzleti oldalakat, így az Al-Káidának is késztett egyet.

 

A National Whistleblowers Center ezekből az eredményekből egy 48 oldalas összefoglalót is készített, amit azzal a konklúzióval zártak, hogy a Facebook fellépése a terrorista a propaganda ellen hatástalannak és gyengének bizonyult.

Ezzel szemben Facebook az AFP-nek azt nyilatkozta, köszönhetően a technológiai fejlesztéseiknek, ma már sokkal sikeresebbek az ilyen jellegű tartalmak eltüntetésében, mint két évvel ezelőtt voltak. „Nem állítjuk, hogy mindent megtalálunk, de továbbra is ébrek vagyunk és igyekszünk világszerte fellépni a terrorista szervezetek ellen” – mondta a lapnak a cég szóvivője.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online, AFP)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés